Namų darbai

Konstituciniai įstatymai ir seimo statutas

9.2   (2 atsiliepimai)
Konstituciniai įstatymai ir seimo statutas 1 puslapis
Konstituciniai įstatymai ir seimo statutas 2 puslapis
Konstituciniai įstatymai ir seimo statutas 3 puslapis
Konstituciniai įstatymai ir seimo statutas 4 puslapis
Konstituciniai įstatymai ir seimo statutas 5 puslapis
Konstituciniai įstatymai ir seimo statutas 6 puslapis
Konstituciniai įstatymai ir seimo statutas 7 puslapis
Konstituciniai įstatymai ir seimo statutas 8 puslapis
Konstituciniai įstatymai ir seimo statutas 9 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

VILNIAUS UNIVERSITETAS TEISĖS FAKULTETAS VIEŠOSIOS TEISĖS KATEDRA KONSTITUCINIAI ĮSTATYMAI IR SEIMO STATUTAS Vilnius, 2010 1. TURINYS 1. TURINYS 2 2. ĮVADAS 3 3. KONSTITUCINIŲ ĮSTATYMŲ SĄVOKA 4 4. 2002 m. GRUODŽIO 24 d. KONSTITUCINIO TEISMO NUTARIMAS 5 5. ALTERNATYVUS PROBLEMOS SPRENDIMO BŪDAS 6 6. SEIMO STATUTAS 6 7. 2004 m. GEGUŽĖS 13 d. KONSTITUCINIO TEISMO NUTARIMAS 6 8. ALTERNATYVUS PROBLEMOS SPRENDIMO BŪDAS 2 7 9. ŠIANDIENOS AKTUALIJOS 7 10. IŠVADOS 8 11. NAUDOTOS LITERATŪROS SĄRAŠAS 9 2. ĮVADAS Šio pranešimo tikslas yra supažindinti su konstituciniais įstatymais, jų išskirtinumu Lietuvos teisinėje sistemoje bei Seimo statutu. Taip pat stengtasi atkleisti pagrindines problemas, kylančias dėl konstitucinių įstatymų instituto naujumo, sunkios bei kintančios jo suvokimo raidos. Būtina pabrėžti, kad Lietuvoje yra tik vienas veikalas, tyrinėjantis konstitucinių įstatymų problemas – doc. dr. Vaidoto A. Vaičaičio konstitucinių (organinių) įstatymų lyginamoji studija „Konstitucinių įstatymų fenomenas“. Šių įstatymų tikslus apibrėžimas vis dar yra siekiamybė, atverianti kelius įvairiems mokslo darbams bei visuomenės diskusijoms. Disputus taip pat skatina Seimo statutas, kurio naujasis projektas šiuo metu yra rengiamas. 3. KONSTITUCINIŲ ĮSTATYMŲ SĄVOKA Konstituciniai įstatymai reguliuoja aukštesnės galios santykius, nei paprastieji įstatymai ir pasižymi ypatinga priėmimo bei keitimo tvarka. Tik atkūrus Lietuvos nepriklausomybę buvo susidurta su daugybe problemų, siekant sudaryti teisinę sistemą. Klausimų svarstymus lydėjo ginčai ir ilgos diskusijos. Ne išimtis ir konstitucinių įstatymų sąvoka, kuri buvo teisinė naujovė naujai atsikūrusiai valstybei (deja, konstituciniai įstatymai nėra aiškiai apibrėžti iki dabar). Konstitucinių įstatymų samprata kito: į konstitucinio įstatymo formą Aukščiausioji Taryba – Atkuriamasis Seimas įvilko 1991 m. vasario 9 d. plebiscito rezultatus – Lietuvos valstybė yra nepriklausoma demokratinė respublika; prieš priimant Lietuvos Respublikos Konstituciją konstituciniais įstatymais buvo laikomi steigiamosios valdžios aktai bei rašytinės konstitucijos dalys (pagal savo statusą toks yra įstatymas „Dėl Lietuvos Respublikos Konstitucijos įsigaliojimo tvarkos“, nors jis ir nėra pavadintas konstituciniu įstatymu). Ši samprata Lietuvoje šiek tiek pasikeitė, kadangi pačioje Konstitucijoje jie minimi (69 ir 72 str.) ne kaip steigiamosios valdžios, o legislatyvinės galios aktai. Dar viena konstitucinių įstatymų sąvokos interpretavimo versija buvo pateikta 1992 m. parlamentinės komisijos projekte. Jame teigta, kad konstituciniai įstatymai - tiesiogiai Konstitucijoje įvardinti įstatymai. Vien dėl galimų šios formuluotės aiškinimo variantų gausos nesunku suprasti, kad ši nuostata neįnešė tikslumo į Lietuvos