Darbo tikslas: rato ir padangos paskirtis, sandara ir veikimo principas.
2. stabdymo ir įsibėgėjimo jėgos.
Ratus sudaro šie konstrukciniai elementai: rato korpusas ir tvirtinimo dalis, ratlankis ir padanga. Rato korpusas jungia rato stebulės flanšą su ratlankiu. Pagal rato konstrukciją ratų korpusai skirstomi į: diskinius ratus, ratus su vieliniais stipinais ir žvaigždinius ratus.
1. diskiniai ratai – dubens formos.
2. ratai su stipinais – jie pasižymi maža mase, užtikrina gerą stabdžių aušinimą, tačiau yra brangūs pagaminti ir netinka bekamerėms padangoms montuoti. Dažniausiai taikomi motociklams.
3. žvaigždiniai ratai – juose rato žvaigždė sujungta su rato stebule.
Ratų tvirtinimo užduotis – tvirtai ir centruotai išlaikyti ratą prie stebulės. Sujungimą turi būti lengva atlaisvinti ir tvirtai užveržti. Automobilių gamyboje dažniausiai naudojamos flanšinės stebulės. Rato stebulė ir rato korpusas sujungiami varžtiniu sujungimu.
Ratlankių paskirtis – garantuoti padangos sumontavimą ir jos eksploataciją. Ratlankių tipai atskiriami pagal: ratlankio skerspjūvio formą ir ratlankio sandarą. Pagal skerspjūvio formą ratlankiai skirstomi į:
1. ratlankius su gilia atramine dalimi;
2. su didelės nuožulos petimi;
3. su negilia atramine dalimi.
Pagal sandarą ratlankiai skirstomi į:
1. vientisus ratlankius;
2. išardomus į žiedo formos dalis;
3. išardomus į segmentus.
Ratų pakaba – jungia ratus su automobilio kėbulu arba rėmu ir perduoda ratų ir kėbulo jėgas.
Vairuojamųjų ratų padėtis - Vairuojamieji ratai turi užimti atitinkamą padėtį kėbulo atžvilgiu žiūrint į juos iš priekio ir iš viršaus. Ratų plokštumos nukrypimas nuo vertikalės (žiūrint iš priekio, kai automobilis stovi lygioje horizontalioje aikštelėje) yra vadinamas ratų išvirtimu.
Jis gali būti teigiamas , arba neigiamas ir priklauso nuo pakabos konstrukcijos. Pastaroji, deformuojantis pakabos tampriesiems elementams, užtikrina vienodą atstumą tarp kairiojo ir dešiniojo ratų kontakto su žeme vietoje. Išvirtimas reglamentuojamas kampais gama. Teigiamas išvirtimas yra tada, kai rato viršus pasviręs nuo automobilio į išorę, o neigiamas – kai rato viršus pasviręs į vidų. Ratų išvirtimas - suvedimas yra ratų plokštumos nukrypimas nuo automobilio išilginės simetrijos ašies, žiūrint iš viršaus. Jis nusakomas atstumo skirtumu tarp ratų diskų...
Šį darbą sudaro 1088 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!