TARPTAUTINĖ TEISĖS IR VERSLO AUKŠTOJI MOKYKLA VADYBOS FAKULTETAS VERSLO VADYBOS KATEDRA VERSLO VADYBOS STUDIJŲ PROGRAMA Neakivaizdinės studijos IV kursas VVn-6/1 grupė VERSLO PROJEKŲ PRAKTIKA Praktikos ataskaita Studentė Laura Jančienė (parašas) Metodinis praktikos vadovas/ė Jolanta Stankevič (parašas) Vilnius, 2009 Turinys ĮVADAS........................................................................................................................................ 3 VERSLO PROJEKTO ORGANIZAVIMAS........................................................................... 5 ŠALTINIO IR GERIAMO VANDENS „ŽALIA GIRIA“ GAMYBOS PROCESO KOMPLEKSINIS MODERNIZAVIMAS, DIDINANT ĮMONĖS PRODUKTYVUMĄ.....7 PROJEKTO POREIKO PAGRINDIMAS............................................................................... 8 NAUJO PRODUKTO, PASLAUGOS APRAŠYMAS............................................................. 9 IŠVADOS IR PASIŪLYMAI................................................................................................... 11 LITERATŪRA.......................................................................................................................... 12 ĮVADAS M. Gumbrevičiaus PPĮ “Gelsva” yra vienas didžiausių pasaulinės svarbos prekinių ženklų platintojas Lietuvoje. Įsikūrė 1991 m. Vilniuje ir pradėjo savo veiklą importo bei didmeninės prekybos srityse. Per 18 metų įmonė stabiliai įsitvirtino Lietuvos rinkoje ir, sparčiai plečia savo verslą. “Gelsva” kokybiškai ir greitai aptarnauja visus Lietuvos klientus. M. Gumbrevičiaus PPĮ “Gelsva” didžiuojasi viena moderniausių ir našiausių techninių bazių, bet ir savo teikiamų paslaugų kokybe. Gerai parinkta ir suformuota įmonės darbuotojų komanda, užtikrinanti gerą servisą įmonėms klientams – dar vienas raktas, sparčiu žingsniu palydėjęs kompaniją link sėkmės. Šiuo metu M.Gumbrevičiaus PPĮ “Gelsva” dirba 457 darbuotojų. Distribucijoje dirba 281 darbuotojas, o pardavimų skyriuje dirba 85 pardavimų agentai. Privataus lietuviško kapitalo M. Gumbrevičiaus paslaugų ir prekybos įmonė (PPĮ) “Gelsva” vienija tris veiklos sritis: pasaulinių prekinių ženklų distribucija ir marketingas, šaltinio ir geriamojo vandens „Žalia giria“ gamyba, specializuotų vyno parduotuvių tinklas „Vynoteka“. 2000-aisiais metais M. Gumbrevičiaus PPĮ “Gelsva” įkūrė padalinį, kuris gamina ir parduoda populiariausią Lietuvoje negazuotą geriamąjį ir šaltinio vandenį “Žalia giria” 19l, 5l, 3l, 1.5l ir 0.5l talpos buteliuose. 2007 metais buvo pagaminta 70 mln. Litrų vandens. Negazuotas šaltinio vanduo “Žalia giria” pristatomas į visus didžiuosius prekybos tinklus ir tradicinės mažmenos parduotuves. “Žalia giria” yra absoliutus lyderis pagal pardavimus litrais negazuoto vandens segmente ir taip pat užima apie 85% 19L geriamojo vandens rinkos. “Gelsva” klientai - biurai, gamyklos, fabrikai, sveikatos apsaugos ir švietimo įstaigos visoje Lietuvoje. Kvalifikuoti darbuotojai, technologinės naujovės, išvystyta logistikos sistema leidžia užtikrinti produkcijos ir aptarnavimo kokybę. Tikslai: 1. Susipažinti su ruošiamais verslo projektais pasirinktoje įmonėje. 