Maironio eilėraštyje „Pavasaris“ poetinį vaizdą sudaro keturios detalės: saulė – vieversiai – vėjelis – žiedai, iškeldamos pavasario dienos saulėtumą, šiltumą, gyvibingumą. Kiekviena tų detalių visiškai apibrėžta, nusako konkrečius, individualius pojūtinės srities reiškinius: jos kalba apie giedrą ankstyvo pavasario dieną, apie materialaus, pojūčiais suvokiamo pasaulio daiktus. Apibrėžtos šios detalės ir kita prasme, liečiainčia jų formalinę pusę, kompoziciją; jos turi savo aiškias ribas: pavasario paveikslas yra sudėtas tarytum iš keturių vienodo dydžio gabalų. Kiekviena detalė užima po dvi eilėraščio eilutes, kiekviena išsakoma savarankišku, išbaigtu sakiniu.
Šias keturias eilėraščio detales suvokiame kaip pagrindinius akcentus ir jos visos kartu susijusios: jų sukeltos asociacijos užpildo tarpus, sudaro jungtis ir perėjimus ir mūsų vaizduotėje iškyla reljefiškas pavsario paveikslas, vaizdas tampa pilnas ir išbaigtas.
Antrasis dvieilis papildo šį erdvių peizažą naujais motyvais. Papildo ne tik akustiniais įspūdžiais („vienersiai čirena“), bet tarsi fiksuoja žvilgsnį žemesnėse erdvių srityse: žvelgiame nebe į padangėje šviečiančią saulę, o į ore virpančius taškus, sparneliais plazdenančius vieversius. Skaitydami „iškilo į dangų aukštai vieversiai“, suvokiame, kad poeto emocijas sukelia laukai, dirvonai, pievos, nes juk tik iš tokių vietų „iškyla į dangų vieversiai“.
Šitai patvirtina trečioji detalė – „vėjelis laukų“, - kurioje minėtasis laukų vaizdas žodžiu nusakytas. Be duotų liečiamųjų įspūdžių („vėjelis... bučiuja, gaivina krūtinę“), čia potencialiai glūdi ir gali konkretizuotis užuodžiamieji įspūdžiai – šylančios žemės, sprogstančių medžių ir ankstyvų pavasario žiedų kvapai, kuriuos neša vėjo dvelksmas, o su jais savo ruožtu ir įvairūs žemės peizažo momentai – formos, linijos, spalvos. Žvilgsnis nusileidžia iš saulėtų, vyturiais skambančių aukštumų ir apžvelgia žemę, laukus, tolumas.
Ir pagaliau – „pabiro pasklido žiedai ant lankų – vainikų eilė pirmutinė“. Žydinčios pievos vaizdas, kurį papildo pirmųjų pavasario gėlių spalvinės asociacijos, užbaigia šį pavasarišką peizažą. Taip keturios poeto duotos detalės apsipina asociacijomis, įgauna vaizdines jungtis ir sudaro mums visais pojūčiais patiriamą saulėtos pavasario dienos įspūdį.
Šios asociacijos kinta, mainosi ir yra susijusios su pojūtine sfera, su materialinio...
Šį darbą sudaro 1051 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!