Pedagogo profesija – veiklos sritis, kurioje skirtingų charakterių ir polinkių žmonės realizuoja savo gabumus, interesus ir sėkmingai dirba mokymo įstaigoje ar organizacijoje. Statusas nusako pedagogo teisinę padėtį darbo organizacijoje (mokykloje), o pareigybė – formąliąją kompetenciją, t.y. vietą organizacijos struktūroje su renglamentuotomis tesėmis, pareigomis, atsakomybe ir veikla. Pedagogo statusą įgyja aukštųjų, aukštesniųjų mokyklų absolventai, turintys balkalauro, specialisto ar magistro laipsnį, kvalifikaciją. Pedagogo profesionalumą nusako jo kvalifikacija, kuri yra fiksuojama, profesinio ugdymo institucijoje įgytomis žiniomis, mokėjimais, įgūdžiais, suformuotomis vertybėmis, kurių siekiama realizuojant studijų programą ir tiesiogei benbraujant su profesijos pedagogais.
Kvalifikacija yra fiksuota kategorija, išreikšta tam tikru dokumentu, liudijančiu apie įsisavintą studijų programą. Joje atsispindi darbuotojo tam tikros profesijos specialybės įvaldymo lygis, profesinių žinių ir darbo įgūdžių visuma, kurią įgijęs žmogus gali kokybiškai dirbti atitinkamą darbą. Kvalifikacija yra fiksuojama profesinio ugdymo institucijos išduodamu diplomu, o atitinkamais balais įvartintos žinios, mokėjimai, įgūdžiai – pažymių sąrašo priedu prie diplomo. Praktika rodo, kad profesinės veiklos sėkmė lydi tą žmogų, kuris turi gerą bendrąją kvalifikaciją. Bendroji kvalifikacija – tai tam tikrų žinių, mokėjimų, sugebėjimų,ir įgūdžių bei asmeninių savybių dariniai, būdingi ir pritaikomi ne kurioje nors vietoje, o daugelyje profesijų. Ji lemia žmogaus profesinį lankstumą, mobilumą. Tokių bendrosios kvalifikacijos bruožų turintis žmogus gali nesunkiai vienos veiklos sugebėjimus pritaikyti kitoje veikloje bei sėkmingai adaptuotis.
• Sprendimų paieškos;
• Kiti gebėjimai;
Profesinės pedagogikos praktikoje taip pat kartojama kvalifikacinės charakteristikos sąvoka. Kvalifikacinė charakteristika – tai valstybinis dokumentas, kuriame nustatyti gamybos profesionalo kategorijai keliami reikalavimai, t.y. ką jis privalo žinoti, mokėti, sugebėti. Dažnai kvalifikacinės charakteristikos naudojamos vietoj profesinių standartų. Praktikoje egzistuoja dviejų tipų standartai; profesijų standartai, profesijų rengimo standartai. Pedagoginiai gebėjimai - individualybės sąlygos, įgalinančios lengvai, greitai ir gerai atlikti pedagoginę veiklą. Jų yra daug ir įvairių, tačiau išskirtini tokie, kurie susiję su pedagogine veikla ir leidžia ją sėkmingai tęsti.
• Pedagogo laikinieji kvalifikaciniai reikalavimai:
• įvertinimo (renka informaciją, analizuoja, daro išvadas);
• konsultacinė (pataria, padeda, kosultuoja);
• korekcinė...
Šį darbą sudaro 1342 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!