Naujų prekių kūrimas yra vienas iš svarbių šaltinių, padedančių įmonei įgyti konkurencinį pranašumą. Be to, šis procesas leidžia padidinti užimamos rinkos dalį, siekti pardavimo apimties ir pelno augimo, sumažinti naujų konkurentų atėjimo į rinką grėsmę.
Dauguma mokslininkų tvirtina, jog kurti naujas prekes skatina kintanti paklausa ir konkurentų prekių pasiūla. Ilgainiui vartotojai ima keisti požiūrį į įmonės siūlomą prekę, nes rinkoje atsiranda naujų prekių, kurios geriau tenkina jų poreikius.
Sudėtinga apibrėžti, kas yra nauja prekė. Tačiau šis klausimas yra strategiškai svarbus, kadangi nauja prekė greičiausiai buvo daug griežčiau kuriama ir bandyta negu prekė, kuri yra paprasčiausia esamos prekės modifikacija. Sąvoką „nauji produktai“ mes suprantame, kaip originalius, patobulintus ar modifikuotus gaminius bei naujus prekių ženklus, kuriuos bendrovė sukuria pasinaudodama savo mokslinių tyrimų pastangomis. Kiekvienas įmonės siūlomas produktas pasižymi vis kitokiomis savybėmis bei gebėjimu patenkinti įvairiausius vartotojų poreikius. Nauji produktai gali buti nauji tiek vartotojui, tiek pačiai įmonei, arba abiems. Daugelis produktų, kurie yra nauji tiek įmonei, tiek vartotojui, vadinami inovacijomis. Tokie produktai atsiranda keičiantis vartotojo elgesiui ir paklausai.
Kurti naują prekę pradedama nuo idėjos, kurią toliau plėtojant galiausiai prekė sukuriama ir įvedama į rinką. R. S. Wineris, P.Dubois, A. Jolibertas ir H. Muhlbacheris bei kiti marketingo teoretikai išskiria aštuonis naujos prekės kūrimo proceso etapus (1 paveikslas).
.
1 pav. Naujos prekės kūrimo proceso etapai.
Idėjų generavimas – tai sistemiškai organizuota naujų prekių paieška. Naujų prekių idėjas generuoja vartotojai (įmonės dažnai analizuoja vartotojų skundus ir problemas, norėdamos atrasti galimybių naujoms prekėms sukurti), įmonės darbuotojai (jie gali pateikti savo pasiūlymus, pasinaudodami pasiūlymų dėžutėmis ir konkursais. Norint sužinoti darbuotojų idėjas, galima juos skatinti premijomis ar atostogomis), mokslininkai (šios idėjos yra labai veiksmingos, nes jas siūlo profesionalai, bet jos yra labai brangios), konkurentai (pavyzdžiui, viešbučių versle viešbučių kompanija gali sudaryti specialią grupę, kuri stebėtų konkurentų viešbučius, o paskui minėta kompanija gali pralenkti konkurentus siūlydama naują prekę – patobulintą viešbučių sistemą, sukurtą remiantis...
Šį darbą sudaro 2000 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!