Aktualumas. Kasdieninėje mūsų aplinkoje vis daugiau ir daugiau atsiranda prekybos centrų, įvairių įmonių, įstaigų siūlančiu savo prekių ir paslaugų. Jų mūsų aplinkoje yra gausu ir tikriausiai sunkiai suskaičiuojamas jų kiekis. Prekės ir paslaugos kuriamos tam, kad patenkintų žmonių poreikius. Kaip žinome, žmonių poreikiai kasdien auga, kasdien keičiasi, tad gamintojai ir prekybininkai bando prisitaikyti ir gaminti(parduoti) tokią prekę ar paslaugą, kokios pageidauja pirkėjas. Tam, kad gamintojas išsiaiškintų pirkėjų poreikius, būtina atlikinėti įvairius tyrimus. Tyrimai padeda nustatyti pirkėjų poreikius, pageidavimus. Išsiaiškinus, gamintojai bando sukurti tam tikrą prekę ar paslaugą, o ją sukūrę išanalizuoja prekės(paslaugos) sąnaudas, kokia kaina bus parduota prekė(paslauga). Rašydamos šį pranešimą bandėme išsiaiškinti, kas iš tikrųjų yra prekė, kas ją sudaro, koks yra asortimentas, kokia yra klasifikacija ir kt.
Tikslas. Išsiaiškinti prekės sampratą, prekių asortimentą, klasifikavimą.
Uždaviniai.
5. Suprasti, kas yra prekės identifikavimas.
Tyrimo metodai. Mokslinės literatūros analizė.
3
1. Prekės samprata
„Prekė – tai svarbiausias marketingo komplekso elementas, apimantis sprendimus ir veiksmu, susijusius su pardavimo objekto kūrimu bei keitimu“. Literatūroje pateikiami skirtingi prekės apibrėžimai, tačiau jų esmė išlieka ta pati. R. Virvilaitė pateikia tokį prekės apibrėžimą: “prekė – tai produktas, skirtas mainams”. Ši autorė pateikia ir platesnį apibrėžimą: “prekė – visa tai kas gali patenkinti vartotojų poreikius ir tai, kas siūloma rinkai siekiant patraukti vartotojų dėmesį, plėtoti vartojimą, įskaitant fizinius objektus, paslaugas ir idėjas” [R. Virvilaitė, 1997, p. 44].
Kai kurie autoriai išskiria skirtingas prekės ir produkto sąvokas, pavyzdžiui, A. Seilius teigia, kad “produktas ir prekė – tai tarpusavyje pakeičiami terminai priklausomai nuo produkto gyvavimo ciklo. Tai, kas projektuojama ir gaminama, yra produktas, o tai, ką verslininkas parduoda, tampa preke.” Kitaip tariant, “prekė – tai priemonė, kurios pagalba galima patenkinti tam tikrus poreikius”. Produktas (prekė) gali būti tiek materialus (automobilis, knyga ir pan.), tiek ir nematerialus (informacija, paskaita, turistinė kelionė, programa ir pan.) [A. Seilius, 1994, p. 88].
Panašų į A. Seiliaus prekės apibūdinimą pateikia A. Damulienė: “paprastai...
Šį darbą sudaro 5021 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!