2. Suprasti projektų organizavimo, planavimo ir kontrolės metodus. 3. Susipažinti su verslo projektų rengimo metodika. Užduotys: 1. Išanalizuoti ruošiamus konkrečius verslo projektus pasirinktoje įmonėje. 2. Pateikti pasiūlymus dėl rengiamų projektų tobulinimo. 3. Pateikti pasiūlymus dėl naujų verslo projektų iniciavimo. VERSLO PROJEKTO ORGANIZAVIMAS Projektas – tai laikina veikla, orientuota sukurti unikalų produktą. Laikina reiškia, kad projektui nustatomas tikslus pradžios ir pabaigos momentas. Terminas „unikalumas“ atsispindi projekto (prekės ar paslaugos) naujume. Projektas gali būti unikalus net ir tuo atveju, jei tai, kas daroma dabar, jau buvo atlikta daug kartų prieš tai, tačiau skiriasi projekto savininkas, dizainas, vieta, kontaktai ir kt. Projektų valdymas – tai profesionali veikla (profesionalus pokyčių valdymas), grindžiama šiuolaikinėmis vadybos mokslo žiniomis, patirtimi, metodais, priemonėmis bei technologijomis ir orientuota į aukštų rezultatų pasiekimą. Kiekvienas projektas paprastai pasižymi šiomis savybėmis: Aiškūs ir tuo pat metu įvairūs tikslai. Projektas rengiamas siekiant kažkokio tikslaus rezultato, kurio nenustačius iki projektinėje stadijoje sėkmingo projekto atlikimo negalime tikėtis. Pasikeitimai. Tai vienas pagrindinių projekto bruožų, Siekiant efektyviai valdyti projektą, būtina žinoti realią jo įgyvendinimo situaciją ir tuo remiantis priimti atitinkamus sprendimus dėl tolimesnių veiksmų. Projekto įgyvendinimo kontrolės etapai: • projekto įgyvendinimo lygio/stadijos nustatymas; • nukrypimo nuo plano analizė; • reguliuojančių sprendimų parengimas/priėmimas. Projekto pabaiga ir uždarymas: Galutinė projekto stadija apima šiuos etapus: • planuotos projekto veiklos įgyvendinimą; • planuotų rezultatų pasiekimą; • tolimesnio projekto finansavimo nutraukimą; • projekto rezultatų panaudojimą. Projekto uždarymo fazės trukmė dažniausiai siekia apie 12% bendro projekto gyvavimo ciklo. Projekto pabaigimas – tai sutartų įsipareigojimų tarp užsakovo ir rangovo įvykdymo užbaigimas bei visuma specifinių organizacinių – administracinių veiksmų. Projekto pabaigimas vyksta aštuoniais etapais: I etapas – užsakovo bei rangovo finansinių atsiskaitymų tikrinimas; II etapas – dokumentacijos tikrinimas. Žiūrima, ar projekto dokumentacija atitinka reikiamas normas, standartus bei technines sąlygas; ar išpildyti kokybiniai bei kiekybiniai reikalavimai. III etapas – neįvykdytų įsipareigojimų išaiškinimas. IV etapas – neįvykdytų įsipareigojimų įvykdymas (geranoriškas arba taikant kontrakte numatytas baudos priemones). V etapas – garantinis aptarnavimas; VI etapas – galutiniai atsiskaitymas; VII etapas – galutinės (finansinės, baigiamosios) ataskaitos parengimas. VIII etapas – demobilizacija. Ji apima šiuos veiksmus: darbo komandos organizacinės struktūros išformavimas, esamos įrangos/turto/techninės ir kitos medžiagos grąžinimas. Gelsva jau įgyvendino projektą, kuris konkrečiau bus aprašytas vėliau. Įrangą jau įsigyta, gazuotą "Žalią girią" jau gamina, dar nenusipirko laboratorijos įrangos, pirks kitais metais. Gatavos produkcijos paskirstymo ir užsakymų valdymo sistema dar diegiama, vyksta programavimo darbai, užbaigs kitais metais. Faktiškai verslas žygiuoja reaguodamas į rinkos sąlygas, niekas negalvoja apie metodiką. Projektui reikėjo nemažai investicijų. Prieš tai įmonė vykdė kitus projektus, remontavo sandėlius, atnaujino 5 l gamybą, dar anksčiau pirko liniją 19 l plovimui ir pilstymui į butelius. Kai atsirado lėšų ( nes kiti projektai buvo užbaigti), tada ėmėsi šio projekto, be to įmonė bando gauti ES paramą pagal šį projektą. Projektas vyko sklandžiai. Vykdant projektą, įrangos tiekėjai buvo pasirinkti konkurso būdu, parinktas tas tiekėjas, kuris pasiūlė geriausią kainą ir kokybę. Jau dabar girdima gražių atsiliepimų apie butelio naują dizainą, šio projekto dėka, įmonė rinkai pasiūlė gazuotą šaltinio vandenį, dauguma yra mineraliniai, „Žalia giria“ vandens mineralizacija nedidelė, tinka kasdieniam vartojimui. Įmonė tikisi, kad vartotojas pamėgs jų vandenį, naujo dizaino taroje. Laikas parodys...onės produktyvum ąŠALTINIO IR GERIAMO VANDENS „ŽALIA GIRIA“ GAMYBOS PROCESO KOMPLEKSINIS MODERNIZAVIMAS, DIDINANT ĮMONĖS PRODUKTYVUMĄ M. Gumbrevičiaus PPĮ “Gelsva” 2000-aisiais metais įkūrė Vandens padalinį, kuris gamina ir parduoda negazuotą šaltinio vandenį “Žalia Giria” 19l, 5l, 3l, 1.5l ir 0.5 l talpos buteliuose. Šiuo metu įmonė yra akivaizdus rinkos lyderis parduodant 19 litrų (80 proc. rinkos) ir 5 litrų (50 proc.) talpos butelius. Lyderės pozicijas įmonė išsikovojo sugebėdama rinkai pasiūlyti pakankamai neaukštos kainos, tačiau kokybišką produktą. Tai pasiekti padėjo visų pirma modernių ir inovatyvių technologijų įsigijimas, leidžiantis minimizuoti kaštus bei ypatingas dėmesys produkto kokybei. Tačiau rinka nestovi vietoj, nesnaudžia ir konkurentai. Įmonė, norėdama išlaikyti rinkos lyderės pozicijas, sau turi kelti pačius aukščiausius tikslus ir nuolat investuoti į naujų, našesnių ir modernesnių linijų diegimą bei viso gamybos proceso optimizavimą. Juolab, kad įmonė vandens pilstomo į mažos talpos butelius (0,5 ir 1,5 l) rinkoje pagal pardavimus dar gerokai atsilieka nuo pagrindinių savo konkurentų. Atsižvelgiant į tai, PPĮ „Gelsva“ Vandens padalinio tikslai ilgu laikotarpiu yra įdiegus inovatyvias technologines linijas bei optimizavus atskirus gamybos proceso etapus: siekti padidinti įmonės gamybos produktyvumą, keliant darbo našumą, mažinant kaštus bei žaliavų sunaudojimą; padidinti eksporto apimtis – esamose rinkose bei įeinant į naujas, perspektyvias rinkas; išsaugoti rinkos lyderio pozicijas parduodant vandenį didelės talpos buteliuose bei sustiprinti savo pozicijas vandens pilstomo į mažos talpos butelius; teikti ypatingą dėmesį gaminamo produkto kokybei visuose jo gamybos proceso etapuose bei pateikti rinkai tik aukštos kokybės produktą; pradėti gaminti naują produktą – gazuotą šaltinio vandenį bei šiame segmente užimti apie 10 proc. rinkos. Šių tikslų įmonė sieks turimą seną technologinę liniją