Reklama – kaip objektas yra informacija, skirta paveikti potencialius pirkėjus (vartotojus, tikslinę grupę) atlikti įvairius veiksmus, susijusius su prekės ar paslaugos pirkimu ir vartojimu; Kaip procesas reklama yra žinių, duomenų apie ką nors skleidimas, norint išpopuliarinti, išgarsinti ką nors, padidinti paklausą.
Visame reklamos planavimo ir organizavimo procese reklamos kontrolei tenka grįžtamojo ryšio funkcijos. Reklamos kontrolė gali būti suskirstyta į dvi sritis: vykdymo ir rezultatų kontrolę. Vykdymo kontrolės uždavinys – sekti, kaip realizuojami numatyti veiksmai kiekviename reklamos kompanijos planavimo ir organizavimo etape ir pateikti informaciją, reikalingą planams patikslinti bei koreguoti. Rezultatų kontrolės uždavinys – pasibaigus reklamos kompanijai įvertinti, kaip buvo įvykdyti jai iškelti tikslai.
Reklamos rezultatų kontrolėje skiriama ekonominių ir komunikacinių rezultatų kontrolė. Ekonominį reklamos efektyvumą geriausiai atspindi prekių apyvartos, pelno ir rinkos dalies pokyčiai. Korektiško reklamos veiksmų nulemto ekonominio efekto nustatymas reikalauja eliminuoti kitų rinkodaros priemonių, ekonomės aplinkos pokyčių, konkurentų elgsenos bei kitų veiksnių įtaką. Tai sunkiai įgyvendinamas uždavinys. Todėl galima kalbėti tik apie apytikrį reklamos ekonominio efektyvumo nustatymą.
Darbo tikslas: nustatyti, kokiais būdais vertinamas reklamos efektyvumas.
1. Ištirti bendruosius reklamos įvertinimo būdus.
2. Išsiaiškinti prekės ženklo reklamos efektyvumo įvertinimo metodus.
3. Išanalizuoti reklamos efektyvumo įvertinimo būdus mažmeninėje prekyboje.
Tyrimo metodai: mokslinės literatūros palyginamoji analizė.
REKLAMOS EFEKTYVUMO ĮVERTINIMO BŪDAI
Nuo reklamos kompanijos pradžios iki pabaigos reikia siekti reklamos efektyvumo. Kodėl? Todėl, kad būtų galima laiku pakoreguoti kompanijos eigą, ir ji pasiektų tikslą. Yra daugybė reklamos efektyvumo įvertinimo metodų ir skirtingi autoriai įvardija skirtingus vertinimo būdus.
Bendrieji reklamos įvertinimo būdai
Ramanauskienė J. (1998) išskiria 7 reklamos efektyvumo vertinimo metodus:
1. Reklamos atpažinimo testai. Paržiūrint anksčiau matytą laikraštį ar žurnalą, nustatomi jau žinomi reklaminiai skelbimai. Šio metodo privalumas – minimalios išlaidos; trūkumai – gaunamos informacijos nepatikimumas ir negausumas.
2. Reklamos įsiminimo testai. Žmogaus, mačiusio reklamą, prašoma smulkiai papasakoti jos turinį ir kartu patikrinimas reklamos įsiminimas.
3. Nuomonės ir elgsenos patikrinimas. Pateikiami paprasti klausimai, pavyzdžiui: „Ar jums patinka ši reklama?“, „Ar ši reklama jums įdomi?“, „Ar pasitikite...
Šį darbą sudaro 1371 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!