XX a. elektroninės muzikos sąvoka apibūdinamos kaip „akademinės“ muzikos, taip ir „populiariosios“ muzikos kpyptis. Kas gi yra toji elektroninė muzika, kuri Juriju Cholopovu įvardinama kaip vienas radikaliausių pasaulio muzikos istorijos atradimų? Šios muzikos susiformavimo amžiumi nominuojame praeitą šimtmetį, tačiau jos idėjos užuominų galima įžvelgti jau Renesanso epochoje.
Šio darbo tikslas – apžvelgti kai kuriuos elektroninei muzikai skiriamus lietuvių bei užsienio muzikologų darbus ir jų pagrindu atskleisti esminius elektroninės muzikos istorinius dėsningumus, elektroninės muzikos suvokimo problemas, garsų tembrų formavimo būdus ir jų reikšmę muzikoje bei esmines elektroninės muzikos notacijos ypatybes.
Referatas grindžiamas V. Janatjevos (Veronika Janatjeva. Terza prattica, jos apraiškos ir imitacijos lietuvių muzikoje. Kai kurie istoriniai, technologiniai, kompoziciniai ir estetiniai aspektai. Magistro darbas. Vilnius, 2006), E. Artiomjevo (Эдуард Артемьев. Заметки об электронной музыке. ), V. Cenovos ir A. Smirnovo (В. Ценова и А. Смирнов. Электроакустическая музыка. Теория современной композиции, Москва: «Музыка», 2005, 27 глава) ir kt. autorių darbų apžvalga. Remiantis šių tyrinėtojų medžiaga, darbe pateikiami esminiai elektroninės muzikos istorijos faktai, Pierre‘o Shaefferio ir Deniso Smally‘io garsinių objektų klasifikacija, garso tembro skaidymo ir sintezės būdai, elektroninės muzikos notacijos aspektai, Edgardo Varèse‘o, Karlheinzo Stockhauseno ir kitų užsienio bei Lietuvos kompozitorių elektroninių kūrinių apžvalga.
Istorinė elektroninės muzikos apžvalga
Eduardas Artiomjevas straipsnyje „Pastabos apie elektroninę muziką“1 teigia, jog į elektroninės muzikos istoriją negalima žvelgti vien tik per techninių galimybių atsiradimo prizmę. Jo manymu, pirmiausia reikia atskleisti elektroninės muzikos idėjos formavimosi raidą ir tik tuomet akcentuoti naujų instrumentų bei išraiškos priemonių atsiradimo įvairovę. Iš pradžių šitie du keliai (idėjų formavimas ir instrumentų bei išraiškų priemonių atsiradimas) vystėsi nepriklausomai vienas nuo kito (kalbama apie Europos muziką). Elektroninės muzikos principams artimų idėjų Europos muzikoje galima įžvelgti dar renesanse. Ryškus pavyzdis - Orlando di Lasso „Aidas“, kuriame choro išskaidymas į dalis ir pastatymas įvairiose salės vietose sukuria kokybiškai naują erdvinį efektą. O Nyderlandų mokyklos kompozitoriai sukurdavo kūrinių, kurių daugiabalsumas (iki 36 balsų)...
Šį darbą sudaro 5565 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!