Muzikos savitumą, jos išskirtinumą iš kitų menų žmonės pastebėjo jau seniai. Matyt, kaip ir šiandien, buvo jaučiama muzikos galia sukelti įvarius jausmus, paskatinti veikti, kurti ar nuraminti. Tačiau dėl nesupratimo, kaip ir kodėl muzika veikia žmogų, ji imta mistifikuoti, imama naudoti įvairiose apeigose, ritualuose, netgi ligoms gydyti, nes tikima jos ypatinga galia. Tačiau muzikos poveikio priežastys ilgai buvo neištirtos, neperprastos, nors ir buvo taikomas žmonių gyvenime, ypač ritualams, vėliau – doroviniams, estetiniams tikslams siekti. Palyginti neseniai, daugiausia XX-XXI a. imta analizuoti, kaip veikia muzika ir kaip ją galima pritaikyti įvairiose gyvenimo srityse. Šiandien muzika, kaip meno sritis, naudojama tikslingai paveikti žmogų, plačiausiai taikoma medicinoje ir pedagogikoje, tačiau jų panaudojimo pobūdis skiriasi: medicinoje muzikos pagalba siekiama paveikti žmogaus psichiką, suteikiant žmogui harmoniją; pedagogikoje į muziką žiūrima kaip į vieną iš mokomųjų dalykų, kurio pagalba galima pasiekti dorovinio bei estetinio auklėjimo tikslų. Muzikos panaudojimas pedagogikoje galėtų būti daug platesnis, tačiau kaip ir kodėl reikėtų panaudoti muziką ugdymo procese dar nėra pakankamai literatūros, ypač lietuvių kalba bei lietuvių autorių.
Didelį poveikį požiūriui į muziką padarė Howardo Gardnerio intelektų įvairovės teorija. Susidomima muzikinio intelekto išskirtinumu, kartu bandoma atrasti ryšį tarp įvairių intelektų rūšių. Kadangi pastebėta, jog muzika ypatingai siejasi su kitais intelektais, imama tirti muzikos poveikį įvairioms žmogaus kompetencijomis, pastebėta, jog muziknėje aplinkoje užaugę, anksti pradėję muzikos mokytis žmonės, o dar geriau prenataliniame laikotarpyje, yra gabesni, imlesni įvairiems dalykams, jų geresni erdviniai, matematiniai, kalbiniai, kinesteziniai sugebėjimai bei muzikiniai. Remiantis tokiais pastebėjimais imta galvoti, kaip būtų galima pritaikyti muziką, kad išugdytume harmoningą bei talentingą asmenybę. Todėl šio darbo tikslas – išsiaiškinti ar muzikos mokymasis, muzikinė aplinka turi įtakos vaiko gebėjimų bei intelekto raidai ir trumpai aptarti muzikos taikymo galimybes.
Darbo tyrimo objektas – muzikos poveikis vaiko gebėjimų ir intelekto raidai.
Darbe keliama hipotezė – ankstyvas muzikos mokymasis, turtinga muzikinė aplinka ir kūrybinių muzikinės veiklos būdų naudojimas daro teigiamą...
Šį darbą sudaro 6864 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!