pakeisdama į naują, modernią, daug našesnę 0,5 ir 1,5 l butelių pūtimo ir vandens išpilstymo liniją, diegdama pilnai automatinę 19 l talpos butelių transportavimo sistemą bei modernios programinės įrangos dėka optimizuodama gatavos produkcijos ir užsakymų valdymo sistemas. Aukšta vandens kokybė bus užtikrinama atliekant mikrobiologinius tyrimus nuosavoje laboratorijoje nuolat ir visuose gamybos proceso etapuose. Taigi Vandens padalinio tikslas trumpu laikotarpiu – įsigyti naujas, modernias technologines linijas bei programinę ir mikrobiologinės laboratorijos įrangą. PROJEKTO POREIKO PAGRINDIMAS Projekto idėjos atsiradimą lėmė didelė konkurencija bei mažėjantis vartojimas dėl prasidėjusios ekonominės krizės, kuri verčia ieškoti būdų kaip išlikti konkurencingam tarp kitų vandens gamintojų. Siekdama išspręsti šias problemas įmonė nusprendė kompleksiškai modernizuoti vandens gamybos procesą – nuo naujos 0,5 ir 1,5 l butelių pūtimo ir vandens išpilstymo linijos diegimo iki gatavos produkcijos paskirstymo ir užsakymų valdymo sistemos diegimo. Įgyvendindama šį projektą įmonė planuoja įsigyti: • 0,5 ir 1,5 l butelių pūtimo ir vandens išpilstymo sistemą. • Automatinė konteinerių transportavimo sistemą. • Gatavos produkcijos paskirstymo ir užsakymų valdymo sistemą • Laboratorijos įrangą. Kompleksinis gamybos proceso modernizavimas leis ne tik padidinti gamybos apimtis, sumažinti gamybos kaštus, padidinti darbo našumą bei rinkai pateikti naują produktą, bet tuo pačiu leis optimizuoti užsakymų ir paskirstymo sistemas bei užtikrinti geresnę vandens kokybės kontrolę. Kompleksinis projekto pobūdis leis neapsiriboti trumpalaikiais tikslais (sumažinti kaštus ir pasiūlyti mažas kainas, kad išliktum konkurencingas rinkoje), bet tuo pačiu sieks ir ilgalaikių įmonės tikslų – skirti didelį dėmesį gaminamo vandens kokybei bei užsakymų ir paskirstymo sistemų kompiuterizavimui bei optimizavimui (išaugus gamybos apimtims, tai tampa ypač aktualu). NAUJO PRODUKTO, PASLAUGOS APRAŠYMAS M.Gumbrevičiaus PPĮ “Gelsva” vandens padalinys ketina gaminti gazuotą šaltinio vandenį „Žalia giria“, kuris išgaunamas iš giluminio (200 m.) gręžinio. Šis produktas pasižymės maža mineralizacija ir aukšta kokybe, dėl to bus tinkamas naudoti kasdieniam troškulio malšinimui, aktyvam sportavimui, pietaujant, atsigaivinti iškylaujant. Šis gazuotas šaltinio vanduo turės puikų mineralų balansą: natrio, kuris naudingas kepenų veiklai, kalcio, kuris tvirtina kaulus, magnio, kuris yra būtinas nervų sistemai, bikarbonatų, kurie stimuliuoja virškinimą. Gazuoto šaltinio „Žalia giria“ gamybos metu vietoj ultravioletinių spindulių bus naudojamas šiuo metu pažangiausias ir efektyviausias būdas nukenksminti vandenį - ozonavimas. Svarbu pažymėti, kad Lietuvos mastu tai bene vienintelė vandens gamintoja, kuri pradės gaminti gazuotą šaltinio vandenį, visos kitos gamina arba negazuotą šaltinio vandenį, arba gazuotą mineralinį vandenį. Pabrėžtina, kad M.Gumbrevičiaus PPĮ “Gelsva” gaminamas gazuotas vanduo „Žalia giria“ bus pilstomas į gerokai lengvesnius butelius