Namų darbai

Įmonės rinkodaros analizė: baldų gamyba UAB "Geras baldas"

9.0   (3 atsiliepimai)
Įmonės rinkodaros analizė: baldų gamyba UAB "Geras baldas" 1 puslapis
Įmonės rinkodaros analizė: baldų gamyba UAB "Geras baldas" 2 puslapis
Įmonės rinkodaros analizė: baldų gamyba UAB "Geras baldas" 3 puslapis
Įmonės rinkodaros analizė: baldų gamyba UAB "Geras baldas" 4 puslapis
Įmonės rinkodaros analizė: baldų gamyba UAB "Geras baldas" 5 puslapis
Įmonės rinkodaros analizė: baldų gamyba UAB "Geras baldas" 6 puslapis
Įmonės rinkodaros analizė: baldų gamyba UAB "Geras baldas" 7 puslapis
Įmonės rinkodaros analizė: baldų gamyba UAB "Geras baldas" 8 puslapis
Įmonės rinkodaros analizė: baldų gamyba UAB "Geras baldas" 9 puslapis
Įmonės rinkodaros analizė: baldų gamyba UAB "Geras baldas" 10 puslapis
Įmonės rinkodaros analizė: baldų gamyba UAB "Geras baldas" 11 puslapis
Įmonės rinkodaros analizė: baldų gamyba UAB "Geras baldas" 12 puslapis
Įmonės rinkodaros analizė: baldų gamyba UAB "Geras baldas" 13 puslapis
Įmonės rinkodaros analizė: baldų gamyba UAB "Geras baldas" 14 puslapis
Įmonės rinkodaros analizė: baldų gamyba UAB "Geras baldas" 15 puslapis
Įmonės rinkodaros analizė: baldų gamyba UAB "Geras baldas" 16 puslapis
Įmonės rinkodaros analizė: baldų gamyba UAB "Geras baldas" 17 puslapis
Įmonės rinkodaros analizė: baldų gamyba UAB "Geras baldas" 18 puslapis
Įmonės rinkodaros analizė: baldų gamyba UAB "Geras baldas" 19 puslapis
Įmonės rinkodaros analizė: baldų gamyba UAB "Geras baldas" 20 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

 VILNIAUS KOLEGIJA EKONOMIKOS FAKULTETAS EKONOMIKOS KATEDRA SAVARANKIŠKAS NAMŲ DARBAS Baldų gamyba. Spintos. Rinkodaros dalyko darbas Tikrino: lekt. Laima STEIBLIENĖ Vertinimas____________________ Vilnius 2009 TURINYS ĮVADAS...............................................................................................................................................4 „Geras baldas„ ĮMONĖS RINKODAROS ANALIZĖ 1.1. Rinkodaros komplekso programos elementai....................................................................5 1.2. Įmonės rinkodaros orientacija............................................................................................6 1.3. Mikroaplinkos elementai ir jų įtaka...................................................................................7 1.4 Makroaplinkos elementai ir jų įtaka.................................................................................10 1.5. Įmonės rinkos Lietuvoje analizė......................................................................................11 1.6. Vartotojų rinkos segmentavimas......................................................................................15 1.6.1. Vidaus elgesio kriterijai................................................................................................16 1.6.2. Tikslinė rinka................................................................................................................16 1.7. Vartotojo elgesys .............................................................................................................16 1.8. Prekės politika.................................................................................................................18 1.9. Kainų politika..................................................................................................................27 1.10. Pateikimo politika..........................................................................................................30 1.11. Rėminimo