Kalbos gyvybingumas ir prestižas priklauso nuo ja kalbančių žmonių. Teisininkai, valdininkai, administracijos ir verslo įmonių darbuotojai turėtų žinoti ir vertinti tai, kad jų žodynas turi savitų bruožų, skiriančių nuo kitų kalbos sferų. Jų kalba turi būti konkreti, tiksli ir aiški, drauge ir lanksti, kai reikia – gyva, nes be profesinio nusimanymo, geram specialistui privalu būti ne tik iškalbingam, bet ir kalbėti taisyklinga kalba be įvairių kalbai nebūdingų ir nereikalingų žodžių.
Stilius, kaip žinome, labai glaudžiai susijęs su semantika, todėl ypač sunku griežtai suklasifikuoti norminių žodžių netikslaus vartojimo atvejus. Matyt, reikėtų vadovautis tokiu kriterijum: jeigu žodis pavartotas visai ne ta reikšme – tai kalbos (leksikos, semantikos) klaida, o jeigu nesuvokiamas, nejaučiamas tik semantinis, emocinis ar stilistinis žodžio atspalvis – stiliaus klaida.
Bendrinės kalbos norma apibrėžiama kaip kalbos kultūros sąvoka, rodanti, kaip šnekamojoje ar rašomojoje kalboje funkcionuoja tos kalbos sistema.
4. Žodžių darybos
5. Formų vartojimo
6. Sintaksės
Kalbos klaida – tai nekodifikuotas, nefiksuotas kalbos faktas, neatitinkantis bendrinės kalbos taisyklių.
Kiekviena kalba šiaip ar taip atspindi visuomenės pokyčius. Jautriausia įvairiems ekonominiams ir politiniams visuomenės pokyčiams yra leksika. Nors pagrindinis žodyninis fondas išlieka pastovus, jis nuolat pasipildo naujais žodžiais. Naujų žodžių, posakių dar niekada nebuvo kuriama tiek daug, kiek kuriama Lietuvai atkūrus nepriklausomybę.
Terminu leksika kalbotyroje vadinama kurios nors kalbos, taip pat tarmės ar net individo žodžių visuma. Terminu verslo darbuotojų kalbos leksika suprantame verslo darbuotojų leksiką, žodyną, turintį specifinių ypatybių, savitų bruožų, kurie ją skiria nuo kitų kalbos sferų žodyno. Didžioji dalis verslo darbuotojų kalbos leksikos įeina į bendrąją leksiką ir yra suprantama dideliam žmonių ratui. Abejotinai pasidaryti verslo terminai, verslo darbuotojų vartojami pažodiniai vertalai labai menkina ekonominę kalbą. Žmonės iš verslo žmonių kalbos mokosi specialiųjų terminų, net sakinių konstrukcijų, kirčiavimo. Todėl labai apmaudu, kad verslo kalboje leksikos klaidų dar pasitaiko. Leksikos klaidos – gausiausias verslo profesinės kalbos klaidų sluoksnis. Anot kalbininko P.Kniūkštos, „kalbos kultūrai daug žalos padarė pakrikusi vartosenos...
Šį darbą sudaro 2654 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!