nei kitų vandens gamintojų. Šio produkto gamybai bus naudojama mažiau PET ruošinių, kas padarys šį produktą ekologiškesnį. Ši tara bus lengva, dėl to vartotojui bus patogu naudoti. Šiuo metu kaip tik pradėti butelio dizaino patentavimo darbai, į naujo dizaino butelius bus pilstomas ne tik naujas produktas, bet ir jau esantys rinkoje produktai. Tikimasi, kad vartotojui ši prekė bus patraukli dėl naujumo ir buteliuko bei etiketės išskirtinumo. Intensyvėjant konkurencijai, dizainas tampa vienu galingiausių įrankių išskiriant įvairiausius produktus iš konkurentų produktų ir formuojant gaminių įvaizdį. Tai labai svarbu ypač vandens gamybos srityje. Vandens gamintojai siūlo arba tas pačias prekes arba labai panašias ir jų pakeičiamumo lygis gana aukštas, todėl didelis dėmesys dizainui ir įvaizdžiui leidžia sukurti papildomų konkurencinių pranašumų prieš konkurentus. Apibendrinant aukščiau išdėstytą informaciją, būtų galima išskirti šiuos naujo produkto skiriamuosius bruožus (lyginant su konkurentais): • gazuotas šaltinio vanduo (Lietuvos rinkoje dominuoja gazuotas mineralinis, mineralizuotas ar geriamasis vanduo); • gamybos procese vandens nukenksminimui bus naudojamas pažangiausias ir efektyviausias metodas – ozonavimas; • griežta vandens kokybės kontrolė visuose gamybos proceso etapuose – nuolatinis mikrobiologinių rodiklių tikrinimas filtravimo metu, vandens rezervuaruose ir išpilstymo proceso metu; • originalus ir inovatoriškas, išskirtinis butelio dizainas – vanduo jame atrodys lyg būtų gyvas; • butelis bus lengvesnis ir jo gamybai bus sunaudojama mažiau PET žaliavų, todėl gaminys taps ekologiškesnis. IŠVADOS IR PASIŪLYMAI Susipažinus su įmonės vykdomais ir jau įgyvendintais projektais, galiu drąsiai teigti, kad M.Gumbrevičiaus PPĮ “Gelsva” žengia teisinga linkme, koja kojon su rinka ir jos užmojais. Teisingai sakė mano tiesioginė praktikos vadovė : “ verslas žygiuoja reaguodamas į rinkos sąlygas, niekas negalvoja apie metodiką.“. Jokių pasiūlymų dėl šio projekto negalėčiau pasiūlyti, nes geriau kaip sakant nesugalvosi... Kas liečia naujų projektų iniciavimą turiu pasiūlymą, kuris būtų susijęs su užsakymų kompiuterizavimu. Šiuo metu įmonė priema užsakymus internetu tik „Žalia giria“ produktams isigyti. Kaip dviejų mažų vaikų mama galiu atvirai pasakyti, užsisakyti prekes internetu, man nėra nieko geriau. Ir manau tokių kaip aš yra daug. Prekių pristatymo sąlygos samdant kitas firmas yra ganėtinai palankios, bet neabejoju, kad „Gelsva“ galėtų pasinaudoti ir savo turimu automobilių bei vairuotojų bagažu! Tad siūlyčiau internetu prekiauti visomis įmonėje esančiomis prekėmis, įskaitant ir alkoholį. LITERATŪRA 1. Gelsva- Apie mus (interaktyvus) . ( žiūrėta 2009m. lapkričio 25d. ) prieiga per internetą : 2. Gelsva – vandens gamyba ir distribucija ( interaktyvus ) . ( žiūrėta 2009m. lapkričio 25d. ) prieiga per internetą : 3. Naujo produkto įvedimas į rinką (interaktvus) . (žiūrėta 2009m. lapkričio 25d.) preiga per interneta ,
Šį darbą sudaro 1876 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!