Istoriniame kontekste įvykęs mąstymo perversmas reformacijos pavidalu galiausiai paliečia krikščionių bažnyčią, sukeldamas jos susiskaldymą. Atsinaujinimas, kuris buvo reikalingas bažnyčioje susikaupusioms negerovėms pašalinti, prasideda Martino Liuterio asmeninės tikėjimo patirties dėka. Esminis M.Liuterio indėlis buvo gyvas tikėjimo performulavimas. Paties M.Liuterio nuomone, jo gyvenimo darbas buvo naujai apibrėžti tikėjimą ir valią, religiją ir įstatymą. M.Liuteris savitai suprato Dievo teisingumo prigimtį. Jis atmetė visą teologiją, besiremiančią tik tradicija, ir pabrėžė, jog svarbiausia asmeniškai suprasti ir išgyventi Dievo žodį. Ypatingos reikšmės M.Liuteriui turėjo atradimas, kad Dievas gailisi nusidėjėlių. Esame nuteisiami ne dėl savo darbų, bet vien tik dėl tikėjimo. Prie protestantizmo bruožų priskirtinas reikalavimas pasikliauti savo sąžine, taigi iškeliama individo sąžinė ir asmeninė atsakomybė.
Retai kuris asmuo turėjo tiek įtakos istorijai, kiek Martinas Liuteris reformacijai. Nors reformatorius kažin ar buvo pareiškęs nors vieną mintį, kuri iki jo nebūtų buvusi sumanyta ir išsakyta, tačiau joms jis buvo suteikęs savo braižą, ir jos tapo naujos.
M.Liuteris iš esmės savarankiškai sukūrė ir įtvirtino Vokietijos reformaciją. Tai jam pavyko pasiekti milžinišku parašytų knygų kiekiu, bebaimiu mokymu ir pamokslais, į vokiečių kalbą išversta Biblija, įsiskverbusia į kiekvieno vyro, moters ir vaiko sielą, bei daugybe biblinių giesmių.
M.Liuterio protestantizmo etika savita. Jis teigia, kad iš Kristaus pažinimo – tikėjimo kyla visas krikščionio gyvenimas: atgaila, bendravimas su Dievu ir geri darbai; visa tai lydi sąmoningas išsilaisvinimas iš sielą slepiančios būtinybės savomis pastangomis pelnyti nuolatinį Dievo palankumą. Žinomas M.Liuterio posakis „ Tu tiki, tu turi“, žmogų pastato akistaton su Dievu, su savo sąžine ir gyvenimu. Tokį žmogų galima vertinti pagal jo elgseną trijuose gyvenimą organizuojančiuose lygmenyse: šeimoje, valdžios struktūroje ir bažnyčioje. Individualistinis tikinčiojo Dievo malonės siekimas buvo iškeltas į egzistencinį lygmenį. Liuteroniškoji reformacija buvo lūžio laikotarpis tarp viduramžiško pavidalo liaudies kultūros, tikėjimo ir naujųjų laikų pasaulėžiūros.
• Parodyti XVI amžiaus protestantizmo kaip reformacijos atšakos dorovines atsiradimo sąlygas ir reikšmę.
• Parodyti kokią reikšmę turėjo protestantizmo atsiradimas Lietuvos DK...
Šį darbą sudaro 10860 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!