TIKSLAS: Išanalizuoti prekybos objekto vietos, prekių pateikimo ir prekiavimo formos įtaką klientams.
1) išsiaiškinti kokią svarbą prekybos objekto vietos parinkimas turi mažmeninėje ir didmeninėje prekyboje.
2) Išsiaiskinti, kaip reikia pateikti prekę, kad ją pirktų klientai.
3) Kokią prekiavimo formą pasirinkti, kad pagerinti ir pagreitinti klientų aptarnavimą.
Prekybos objekto vieta
Vienas iš atsakingiausių ir sudėtingiausių prekybos marketingo sprendimų yra prekybos objekto vietos parinkimas. Prekybos objekto vieta – tai geografinė vieta, kurioje, sujungus gamybos veiksnius (personalą, prekes, daiktines gamybos priemones ir kapitalą), vykdoma ūkinė veikla. Tai yra strateginis, ilgalaikis sprendimas. Perkant vietą pasirenkama ir aplinka, kurioje teks ilgą liaką dirbti. Patogesnėje vietoje esantis prekybos objektas turi daugiau galimybių pasiekti geresnių veiklos rezultatų, kai kitos sąlygos vienodos.
Prekybos objekto vieta mažmeninėje prekyboje dėl jos veiklos specifikos yra daug svarbesnis dalykas. Kaip teigia L. Berekovenas, mažmeninės prekybos sėkmei svarbūs trys dalykai: pirma, vieta, antra, vieta ir trečia – dar kartą vieta. Jos parinkimas mažmeninėje prekyboje metodikos požiūriu daug sudėtingesnis.
Didžiausią reikšmę turi tie vietos parametrai, kurie atsiliepia įmonės pajamoms ir sąnaudoms.
Visi mažmeninės prekybos objekto vietos sąlygas formuojantys veiksniai skirstomi į tokias penkias grupes:
• Paklausa – daugelio prekybos objektų didesnę ar mažesnę pirkėjų dalį sudaro asmenys, atvykę iš kitų gyvenamųjų vietovių. Tai nuolat važinėjantys dirbti ar mokytis, turistai, komandiruotieji ir pan. Dalis pirkėjuų naudojasi ne arčiausiai prie jų gyvenamosios vietos esančių pirkimo vietų paslaugomis, bet dėl įvairių priežasčių kitomis, kurios šio pirkėjo nepriskiria savo aptarnaujamai teritorijai.
• Konkurencija – atsiradus naujoms konkuruojančioms įmonėms, didėjant konkurencijos intensyvumui individualūs apyvartos potencialaimažėja ir konkurencija tampa negatyviu prekybos objekto vietos veiksniu. Tačiau konkurencija gali būti ir teigiamas veiksnys: nedidelėje teritorijoje susitelkę prekybos objektai ne tik konkuruoja, bet ir vienas kitą papildo. Prekių asortimentas tampa gilesnis ir platesnis, o tai pritraukia daugiau pirkėjų.
Įmonės siekia didelio pirkėjų potencialo, vartotojai – kompleksiško paklausos patenkinimo vienoje vietoje, didelio prekių pasirinkimo, galimybės palyginti įvairių prekybos objektų pasiūlą.
• Pasiekiamumas – daugelyje pirkimo vietų,...
Šį darbą sudaro 2589 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!