politika.........................................................................................................32 IŠVADOS...........................................................................................................................................35 LITERATŪRA..................................................................................................................................36 KOMENTARAS...............................................................................................................................37 PRIEDAI 2.1. Įmonės veiklos principas. Schema 1..................................................................................6 2.2 Įmonės rinkos analizė. Lentelė 1......................................................................................12 2.3 Konkurentai rinkoje. Diagrama 1.....................................................................................14 2.4 Vartotojų rinkos segmentavimas. Lentelė 2......................................................................15 2.5 Prekių charakteristikos. Lentelė 3....................................................................................18 2.6 Įmonės logotipas. Paveikslas 1.........................................................................................21 2.7 Įmonės etiketė. Paveikslas 2.............................................................................................23 2.8 Surinkimo instrukcijos ištrauka. Schema 2......................................................................24 2.9 Prekės komplektavimo važtaraštis. Paveikslas 3..............................................................25 2.10. Įpakavimas. Paveikslas 4...............................................................................................26 2.11. Įpakavimo ženklinimas. Paveikslas 5............................................................................27 2.12. Paklausos kreivė. Grafikas 1..........................................................................................29 2.13. Prekių pasiskirstymo kanalas. Scema 3.........................................................................31 2.14. Rėminimo biudžetas. Lentelė 4.....................................................................................33 ĮVADAS ,,Verslas – tai tikslinga žmonių veikla, kurios misija, tenkinant kitų žmonių poreikius, moraliu, abipusiai naudingu mainų pagrindu, gauti sau pelno”. Mūsų pasirinkta sukurta kompanija UAB ,,Geras baldas” yra gamybinė ir planuoja labai išplėtoti rinkodaros kanalų struktūrą. Norint efektyviai tenkinti poreikius, pasiekti kuo daugiau vartotojų būtina suformuoti optimalų rinkodaros kanalą ir nuolat jį palaikyti. Kadangi prekės panašios, laimi tas, kuris sugeba įsiūlyti. Firma, tobulinanti prekybą, daugiau parduoda, gauna didesnį pelną, gali samdyti daugiau pardavėjų, vadybininkų, geriau juos apmokyti, daugiau reklamuotis. Tai toliau didins apyvartą ir pelną. Rinkodara yra bendros verslininkų sampratos išsireiškimas. Tačiau rinkodara yra daugiau negu pardavimas. Kiekvienoje įmonėje atliekama daugybė veiksmų, kurie visiškai ar bent iš dalies priskirtini rinkodaros sričiai. Įmonės kuria ir tobulina prekes, reguliuoja jų kainas, parduoda jas pačios arba per partnerius. Dedamos pastangos vartotojų poreikiams ištirti, ryšiams su jais per reklamą ar kitais būdais užmegzti ir palaikyti. Visus šiuos veiksmus atlikti galima tik viską gerai suplanavus. Veiklos planavimas visų pirmą leidžia susieti ir suderinti įvairius veiksmus į visumą, taip pat pasiekti geresnio bendro rezultato „Geras baldas“ įmonės veiklą bus baldų gamyba, ypač didelis