teisinę sistemą.1 Siekiant apibrėžti konstitucinio įstatymo reguliuojamų santykių ribas buvo teikti keli projektai dėl konstitucinių įstatymų sąrašo. Sudaryta darbo grupė 1993 m. siūlė konstituciniais įstatymais laikyti: Konstitucijos 150 straipsnyje nurodytus įstatymus (tuo metu tai buvo 3 įstatymai, įeinantys į Lietuvos Respublikos Konstitucijos Sudedamąją Dalį, dabar jų yra 4); Konstitucijos pataisas; tiesiogiai Konstitucijoje įvardintus įstatymus; kitus konstitucines normas sukonkretinančius įstatymus. Teikti dar keli projektai su siauresnėmis ir platesnėmis sampratomis. Vis dėl to apsistota prie pateiktojo varianto, kuris yra įtrauktas į dabartinį Seimo statutą, pridedant nuostatą, kad į konstitucinių įstatymų sąrašą gali būti įtraukti ir jau priimti įstatymai, jei Seimas padarys išvadą, kad jie tokie yra pagal savo turinį bei svarbą (Seimo statuto 168 str.). Taip plačiai traktuojant konstitucinių įstatymų sampratą tapo įmanoma į konstitucinių įstatymų reguliavimo sritį įtraukti bent kuriuos visuomeninius – politinius santykius.2 Atsižvelgiant į konstitucinių įstatymų instituto keliamas problemas, kyla klausimas, kam tokie įstatymai reikalingi. Šio instituto pagalba buvo siekiama geriau apsaugoti tam tikrą visuomeninių – politinių klausimų spektrą, jo reguliavimui ir keitimui reikalaujant kiek įmanoma didesnės politikų vienybės, nustatant griežtus reikalavimus dėl jų keitimo ir priėmimo. Atsižvelgiant į šį reikalavimą, t. y. ypatingą priėmimo ir keitimo tvarką, pastebima, kad tokiu būdu yra suvaržomos Parlamento galios. Taip jis tampa daug nuosaikesnis ir yra priverstas ieškoti kompromiso. Kita vertus pastangos nesumažinti Seimo diskrecijos įžvelgiamos pernelyg abstraktaus konstitucinių įstatymų sąrašo sudaryme, nes kitokiu atvejus būtų apribotos Seimo kaip legislatyvinės valdžios galios.3 4. 2002 m. GRUODŽIO 24 d. KONSTITUCINIO TEISMO NUTARIMAS Dabartijos realijos rodo, kad konstitucinių įstatymų sferos plėtra krypsta link Konstitucijos pataisose suformuluotų blanketinių nuorodų, detalizuojančių konkrečią Konstitucijos pataisą. Pavyzdžiu galėtų būti 1996 m. birželio 20 d. konstitucinis įstatymas „Lietuvos Respublikos Konstitucijos 47 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo konstitucinis įstatymas“. Čia kyla dar viena problema, kurią Konstitucinis Teismas išsprendė 2002 m. gruodžio 24 d. nutarime.4 2002 m. birželio 20 d. buvo priimtas Konsitucijos 119 straipsnio pakeitimo įstatymo taikymo tvarkos konstitucinis įstatymas, kuris Konstitucinio Teismo buvo pripažintas antikonstituciniu, savo sprendimą motyvavo tuo, kad: „Konstitucijos pataisų nuostatų įsigaliojimo ir taikymo pradžios data turi būti nustatyta pačiame įstatyme dėl Konstitucijos keitimo; jei ji šiame įstatyme nenustatyta, pataisa įsigalioja praėjus vienam mėnesiui nuo tokio įstatymo priėmimo. Konstitucijos pataisos įsigaliojimo ir taikymo pradžios datos negalima nustatyti žemesnės galios aktu.

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 1427 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Šaltiniai
✅ Šaltiniai yra
Failo tipas
Word failas (.docx)
Apimtis
9 psl., (1427 ž.)
Darbo duomenys
  • Konstitucinės teisės namų darbas
  • 9 psl., (1427 ž.)
  • Word failas 26 KB
  • Lygis: Universitetinis
  • ✅ Yra šaltiniai
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį namų darbą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt