ĮVADAS
Rinkos tyrimai padeda organizacijai pažinti aplinką, surasti tinkamą reagavimo į šią aplinką gerinį, parengti sprendimų, priemonių ir veiklos variantų kompleksą. Remiantis rinkos tyrimais gaunama informacija padeda geriau pažinti ir suprasti viso marketingo proceso turinį ir raidą.
Ši informacija padeda sėkmingai konkuruoti, išryškinti įmonės pranašumus ir išsiaiškinti trūkumus bei priimti teisingus sprendimus, susijusius su naujo produkto įvedimu į rinką, kainodaros strategijos panaudojimu, klientų lojalumo programų rengimu, kitų marketingo priemonių taikymu. Be to, rinkos tyrimas – viena iš veiksmingiausių priemonių, padedančių įvertinti pasirinktos verslo idėjos realumą bei pradėto verslo perspektyvas.1
Rinkos tyrimai daugiausia skiriami vidutinio dydžio ir didelėms komercinėms įmonėms dirbančioms prekybos, gamybos bei paslaugų sektoriuose.
Rinkodaros tyrimai – tai sistemingas ir objektyvus informacijos rinkimas, analizė ir panaudojimas tikslu nustatyti ir spręsti rinkodaros problemas. Sistemingas informacijos rinkimas reiškia, kad procesas turi būti planuojamas visuose jo etapuose. Kiekvieno etapo procedūros turi būti metodologiškai pagrįstos ir gerai dokumentuojamos. Objektyvus informacijos rinkimas reiškia, kad procesas neturi būti įtakojamas subjektyvių nuomonių.
Šiame darbe aš išnagrinėsiu rinkos tyrimą, jų organizavimą. Apibūdinsiu rinkos procesą, jo etapus, tipus. Apžvelgsiu konkurencijos tyrimus, vartotojų tyrimus. Pateiksiu prognozavimo metodus.
I. RINKOS TYRIMŲ ORGANIZAVIMAS
1. Rinkos tyrimų samprata ir paskirtis
Vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių sėkmingą įmonės veiklą rinkoje, yra sistemingas informacijos apie vartotojų poreikius, prekių pardavimą, konkurentų gamybinę bei komercinę veiklą ir kitus marketingo komplekso elementus rinkimas. Įmonei reikia turėti išsamią informaciją apie esamą situaciją rinkoje ir ateities prognozes. Tam tikslui būtina atlikti rinkos tyrimus.2
Marketingo tyrimai – tai marketingo sprendimams reikalingos informacijos paieška, rinkimas, apdorojimas ir interpretavimas.
Atliekant marketingo tyrimus nustatoma kokia būtent informacija reikalinga. Po to, remdamiesi gauta informacija, marketingo specialistai daro išvadas ir pateikia rekomendacijas darbuotojams, kuriems reikia išspręsti kurią nors problemą.
Rinkos tyrimai yra svarbiausia ir labai paplitusi marketingo tyrimų sudedamoji dalis. Tai sudaro didžiausią marketingo tyrimų dalį: dažnai be rinkos tyrimų kiti tyrimai neturi prasmės.
Rinkos tyrimai suteikia labai daug naudingos informacijos, kuri labai svarbi, jei:
• norite diegti rinkoje...
Šį darbą sudaro 5561 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!