dėmesys bus skiriamas spintoms. Įmonės asortimentas bus pakankamai platus, apims spintas stumdomomis, slenkamomis ir paprastomis varstomomis durimis, įvairių tipų medienos ir pridėtiniais mechanizmais, biuro bei vaikų, taip pat baldus, skirtus mokykloms ir vaikų darželiams. Asortimentas bus nuolat atnaujinamas naujais produktais, atspindinčiais naujausias šiuolaikinės baldų rinkos tendencijas. Kompanijos projektuotojai ir konstruktoriai balduose įkūnis pačias moderniausias ir drąsiausias idėjas, kurios suras savo vietą tiek moderniame biure, tiek jaukiuose namuose. Galite būti tikri, jog įsigysite patikimus, gerus baldus, pagamintus pagal aukščiausius šiems produktams taikomus standartus ir atspindinčius visas geriausias šiuolaikines baldų rinkos stilistines tendencijas. Pagrindinė verslo idėja - teikti pirkėjams aukštos kokybės produkciją ir paslaugas. Kiekvienos įmonės vadovams rūpi, kaip dirba jų įmonė. Atsakyti į šį klausimą sudėtinga. Akivaizdu tik viena: įmonė turi užsidirbti tiek, kad būtų padengtos visos patiriamos sąnaudos ir dar liktų įvairiems poreikiams tenkinti. Įmonės, norinčios sumažinti riziką ir išvengti daugelio nemalonumų, privalo analizuoti savo įmonės veiklą. „Geras baldas“ įmonės rinkodaros analizė apima visą įmonės veiklą ir pateikia detalią įmonės politiką, poziciją ir orientaciją rinkoje, pagrindinius jos tikslus. Nagrinėsime „Geras baldas“ įmonės veiklą, jos gaminamą produkciją, finansus, išteklius ir panašiai. Mūsų tikslas - parengti „Geras baldas“ įmonės rinkodaros analizę. 1.1. RINKODAROS KOMPLEKSO PROGRAMOS ELEMENTAI Rinkodaros komplekso programos elementai tai prekė, kaina, pateikimas ir rėmimas, tai vartuotojų poreikių supratimas, jų patenkinimas. Rinkodaros koncepcija besiremiančios įmonės tikslas – patenkinti vartotojų poreikius ir gauti pelną. Todėl visų rinkodaros veiksmų centras – vartotojas ir jo poreikiai. Tenkindama šiuos poreikius, įmonė daro sprendimus, susijusius su pačia preke ir jos kaina, jos pateikimu pirkėjui ir rėmimu. Šios keturios sprendimų grupės laikomos pagrindiniais marketingo programos elementais. Rinkodaros programa – tai visuma, tarpusavyje susijusių veiksmų ir sprendimų, įgalinančių patenkinti vartotojų poreikius ir pasiekti įmonės tikslus. Rinkodaros programos elementas prekė suprantama kaip veiksmai ir sprendimai, susiję su vartotojų poreikius atitinkančiais prekės sukūrimo ir gamybos, jos įpakavimo, prekinio ženklo, garantijų ir kitais klausimais. Prekinės politikos tikslas turėtų būti priimti sprendimus, suderintus prekinio asortimento, prekinės nomenklatūros ir prekinio vieneto atžvilgiu. UAB „Geras baldas“ užsiiminėja baldų gamyba ir pagrindinė jos prekė – įvairiausių rūšių spintos ( skirtingų išmatavimų; įvairių medienos rūšiu – nuo pigiausių, tokių kaip pūšis iki prabangiausių, tokių kaip ąžuolas; pagal individualų projektą; skirtingų durų sistemų – nuo paprasčiausių varstomų iki slenkančių ). UAB „Geras baldas“ nuolat įvairiais būdais rems savo produkciją. Vienas iš pagrindinių rėmimo būdų yra dalyvavimas Baltijos televizijos laidoje „Namų darbai“, kur pristatysim savo naujausią produkciją. Stengiamės pritraukti potencialius klientus. Nors šis rėmimo būdas yra pakankamai brangus, tačiau reklamuodamiesi šioje laidoje tikimės didelio susidomėjimo ir klientų antplūdžių. Taip pat įmonė palaiko savo produkciją reklamuojantis spaudoje ir internete, rengiant akcijas, platinant reklamines skrajutes, reklama radio stotyse. Dar vienas iš rėmimo būdų yra informaciniai straipsniai spaudos leidiniuose, pavyzdžiui, žurnale „Namas ir aš“, „Respublikos“ priede „Pastogė“, dienraštyje „Nedelia“, laikraštyje „Alio“ bei Bus sukurta internetinė svetainė, kur klientai ras informaciją apie akcijas, nuolaidas, turimą asortimentą, projektavimo galimybes ir pan.. Kaina yra labai svarbus marketingo komplekso veiksnys, ypač Lietuvos rinkoje ir dabartinėmis rinkos, bei ekonomikos sąlygomis. Nors kainų karas mažina pelningumą ir nekuria ilgalaikio konkurencinio pranašumo. Šiuo aspektu kompanija stengiasi labiau diferencijuoti savo produktus rūšių ir specifikacijos atžvilgiu, kas, aišku lemia ir kainos diferencijavimą. T.y. „Geras baldas“ siūlo savo klientams paslaugas ir pekes atitinkančias jų pajamas. Asortimentas, kompanijos siūlomas jos klientams, yra labai įvairus: nuo paprastesnių ir pigesnių iki prabangių ir brangesnių. Mano analizuojama „Geras baldas“ įmonė noredama pasiekti kuo geresnių rezultatų ir geriau įsitvirtinti rinkoje naudos mažų kainų politiką. Marketingo programos elementas prekių pateikimas apima visus veiksmus, susijusius su pateikimo kanalų parinkimu ir prekių perkėlimu į vartotojui patogią vietą, jam patogiu laiku ir jam patinkančia forma. Šioj srity mes neišsiversime be tarpininkų, nors ir turime savo firminę parduotuvę.Teks pasikliauti irmažmeninkais. 1 schema. Įmonės veiklos principas. 1.2. RINKODAROS ORIENTACIJA Kiekvienas susiduria su rinkodara: pirkdamas ar vartodamas įvairias prekes. Verslo pasaulis – natūralus organizmas, kuriame nugali stipriausias. Laimi tas, kas sugeba naudotis konkuravimo įrankiais. Firmos vadovai, norėdami geriau patenkinti pirkėjų poreikius ir pasiekti įmonės tikslus, taiko rinkodarą. Įmonės marketingas ( žinių ir metodų visuma ) vadovaujasi tam tikra koncepcija, tai į vartotoją orientuota tikslinė įmonės ar žmogaus filosofija. Rinkodara šią prasmę – tai įmonės orientavimasis į rinką. Mūsų įmonė orientuojasi į tokių prekių gamybą, kurios yra naudingos pirkėjui. Mūsų užduotis pagamintus produktus pateikti pirkėjui. Mes orentuosimėmės į skirtingus vartotojus, dalia jų bus priimtinos mažos kainos, kitai daliai – kaina nebus pagrindiniu aspektu. Bet, tai bus žmonės, kurie turi atitinkamą pinigų sumą ( skirtingai pagal pajamas ), kurią jie tikisi išleisti būtent baldams ( naujakuriai, žmonės, kurie planuoja keisti namų interjerą ir pan..) Mūsų įmonė orientuojasi į marketingo koncepciją, tai įmonės valdymo orientacija į maksimalų vartotojų poreikių patenkinimą. Todėl mūsų marketingą sudarys 4 pakopos: • potencialių pirkėjų (vartotojų) ir jų poreikių aibės analizė ir apibrėžimas – pvz.: pasiūlyti kaip tinkamai išnaudoti erdvę; • pirkėjų dėmesio pritraukimas – patrauklios kainos; • sistemiškos pastangos (veiksmai) rinkoje siekiant gaminių vartojimo koncepcijų ar pasiūlymų pripažinimo vartotojų tarpe – reklama ir pan.; • potencialių vartotojų vertimas realiais paskatinant atlikti vieną iš veiksmų (paskambinti, parsisiųsti, pabandyti, išnuomoti, užsisakyti, tapti nariu (dalyviu), nupirkti, rekomenduoti, parduoti ir kt.). Marketingo tikslas – surasti vartotojus ir įtikinti juos pirkti ir naudoti prekę ar įsigyti ją, norint parduoti. Marketingo priemonėmis sieksime tokių tikslų: - maksimalaus vartojimo; - maksimalaus poreikių tenkinimo; - plačiausio asortimento; - maksimalios kokybės. 