Sparti informacijos kaita verčia kiekvieną iš mūsų keisti požiūrį į asmenybės ugdymą, nes seni įpročiai tampa kliūtimi tolesniam jos augimui. Pasikeitė ir laikmetis, ugdymo tikslai bei uždaviniai. Anksčiau daugiausia dėmesio buvo skyriama žinioms, mokėjimams, įgūdžiams, mokomiesiems dalykams. Dabar – vaikui, ugdomoms vertybėms, gebėjimams ir tik galiausiai – žinioms, kuriomis jis mokėtų naudotis ir vadovautis įvairiomis aplinkybėmis.
Ugdymo procesas gana sudėtingas, iš mokinių reikalauja daug pastangų, iš mokytojo – meistriškumo, todėl tenka ieškoti naujų ir efektyvesnių metodų, kurie suvienytų žinojimą ir veiksmą, žodį ir mintį, padėtų mokiniams ne tik įgyti žinių, bet ir skatintų norą sėkmingiau mokytis, ugdytų jautrų, dorovingą, mąstantį, kūrybišką, dvasiškai turtingą žmogų. Dėl to ugdymo procese labai svarbus vaidmuo tenka įvairiapusei veiklai, skatinančiai vaiko psichinę, emocinę, fizinę brandą bei stiprinančiai jo sveikatą.
Vaiko asmenybė brandinama, jo sąmoninga savireguliacija, sugebėjimai įsiūbuojami vadovaujantis psichologiniais asmenybės brendimo dėsniais – mąstymu, atmintimi, sugebėjimais ir bendravimu taikant visuminio ugdymo principus, taip pat remiantis minties, veiksmo, žodžio vienove, pojūčių pažinimo ir judesio pedagogika.
Kognityvinė teorija pabrėžia, kad individai mąsto ir renkasi, kad jų mintys ir supratimas turi įtakos jų ateities veiksmams ir mintims. Kognityvinės teorijos šalininkai ypač domisi tais atvejais, kai mąstatnt sukuriamas naujas elgesio būdas. Jų dėmesio centre yra kiekvieno asmens aktyvus mąstymas. Kognityvinė teorija teigia, kad mąstymas yra aktyvus procesas, mąstydamas žmogus suvokia savą pasaulį ir ši protinė veikla yra daug galingesnė negu nesąmoningi motyvai ar stimulo ir reakcijos ryšys.
Darbo tikslas – teoriniu ir praktiniu aspektu atskleisti kognityvinės veiklos pradinėse klasėse ypatumus.
1. Išanalizuoti pedagoginę, filosofinę ir psichologinę mokslinę literatūrą apie vaiko kognityvinę veiklą.
2. Atlikti eksperimentą su skirtingo amžiaus vaikais (berniuku ir mergaite) palyginant jų kognityvinį patyrimą.
3. Pateikti išvadas, remiantis atlikto eksperimento duomenimis.
1. KOGNITYVINĖS VEIKLOS PRADINĖSE KLASĖSE YPATUMAI
1.1 Dėmesys
Mokymo procese dėmesys užima labai svarbią vietą. Jis, kaip organizuojantis pradas, sujungia visus psichinius reiškinius vienai veiklai. Jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikui būdingas nevalingas dėmesys. Jis nemoka valdyti savo...
Šį darbą sudaro 4034 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!