IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKO RAIDOS STEBĖJIMAS IR ANALIZĖ
Įvadas
Mokslai, aprašantys žmogaus raidą, ugdymą gyvenimo tarpsniais, pripažįsta žmogaus unikalumą ir specifiškumą kiekvienam amžiaus tarpsnyje. Dirbant su vaikais norint pastebėti ir tinkamai naudoti vaiko unikalumą siekiant pilnaverčio ugdymo proceso, svarbu žinoti ir suprasti to amžiaus tarpsnio ypatybes.
Froidas manė, kad pagrindinį vaidmenį asmenybės formavimuisi turi ankstyvieji kūdikystės ir vaikystės metai. Asmenybė iš esmės būna susiformavusi jau iki penkerių metų ir tolimesnis augimas tėra tik tikslesnis asmenybės bazinės struktūros derinimas. Pirmi penkeri metai yra lemiantys asmenybės susiformavimui. Kiekviena vystymosi stadija tais pirmaisiais penkeriais metais apibrėžiama tam tikros kūno erogeninės zonos sąlyginiu dominavimu. Po oralinės stadijos (kuri trunka pirmuosius metus), pagrindiniu malonumo šaltiniu tampa šalinamoji funkcija, todėl ši stadija vadinama analine. Ji tęsiasi antruosius metus, ir po jos seka falinė stadija, kurioje pagrindinėmis erogeninėmis zonomis tampa lytiniai organai. Visos šios stadijos yra pregenitalinės.
Pagal E. Eriksono asmenybės raidos teoriją, vaiko asmenybės vystymasis pereina tam tikrus raidos etapus. Kiekvienam iš etapų būdinga tam tikra raidos krizė, nuo kurios išsprendimo priklauso tolesnis asmenybės vystymasis. 2-3 metais vaikas viską siekia daryti pats ir labai didžiuojasi savo naujaisiais gebėjimais. Suaugusiems darant, ką gali pats vaikas, ar nuolatos jį skubinant, vaikui formuojamas abejojimo savimi ir gėdos jausmas, ugdoma žema savivertė. Pagal E. Eriksoną, 3-6 metai – tai žaidimų metai. Vaikui žaidžiant, auga jo aktyvumas, jis turi spręsti naujas gyvenimo užduotis, atsiranda smalsumo ir kūrybiškumo užuomazgų. Šioje stadijoje sprendžiamas psichosocialinis konfliktas tarp iniciatyvos ir kaltės. Todėl čia ir vėl labai svarbu, kad tėvai leistų pasireikšti vaiko valiai. Jei tėvai leidžia vaikui būti savarankiškam, smalsiam, kūrybingam, formuojasi iniciatyvumas, kuris ateityje sudaro galimybę mokėti siekti savo tikslų ir efektyviai dirbti.
Ž. Pjažė pažintinę žmogaus raidą suskirstė į keturias stadijas, tačiau, ikimokyklinę įstaigą lankantys vaikai pereina tik vieną iš tų stadijų. Ši stadija vadinama priešoperacinio mąstymo stadija, kuri trunka nuo 2 iki 7 metų amžiaus. Tuo laikotarpiu į vaiko žaidimą įsijungia vaizduotė ir šitokiu būdu gerokai išplečiamos tiek paties žaidimo, tiek pažinimo galimybės. Vaikui būdingas simbolinis mąstymas, o tai reiškia, kad vaikas protinius vaizdinius apie realaus pasaulio daiktus pritaiko savo žaidime. Tokio amžiaus vaikai dar negali atsieti daiktų nuo gyvojo pasaulio, todėl daiktams priskiriamos žmogui būdingos savybės. Ši stadija pasižymi ir egocentriniu mąstymu. Vaikai suvokia pasaulį tik iš savo pozicijos ir mano, kad kiti žmonės pasaulį suvokia lygiai taip pat. Todėl apie 2–3 metus dažnai kyla krizė. Ši krizė pasibaigia apie 4-uosius metus, kai vaikas pamažu įsisavina elgesio taisykles.
Šį darbą sudaro 1595 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!