Mokykla, be abejo ne tik mokymo įstaiga, joje vyksta savas gyvenimas, kuriame vis aktyviau dalyvauja moksleiviai. Moksleiviai - tai visi bendrojo lavinimo mokyklose, besimokantys asmenys. Mokyklos bendruomenė gyvuoja ant dviejų subkultūrų ribos: joje išryškėja ne tik suaugusiųjų, bet ir vaikų bendruomenės sukurti įstatymai, normos.
Temos aktualumas. Mokinys, kaip bendruomenės narys turi teises ir pareigas. Taip pat pareigas ir teises turi ir kiti bendruomenės nariai. Vaikų teisių gynimo ir pareigų atlikimo klausimais pasisako ne vienas teisininkas, politikas, sociologas, pedagogas, taikydami savo žinias, metodikas, pateikdami pamastymus, galimus sprendimo variantus; praktinėje veikloje susiduria praktikai; plačioji visuomenė stebi jaunuolių, ypač mokyklinio mažiaus vaikų vis akcentuojamas frazes apie jų, kaip vaikų, teises.
Tačiau šie klausimai formuluojami ir akcentuojami ne vien Lietuvoje. Visoje Europoje tai diskutuotina tema, stengiantis vaikui gražinti vaikyste ir apsaugoti jį nuo suaugusiųjų neigiamos pasaulio pusės.
Šiame darbe apžvelgsiu reglamentuotas LR Švietimo įstatyme esančias moksleivių ir tėvų teisės ir pareigas remiantis švietimo įstatymo (pataisytas įstatymas 2011 m. kovo 17 d. Nr. XI-1281) penktuoju skirsniu, švietimo sistemoje yra apibrėžiamos pedagogų, tėvų ir moksleivių teisės, pareigos ir atsakomybė, kuriame analizuojamos moksleivių teisės ir pareigos, todėl bus aptartos moksleivių pareigos pagal LR teisės norminius aktus ir jų įgyvendinimo problemos.
Darbe keliamos probleminės situacijos: mokyklos drausmė, pamokų nelankymas. Kokiomis priemonėmis sprendžiamos šios situacijos: kontrolė, gerovės komisija, drausminės nuobaudos, įspėjimai ir pan. Kas efektyviai padeda išspręsti minėtas problemas.
Darbo objektas. Moksleivių pareigos ir įgyvendinimo problemos teisiniu aspektu.
Darbo tikslas. Išanalizuoti ir įvertinti moksleivių pareigas pagal LR teisės norminius aktus ir įgyvendinimo problemas.
2. Išnagrinėti moksleivių teisių ir pareigų įgyvendinimo problemas mokykloje;
3. Pateikti išvadas ir rekomendacijas.
Darbo metodai. Naudojamas lyginamasis metodas, apibendrinimo metodas bei mokslinės literatūros analizės metodas - analizuojant Lietuvos Respublikos teisės dokumentus.
Informacijos šaltiniai. Darbe buvo naudojami LR Švietimo įstatymas, vaiko teisių apsaugos įstatymas, konvencija, civilinis kodeksas, administracinės teisės pažeidimų kodeksas ir t.t.
1. MOKSLEIVIŲ TEISĖS IR PAREIGOS TEISĖS AKTUOSE
1.1. Konstitucija
Pačias pagrindines žmogaus, o kartu ir vaiko...
Šį darbą sudaro 8277 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!