1.3. MIKROAPLINKOS ELEMENTAI IR JŲ ĮTAKA Marketingo aplinką sudaro ,,nekontroliuojamų“ jėgų visuma, kurią turėdamos omenyje įmonės turi kurti savo marketingo planus. Kitaip tariant, įmonės marketingo aplinka – tai aktyvių subjektų ir jėgų visuma, veikianti už įmonės ribų ir turinti įtakos marketingo tarnybos galimybėms užmegzti ir palaikyti sėkmingo bendradarbiavimo ryšius su tiksliniais klientais. Marketingo aplinką sudaro mikroaplinka ir makroaplinka. Mikroaplinką sudaro jėgos, tiesiogiai susijusios su pačia įmone ir jos galimybėmis aptarnauti, t.y. tiekėjai, marketingo tarpininkai, klientai, konkurentai ir kontaktinės auditorijos. Mikroaplinką sudaro platesnio socialinio pobūdžio mikroaplinką veikiančios jėgos,- demografiniai, ekonominiai, gamtiniai, techniniai, politiniai ir kultūriniai faktoriai. Svarbiausias kiekvienos įmonės uždavinys yra patenkinti tam tikrus pasirinktų tikslinių rinkų pirkėjų poreikius ir gauti pelno. Siekdama šio tikslo, įmonė užmezga ryšius su žaliavų, medžiagų, įrenginių ir kitų gamybos išteklių tiekėjais, pasitelkia į pagalbą pardavimo tarpininkus bei pagalbininkus. Drauge įmonė rinkoje susiduria su didesniu ar mažesniu skaičiumi varžovų – konkurentų, kurie siekia, kad pirkėjai įsigytų būtent jų siūlomų prekių. Pirkėjai, partneriai ir konkurentai sudaro įmonės marketingo mikroaplinką. Pirkėjai - dažnai esantys ir prekės vartotojai, daro didžiausią įtaką marketingui. Jie lemia marketingo tikslus, jo strateginius ir taktinius sprendimus, netiesiogiai formuoja marketingo kompleksą. Pirkėjai tam tikra prasme irgi esami ar potencialūs įmonės partneriai, pasireiškiantis rinkoje kaip paklausos atstovai. Jie gali dalyvauti penkių tipų klientų rinkose: a) vartotojų rinka – pavieniai asmenys ar asmenų grupės, kurie įsigyja prekes asmeniniam naudojimui; b) gamintojų rinka – visos įmonės, kurios įsigyja prekes gamybai; c) tarpinių pardavėjų rinka – pirkėjai, kurie įsigyja prekes, kad jas vėl parduotų; d) valstybinių įstaigų rinka – institucijos, kurios įsigyja prekes sau naudoti ar perduoti kitoms organizacijoms (pvz., labdaros organizacija); e) tarptautinė rinka- visų išvardintų rinkų pirkėjai užsienyje. Pirkėjai yra svarbiausias mikro aplinkos elementas, lemiantis marketingo tikslus, strateginius bei taktinius marketingo sprendimus, formuojantis marketingo kompleksą. Mūsų įmonės „Geras baldas“ pirkėjus galima suskirstyti į kelias grupes. Tai bus ir pavieniai pirkėjai ( kai kuriems bus svarbi maža kaina, kitiems – kokybė, dar kitiems – galimybė įgyvendinti savo individualius projektus ), tarpininkai – maži baldų salonai, ekspozicijos prekybos centruose; bandysime siūlyti savo produkciją mokykloms, ofisams ir pan. Marketingo tarpininkai - tai įmonės, padedančios kompanijai realizuoti ir parduoti prekes klientams. Jiems priskiriami: a) prekybos tarpininkai – tai prekybos įmonės, padedančios kompanijai susirasti klientų ir/arba betarpiškai parduoti joms prekes – tai bus mažos baldų parduotuvės, interjero studijos, ekspozicijos prekybos centruose; b) įmonės, kurių specializacija – prekių judėjimo organizavimas, padeda įmonėms kurti savo prekių atsargas ir pervežti jas iš gaminio į paskirties vietas – pristatymo, pervežimo, krovimo teikiančios įmonės; c) marketingo paslaugų agentūros – tai marketingo tyrimų įmonės, reklamos agentūros, reklamos priemonių organizacijos ir konsultacinės marketingo įmonės, kurios padeda kompanijai tiksliau nukreipti ir pritaikyti savo prekes tinkamoms rinkoms – bus sudarytos sutartys su keliomis dizaino ir interjero įmonėmis, galima būtų susitarti, kad dizainerio atvykimas pas klientą į namus būtų nemokamas, o jam mokėti tiesiog procentą nuo pardavimo sumos; d) finansinės kredito įmonės, joms priskiriami bankai, kredito kompanijos, draudimo įmonės ir kitos organizacijos, padedančios įmonei finansuoti sandėrius ir/arba apsidrausti nuo rizikos, susijusios su prekių pirkimu ar pardavimu – mūsų baldus bus įmanoma pirkti ir išsimokėtinai, tam