Informacinė visuomenė – tai atvira, išsilavinusi ir besimokanti visuomenė, kurios nariai gali ir geba visose savo veiklos srityse darbuotis šiuolaikinių informacinių technologijų aplinkoje, naudotis šalies bei pasaulio informacijos šaltiniais, o valdžios institucijos užtikrina informacijos prieinamumą ir patikimumą.
Informacinės visuomenės idėja pirmą kartą aiškiai suformuluota dvidešimtojo amžiaus septintojo dešimtmečio pradžioje. Termino „informacinė visuomenė“ autoriumi laikomas Tokijo technologijos instituto profesorius J. Hajaši. Informacinės visuomenės kontūrai buvo nubrėžti mokslininkų ataskaitose Japonijos vyriausybei. Informacinės visuomenės instituto direktorius ir vienas iš informacinės visuomenės plano autorių Y. Masuda pareiškė, kad informacinė visuomenė bus naujo tipo žmonijos visuomenė, kuri iš esmės skirsis nuo industrinės visuomenės (Masuda, 1983). Informacinės visuomenės susidarymo ir plėtros pagrindas – informacijos vertybių kūrimas. Informacinės visuomenės vystymo koncepcija buvo orientuota į Japonijos ekonomiką. Pažymėtina, kad industrinė visuomenė gali būti modelis, kuriuo remiantis prognozuojamas informacinės visuomenės susidarymas ir vystymasis. Industrinės visuomenės pavyzdys naudojamas kaip istorinis naujos ateities visuomenės analogas.
• trečiasis etapas – egzistuojančios socialinės ir ekonominės struktūros transformuosis į naujas socialines ir ekonomines sistemas.
• antroji permaina – individualaus pobūdžio švietimo paslaugos teikiamos ir pritaikomos kiekvienam asmeniui pagal jo poreikius ir gebėjimus;
• trečioji permaina – susiklosto saviugdos sistema, kuri gali užimti vyraujančią padėtį naujoje edukacinėje sistemoje;
• ketvirtoji permaina – pereinama prie mokymosi visą gyvenimą – edukaciniai procesai informacinėje visuomenėje vyksta visą gyvenimą.
Filosofas futurologas Alvinas Toffleris pasiūlė visą žmonijos vystymosi istoriją vaizduoti bangomis, iliustruojančiomis prioritetų kitimą laike, kaip parodyta 4.1 pav.
Visuomenės raida pagal A. Tofflerį
Maždaug tuo pat metu (1980 metais) amerikietis sociologas D. Bellas iškėlė postindustrializmo koncepciją. Žmonijos raidos istorijoje jis išskyrė tris stadijas: agrarinę, industrinę ir postindustrinę visuomenę. Apibrėžiant postindustrinę visuomenę buvo nusakomas perėjimas nuo daiktų gamybos prie paslaugų teikimo, pirmiausia išskiriant paslaugas švietimo, sveikatos apsaugos, tyrimų ir valdymo srityse (Bell, 1980). Informacinės visuomenės terminą D. Bellas vartoja kaip postindustrinės visuomenės termino pakaitą, tuo išreikšdamas socialinės struktūros – informacijos – svarbą. Ypač pabrėžiama galimybė gauti reikiamą informaciją...
Šį darbą sudaro 3602 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!