Lietuvos Respublikos Konstitucijos, kuri buvo priimta 1992 m. spalio 25 d. referendumu, preambulėje skelbiama, kad Lietuvių Tauta siekia atviros, teisingos, darnios pilietinės visuomenės ir teisinės valstybės. Konstitucijos preambulėje paskelbtas teisinės valstybės siekis realizuojamas konstitucinėse normose, nuostatuose ir juose įtvirtintais demokratiniais teisėtvarkos principais.
Konstitucijos kaip pagrindo valstybės teisės akto kūrimosi raidos problema yra ne nauja. Ji nagrinėjama įvairiai – istoriniu, politiniu, socialiniu, teisiniu požiūriu. Tačiau iškyla vis naujų, iki šiol neįžvelgtų aspektų. Ir tai visiškai suprantama – keičiasi politinė ir teisinė tikrovė, valstybių vidaus ir išorinių ryšių pobūdis. Pagaliau ir konstitucinės kūrybos raida yra nepertraukiama, ją nuolat papildo naujų teisinio reguliavimo ir būdų atradimas.
Darbo tikslas: išsiaiškinti, konstitucinės kontrolės sąvoka ir konstitucinės kontrolės funkcijas.
1. Apibrėžti, konstitucinės kontrolės sąvoką ir jos funkcijas.
2. Išsiaiškinti, konstitucinės kontrolės institucijas ir jų atsiradimą Lietuvoje.
3. Sužinoti, kaip yra klasifikuojama konstitucinė kontrolė.
Konstitucijoje trumpai nepasakoma, ką iš esmės atlieka Konstitucinis Teismas. To visiškai neatskleidžia pirmoji šiam teismui skirta nuostata „Konstitucinis Teismas sprendžia, ar /.../“ (102 str. 1 d.), kadangi ją išplečia kitos nuostatos (105 str. 2d. ir 3d.). Turint tai omenyje, galima teigti, kad Konstitucijoje iš esmės įvardyta ne principinės Konstitucinio Teismo funkcija, bet kompetencija, kuri juridinės technikos požiūriu netobulai pateikta („išmėtyta“) dviejuose straipsniuose (K 102 str. 1 d. 105 str.), tarp kurių įterpti visiškai kitokio turinio (kitą reguliavimo objektą turintys) straipsniai (103 str. ir 104 str.). Taigi teoriškai ir praktiškai svarbu trumpai ir aiškiai įvardyti, ką įkūnija Konstitucinis Teismas pagal savo funkcinę paskirtį.
Atsižvelgiant į kritikuotiną Konstitucijos detalę, kad dviejuose straipsniuose (102 str. 1 d. ir 105 str. 1 d.) pasakoma beveik tas pats – tai, kad Konstitucinis Teismas vertina priimtų Seimo, Respublikos Prezidento ir Vyriausybės aktų atitiktį Konstitucijai, galima teigti, kad šis teismas iš esmės vykdo pagrindinių valstybės valdžios institucijų aktų konstitucingumo kontrolę (kaip minėta, teisės literatūroje vartojami terminai „konstitucinė priežiūra“, „konstitucinė justicija“ ar „konstitucinė kontrolė“ preciziniu požiūriu nėra optimalūs...
Šį darbą sudaro 3745 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!