Respublikos Prezidento statusas – jo galios ir reikšmė – buvo viena iš svarbiausių problemų Lietuvos valstybės konstitucinės teisės raidoje. Kiekvienoje valstybėje turi būti asmuo, kuris užtikrintų konstitucinę teisę, garantuotų valstybinės valdžios stabilumą, deramai atstovautų valstybei tarptautiniuose santykiuose. Tokias funkcijas vykdo valstybės vadovas, turintis pakankamai įgaliojimų bendradarbiaujant su įstatymų leidžiamąja, vykdomąja bei teisinėmis valdžiomis. Valstybės vadovo institucija egzistuoja visose valdymo formose. Prezidentas valstybinės valdžios sistemoje gali turėti skirtingus įgaliojimus – būti tik valstybės vadovu, valstybės ir vykdomosios valdžios vadovu, valstybės ir faktiškai vyriausybės vadovu. Priklausomai nuo valstybės vadovo įgaliojimų yra skiriamos prezidentinės, parlamentinės bei pusiau prezidentinio tipo valstybės. Valstybės vadovo teisinę ir faktinę padėtį lemia konkrečios šalies tradicijos bei politinės sąlygos.
1918 m. paskelbus Lietuvos valstybės nepriklausomybę, iškilo problema dėl valdymo formos taip pat ir valstybės vadovo. Lietuvos Respublikos Prezidento statusas pirmą kartą buvo numatytas 1919 m. Lietuvos Valstybės Laikinosios Konstitucijos pamatiniuose dėsniuose, pagal kuriuos Prezidentas buvo išaukštintas, tačiau jau 1920 m. Lietuvos Valstybės Laikinojoje Konstitucinėje praktikoje netgi ignoruojamas – Respublikos Prezidentas buvo nerenkamas, jo pareigas ėjo Steigiamojo Seimo pirmininkas. 1922 m. Lietuvos Valstybės Konstitucija numatė Respublikos Prezidento instituciją priklausomą nuo Seimo ir su silpnais įgaliojimais. Teigiama, jog seimų laikais Prezidentas neturėjo pakankamai galių ir įgaliojimų, kad galėtų bent dalinai atsverti absoliučią Seimo galią. 1928 m. priėmus naują Lietuvos Valstybės Konstituciją Respublikos Prezidento konstitucinė padėtis buvo sustiprinta. Buvo reformuota daugelis Prezidento įgaliojimų ir kitų jo statusą reguliuojančių Konstitucijos normų, nustatyta teisė leisti įstatymus nesant Seimo arba tarp Seimo sesijų. 1938 m. Konstitucijoje Respublikos Prezidento institucija iškelta kaip pati svarbiausia, reikšmingiausia ir didžiausius įgaliojimus tutinti valstybinė institucija. Nuo Prezidento valios priklausė visų priimamų įstatymų projektų likimas – Seimas tik galėjo teikti įstatymų projektus, o ar projektas taps įstatymu, lėmė Prezidentas. Tai rodo, kad Respublikos Prezidento statusas buvo stiprinimas tokių konstitucinių vertybių kaip parlamentarizmas ir demokratija sąskaita. Taigi, ir 1938 m. Konstituciją galima pavadinti...
Šį darbą sudaro 3763 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!