1. Įžanga…………………………………………………………………….3
2. Bendroji metafizika……………………………………………………...4
3. Pažinimo teorija………………………………………………………….6
4. Žmogaus samprata……………………………………………………….7
5. Socialinė doktrina………………………………………………………..9
6. Išvados…………………………………………………………………..11
7. Literatūros sąrašas………………………………………………………12
Ižanga
XIX a. pabaigoje ir XX a. pradžioje Europos šalių filosofijoje ir kituose moksluose brendo naujos idėjos ir koncepcijos. Europos šalių kultūrinis gyvenimas ir toliau vystėsi katalikybei nepalankia linkme. Įvairios kultūros sritys sekuliarizavosi, kapitalistinių santykių raida keitė žmonių gyvenimo ir darbo sąlygas. Religiją, kaip tam tikrą žmonių dvasinių poreikių tenkinimo formą, keitė mokslas, menas, filosofija, kurie atvėrė naujus gyvenimo įprasminimo būdus. Visa tai daugeliui žmonių diegė abejingumą religijai. Dėl to katalikų bažnyčiai buvo būtina sustiprinti religingumą, katalikybės požiūriu paaiškinti ir įvertinti naujus istorinius įvykius bei kultūros reiškinius. Reikėjo pertvarkyti filosofinius katalikybės pamatus. Oficialieji bažnyčios sluoksniai suvokė, kad nutolti nuo visuomenės yra pavojinga, o atsinaujinti ir prisitaikyti yra istoriškai būtina. Atramos katalikybei pradedama ieškoti krikščioniškosios filosofijos palikime. Pradedama nuodugniau tirti scholastinė viduramžių filosofija. Atgimsta viduramžių pasaulėžiūra pirmiausia kaip neokantizmas. Ši filosofinė kryptis, tirdama istoriją ir sistemingai remdamasi Tomu Akviniečiu, stengėsi atnaujinti ir toliau plėtoti filosofiją ir teologiją. Neotomizmas. Aiškindamas, kad žmogaus protas gali racionaliai pažinti pasaulį, teologiją derino su racionalizmu. Tarp pagrindinių neotomizmo atstovų minėtini L. Taparelli, M. Liberatorė, Ž. Maritenas, E. Gilsonas, M. Grabmanas, D. Mersje, G. Manseras, H. Klockeris ir kt. Neotomizmą 1879 m. 1 Vatikanas oficialiai pripažino kaip katalikišką mokymą filosofijoje Popiežiaus Leono XIII enciklika “Aeterni Patris” .
Šio referato tikslas – trumpai apibūdinti šios filosofinės krypties dalis – ontologiją, pažinimo teoriją, gamtos filosofiją, žmogaus filosofiją, socialinę filosofiją -, taip atskleidžiant bei įvertinant neotomistinės filosofijos bruožus.
Bendroji metafizika
Svarbiausia savo filosofijos dalimi, nustatančia metodologinius visumos pamatus, neotomistai laiko bendrąją metafiziką, būtent ją vadina pirmąja filosofija. Jos objektas – būtis kaip būtis, pažįstama kaip tai, kas peržengia patirties galimybes. “ Taigi tikroji metafizikos sritis yra būtis” 2- teigia vienas įtakingiausių neotomistų E. Gilsonas. Metafiziką neotomistai tapatina su filosofija. Naujiesiems tomistams buvo labai svarbu atkurti metafizinio mąstymo pasitikėjimą (kadangi jis buvo...
Šį darbą sudaro 2756 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!