Kaip atsiranda kainos? Seniausias variantas: kainas derėdamiesi vieni su kitais nustato pardavėjai ir pirkėjai. Pardavėjai paprastai prašo daugiau nei tikisi gauti, o pirkėjai siūlo mažiau nei mano teksiant sumokėti. Pasiderėję jie arba susitaria dėl abiem šalims daugmaž priimtinos kainos, arba pirkėjai eina derėtis dar su kuo nors.
Nustatyti vieną tos pačios prekės kainą visiems pirkėjams – gana naujas reiškinys (maždaug XIX a. pabaigoje ėmė rastis didelės mažmeninės prekybos įmonės, kurioms tapo būdingi du bruožai: platus asortimentas ir daug darbuotojų, neturinčių laiko bei įgaliojimų derėtis). Dabarties pasaulyje, kur nuolat kas nors parduodama ir perkama, priskirti kainas prekėms ir įkainius paslaugoms nėra taip paprasta, kaip kad norėtųsi.
Istoriškai kainos visada būdavo pagrindinis veiksnys, skatinantis pirkėjus apsispręsti. Šis teiginys iki šiol yra teisingas, kalbant apie tai, kaip kai kurios gyventojų grupės renkasi kasdien reikalingas prekes. Tačiau nederėtų pamiršti ir to, kad pastaraisiais dešimtmečiais pirkėjų pasirinkimą ėmė stipriau veikti ir kiti veiksniai (kaip antai – pardavimų skatinimas, papildomos paslaugos klientams ir pan.).
Kad ir kokios būtų verslo sąlygos, prieš priskiriant prekėms (taip pat ir paslaugoms) kainas, derėtų nuodugniai išnagrinėti visų įmanomų sprendinių padarinius. Sėkmingai gyvuojančios įmonės paprastai ne tik laikosi savų aiškiai suformuluotų kainų politikos principų, bet ir nuolat rūpinasi būtinais tiems principams įgyvendinti strateginiais kainodaros metodais.
• kainos nėra lanksčios, kad atitiktų skirtingus rinkos segmentų reikalavimus ar pirkimo atvejus.
Įvairių produktų rinkų analizė Lietuvoje parodo, kad neretai tos pačios kokybės vienos prekės perkamos gerai ir aukšta kaina, o kitas galima įsiūlyti tik sumažinus kainą.
Įmonėje kainodaros klausimai turėtų būti nagrinėjami jos bendrame marketingo veiklos kontekste. Tai reiškia, kad, prieš pradedant spręsti kainodaros klausimus, įmonė turi apsispręsti, kokios rinkos yra perspektyvios, kokiais išskirtinumais įmonė disponuoja, kas yra jos tikslinis vartotojas ir t.t. Tik išsisprendus šiuos klausimus galima pradėti galutinai formuoti kainų politiką įmonėje. Pats kainų politikos procesas apima tokius pagrindinius etapus:
• tikslų nustatymas;
• kainos formavimą įtakojančių veiksnių vertinimas;
• kainų nustatymo...
Šį darbą sudaro 1684 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!