pamokas mokykloje susipažindavo su nepakartojamu savo Tėvynės karštovaizdžiu, jos praeitimi. Kartu su praeitimi mes susipažįstame ir su literatūros bruožais, kurie būdingi seniesiems lietuvių tautos padavimams.
Padavimai dar vadinami toponiminėmis ir istorinėmis sakmėmis. Toponominiai padavimai – pasakojiami apie vietines krašto įžymybes, tai yra ežerus, kalnus, akmenis ir kt., apie fantastines jų atsiradimo aplinkybes. Istorinės tematikos padavimuose, vietinės įžymybės bandomos sieti su svarbiais praeities faktais, tautos istorija.
Padavimų rašyta daug ir įvairių. Gausiausias ir turtingiausias pluoštas – apie ežerus bei jų keliavimą. Kiti padavimai apie milžinų pėdsakus – kalvas ir kalnelius, būtent juose ir ilsisi milžinai. Taip pat apie akmenis, kuriuos milžinai sunešdavo. Mažiau galime rasti padavimų apie tragiškai prasmegusias pilis, dvarus, bažnyčias, miestus, nuskendusius varpus, lobius. Dažnai nedaug pasakojama , kaip visa tai atsitiko, užsimename tik apie prakeikimą. Tarp padavimų savitą teminę grupę sudaro aiškinimai, kaip atiradopavienių kaimų, miestelų, svarbesnių vietų (daubų, laukų) vardai.Tai vietovardžių kilmės aiškinimas. Rečiau girdimi padavimai apie statybų aukas,kovas su priešais.
Manau, kad mokiniai šiek tiek primiršo savo tautos žodį, todėl pasisrinkau šią temą, kad primint visiems senųjų lietuvių pasakojimus. Kiekvienam žmogui brangiausias savas kraštas, todėl pasirinkau Mažosios Lietuvos padavimus ir bandysiu juos analizuoti, parodyti, kad ir literatūrai jie turi didelę reikšmę, nes būtent nuo senųjų žmonių pasakų, padavimų, legendų, mitų, dainų prasidėjo ilgas kūrybos kelias.
Projekto tikslai ir uždaviniai:
Sudominti mokinius gimtosios vietos istorija bei mitologija.
Sudominti mokinius senąja lietuvių istorija bei tautosaka.
Suteikti galimybę jaunimui, paveiktam chaoso ir civilizacijos, pajusti praeities dvasią.
Veiklos metodai ir būdai:
Savarankiškas darbas.
Informacijos rinkimas, jos sisteminimas.
Segtuvo darymas, jo apipavidalinimas.
Analizė.
Viešoji kalba.
Etapai:
Etapas – organizacinis (paskelbtos darbo temos, numatyta darbo eiga (darbo temos pasirinkimas, medžiagos ir reikiamos informacijos paieška intenete ir bibliotekoje, sukauptos medžiagos sisteminimas, apipavidalinimas)).
Etapas – kūrybinis (medžiagos ieškojimas, kaupimas, sisteminimas, tvarkymas, konsultacijos su mokytoja).
Etapas – baigiamasis (surinktos medžiagos tvarkymas ir pristatymo paruošimas).
Etapas – apibendrinimas ( darbo apibendrinimas ir įvertinimas).
Kaip atsirado Klaipėda
Rytuose aušra nudažė tamsų dangaus skliautą aiškia raudona šviesa. Žvaigždės...
Šį darbą sudaro 3168 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!