Kainų nustatymas – tai uždavinys, kurį sprendžia visos verslo įmonės. Nors nuo šio uždavinio sprendimo labai priklauso įmonės veiklos rezultatai, kainodarai paprastai skiriama žymiai mažiau dėmesio nei produktui, jo paskirstymui ar rėmimui. Kaina yra lygiavertis marketingo komplekso elementas, tačiau jos svarba įmonės sėkmei dažnai nesuvokiama. Kainos nustatymas dažniausiai grindžiamas gamybos kaštais, nors šiuolaikinėmis sąlygomis tokia kainodara tampa nepriimtina. Norėdamos prisitaikyti prie verslo aplinkos pokyčių, įmonės turi sukurti, peržiūrėti, pakeisti savo marketingo veiklą, tuo pačiu ir kainodarą.
1. Didėjant prekių pasiūlai ir galimybei rinktis, keičiasi Lietuvos pirkėjų sprendimai. Yra įrodyta, kad didėjant pirkimo pasirinkimo galimybėms, vartotojas spręsdamas, kokius produktus pirkti ir kiek už juos mokėti, reikalauja, kad būtų labiau atsižvelgiama į jo norus. Visi vartotojai, esant galimybei, teikia pirmenybę tam produktui, kuris, jų suvokimu, turi didesnę vertę. Todėl, gamintojui svarbu suprasti vartotojų norus ir sukurti bei įkainoti produktą taip, kad šie norai būtų patenkinti.
2. Lietuvai integruojantis į pasaulinę rinką, Lietuvos įmonėms tenka konkuruoti su sėkmingai pasaulyje veikiančiomis firmomis, kurios kuria ir įkainoja produktus, analizuodamos vartotojų poreikius. Jos stengiasi išsiaiškinti, kaip vartotojai reaguos į numatomus jiems pasiūlyti produkto požymius ir kainą, bei siekia įvairiais būdais padidinti vartotojų suvokiamą produkto vertę.
Šios priežastys aiškiai rodo, kad organizacijos veiklos centre reikia matyti vartotoją. Tai reiškia, kad kaina turi atspindėti ne tik kaštus, bet ir tai, kaip vartotojai suvokia produkto vertę, konkurencinę poziciją rinkoje.
Lietuvoje dominuojantys kainų nustatymo veiksniai yra vadybininko intuicija ir sprendimai "iš patirties". Lietuvos organizacijų vadybininkų marketingo žinių ir patirties stoka gali būti priežastimi, dėl kurios kainodaros sprendimams jie telkiasi intuiciją. Taip pat galima teigti, kad daugelis, ypač smulkaus verslo, organizacijų nesugeba savo produktams surasti "geriausią" kainą, kuri reikštų pelno maksimizavimą. Jos paprasčiausiai nori gauti teisingą, realią pelno normą, kainas nustatant pagal "teisingo atlygio", įprasto jų veiklos sričiai, suvokimą. Akivaizdi mokslinio požiūrio stoka, kainodaroje suformavo kai kurių praktikų nuomonę, jog kainodara jose yra daugiau kaip...
Šį darbą sudaro 5001 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!