ĮVADAS
Šiuo metu, kai Lietuvoje įsigalėjo rinkos ekonomika, atsirado ir labai daug prekybininkų, teikiančių vartotojams kuo platesnį prekių, paslaugų asortimentą. Ypač padaugėjo importuojamų iš užsienio prekių. Gaminant įvairias vartotojų poreikius tenkinančias prekes bei paslaugas yra labai svarbu tinkamai pasirinkti paskirstymo kanalą. Kaip žinome, prekė, kaina, rėmimas ir paskirstymas sudaro marketingo kompleksą. O paskirstymas, anot R. Gudonavičienės ir I. Bučiūnienės [1, p.8] – tai marketingo komplekso elementas, kuris apima sprendimus ir veiksmus, susijusius su prekių judėjimu nuo gamintojo iki vartotojo. Paskirstymo kanalas – tai grandinė tarpusavyje susijusių įmonių, kurios dalyvauja prekių judėjimo nuo gamintojo iki vartotojo procese (V. Pranulis, A. Pajuodis, S. Urbonavičius, R. Virvilaitė).
Paskirstymo kanalas nėra viena įmonė. Šioje veikloje dalyvauja ir gamintojai, ir įvairūs tarpininkai bei pagalbinės organizacijos; įtakos paskirstymui turi ir galutiniai vartotojai. Paskirstymo kanalo ilgis gali būti įvairus, priklausomai nuo to, koks naudojamas prekių paskirstymo būdas – tiesioginis ar netiesioginis, kokia rinka, jos dydis, tarpininkų galimybės ir k.t. Tiesioginis prekių paskirstymas yra toks, kai gamintojas savo prekes pateikia vartotojui pats, o netiesioginis, kai jos patenka pas vartotoją per pardavimo tarpininkus (didmeninės ir mažmeninės prekybos įmones) [1, psl.9].
Didmeninės ir mažmeninės prekybos terminai Lietuvoje yra pakankamai nauji ir labai dažnai minimi, nes pagausėjęs įvairių prekių, paslaugų asortimentas paskatino kurtis tokioms įmonėms, kurios yra gamintojų ir vartotojų tarpininkai. Jie pelną gauna ne gamindami prekes, o jas parduodami (prieš tai pigiau nusipirkę iš gamintojų) vartotojams.
Savo kursiniame darbe plačiau panagrinėsiu mažmeninę prekybą ir jos teikiamas paslaugas.
Mano kursinio darbo tikslas – išanalizuoti mažmeninės prekybos paslaugas, jas įvertinti bei išsiaiškinti jų perspektyvas Lietuvai įstojus į ES.
Uždaviniai šiam tikslui pasiekti:
• Išanalizuoti mažmeninės prekybos paslaugų teorinius aspektus;
• Įvertinti mažmeninės prekybos paslaugų rinką Lietuvoje;
• Išsiaiškinti mažmeninės prekybos paslaugų perspektyvas ES.
Tyrimo objektas ir dalykas : mažmeninės prekybos paslaugos.
Tyrimo metodika. Analizuodama mažmeninės prekybos paslaugas naudosiu mokslinę, publicistinę literatūrą, internetinę medžiagą, tyrimus, atliktus Lietuvoje, ir statistinius duomenis (STD).
1. MAŽMENINĖS PREKYBOS PASLAUGŲ...
Šį darbą sudaro 3734 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!