Prekybos įmonės asortimento politika reiškia tuos taktinius sprendimus ir veiksnius, su kurių pagalba įgyvendinami asortimentui keliami reikalavimai ir tuo padedama pasiekti įmonės tikslus.
Kaip teigia A.Pajuodis, asortimento politika – tai visuma priemonių, kuriomis remiantis sudaromas prekybos įmonės asortimentas, jos pasiūla.
Asortimento politikos įgyvendinimas grindžiamas tam tikrais sprendimais, jų pagrindu įgyvendinamomis priemonėmis.
Vieni iš jų strateginiai, kiti daugiau taktiniai, einamieji. Pirmuosius sprendimus reikėtų vadinti asortimento struktūros nustatymu, antruosius – asortimento formavimu.
4. sudaryti galimybę sėkmingai konkuruoti rinkoje, išsilaikyti joje ir vystytis.
Asortimento politika:
Nepertraukiamas, susietas su laiku, priderintas prie rinkos reikalavimų procesas, turint tikslą prekiauti tik tuo, kas turi paklausą ir užtikrina prekybos įmonei didžiausias pajamas ir pelną. Asortimento efektyvumas, į kurį nukreipta asortimento politika, gali būti vertinamas dviem kriterijais: gyventojų aprūpinimo ir ekonominiu. Pirmasis rodo, kaip sudarytas asortimentas tenkina gyventojų paklausą ir poreikius, o antrasis – jo efektyvumą ekonominiu požiūriu.
Ekonominį efektyvumą rodo tokie rodikliai, kaip asortimente esančių prekių apyvartumas, skyriaus darbuotojų darbo našumas, veiklos rentabilumas, susijęs su cirkuliacijos kaštais atitinkamoms prekėms parduoti su skirtingais atskirų prekių prekybiniais antkainiais.
Asortimentas visų pirma turi tenkinti pirkėjų poreikius. Norint geriau patenkinti pirkėjų poreikius svarbu įvertinti tai, kad per didelis asortimento išplėtimas didina prekių atsargas ir cirkuliacijos kaštus. Todėl pagrindinis dėmesys turi būti skiriamas pirkėjų paklausos tyrimui, kainų nustatymui, sezoniškumui bei madai.
Taigi, prekių asortimentas pagal kainų lygį ir savybes turi atitikti socialinį gyventojų pasiskirstymą. Kylant gyventojų pragyvenimo lygiui, prekės kainos įtaka mažėja, o poreikių vaidmuo didėja
Asortimento formavimo samprata ir paskirtis
Prekių asortimento formavimas - tai sudėtingas procesas, kuris nulemia prekybos ūkinės – finansinės veiklos rodiklius, įtakoja pasiūlą, paklausą bei prekių atsargų sudarymą, turi labai svarbią reikšmę ūkiniams ryšiams, transportui, prekių sandėliavimui ir kitiems reiškiniams.
R.Urbanskienė asortimento formavimą prekyboje apibrėžia kaip organizacinių priemonių, kurių pagalba sudaromas ir palaikomas prekių rinkinys pasiūlos pavidalų gyventojų paklausai tenkinti ir atitinkamai prekybos įmonės apyvartai bei jos rentabiliai veiklai užtikrinti visuma.
Kaip teigia Golubkov (1999), asortimento formavimas - tai įvairių...
Šį darbą sudaro 3404 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!