su „Ūkio banku“ bus pasirašyta lizingo sutartis. Tai galiuos sumoms nuo 1 000 Lt. Apibendrinant, tai institucijos, kurios dalyvauja gamintojų prekių paskirstyme, arba panaudojamos užmegsti kontaktams tarp prekybos įmonių ir galutinių vartotojų arba verslo įmonių. Tiekėjai - tai verslo įmonės ir atskiri asmenys, aprūpinantys kompaniją ir jos konkurentus resursais, būtinais konkrečioms prekėms gaminti ar paslaugoms teikti. Be žaliavų, įmonė turi pirkti darbo jėgą, įrangą, kurą, elektros energiją, kompiuterius ir kitus daiktus, kurie reikalingi jai funkcionuoti. Tiekėjų aplinkos įvykiai gali rimtai paveikti įmonės marketingo veiklą. Marketingo specialistai turi įdėmiai sekti joms tiekiamų prekių kainas, nes jų augimas gali priversti padidinti ir produkcijos kainas. Vienų ar kitų medžiagų trūkumas, streikai ar kokie kiti įvykiai gali sutrikdyti ir medžiagų, ir produkcijos tiekimo reguliarumą. Trumpalaikis šių dalykų poveikis – praleista galimybė realizuoti produkciją, o ilgalaikis – sugriautas klientų pasitikėjimas įmone. Mūsų tiekėjais bus: Mediena – “Medienos gaminiai“, „ Villica”, “Lietuvos mediena”, „Girių bizonas“. Staklės – UAB “Singlis”, UAB “Medienos staklės”, UAB “Azzurra”. Mašinos – “Lietuvos statyba”, UAB “Clemco”. Dažai – UAB “Klasteris”, UAB “Dasfa”, UAB “Exterus”. Varžtai – “Varžtų pasaulis 1”, UAB “Anjesė”. Klijai – UAB “Klasteris”, UAB “Dasfa”. Kitos papildomos medžiagos – UAB “Klasteris”, UAB “Dasfa”. Logistika – “Logistus”. Kompiuteriai ir kita reikalinga darbui technika – BMS Megapolis. Pastatas – buvusi Kuro aparatūros gamykla. Konkurentai - įmonė savo pasirinktoje rinkoje labai retai būna vienintelė. Paprastai tų pačių pirkėjų poreikius rūpinasi bei siekia juos patenkinti ir kitos įmonės. Todėl tarp įmonių dėl pirkėjo vyksta nuolatinės varžybos, konkurencija. Konkurencija tarp įmonių iš esmės pasireiškia kaip konkurencija tarp jų prekių. Skiriamos tokios tarp prekių vykstančios konkurencijos rūšys: a) visuotinė – tai visų rinkoje siūlomų prekių varžymasis dėl pirkėjų joms įsigyti skiriamų piniginių lėšų; b) vertikalioji – tai varžymasis tarp tuos pačius pirkėjo poreikius tenkinančių skirtingų prekių rūšių – baldų salonai, interjero studijos, prekybos centrai, specializuotos parduotuvės; c) horizontalioji – tai varžymasis tarp tuos pačius pirkėjo poreikius tenkinančių vienos rūšies prekių. Konkurencijos pobūdžiui, jos situacijai didelę reikšmę turi rinkos struktūra – mūsų konkurentais bus „Oltena“, „Jakuta“, „Baldų sistemos“, „Minijos baldai“, „Baldų lagūna“, „Baldų rojaus gamyba“, „Formeda“, „Pamario baldai“, „Artima“, „Avisa“, „megrame“. Kontaktinės auditorijos: 1. Finansinis sluoksnis – imsime ilgalaikę paskolą iš “Ūkio Lizingo“ Banko, sudarydami sutartį taip, kad kiekvieną pusmetį būtų įmanoma įnešti dalį skolos ir perskaičiuoti palūkanas. Taip pat atsidarysime viename iš skyrių einamąją sąskaitą. 2. Informacinės priemonės – reklama pasirūpins reklamos agentūra UAB “Doverta”. 3. Valstybinės įstaigos – priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas, LR ministerija, Valstybinė darbo inspekcija, Valstybinė mokesčių inspekcija, Socialinis gyventojų draudimas. 4. Firmos darbuotojai – įmonei svarbi darbuotojų nuomonė, tarpusavio bendradarbiavimas, sprendimų priėmimas, lojalumas. 1.4. MAKROAPLINKOS ELEMENTAI IR JŲ ĮTAKA Kiekvienos įmonės veiklai didelį poveikį turi tokie makroekonominiai veiksniai kaip bendra šalies ekonominė būklė, jos plėtros lygis. Nuo jų didesniu ar mažesniu mastu priklauso gyventojų perkamoji galia, jų elgsena rinkoje, prekių paklausa ir jų pardavimas. Visa tai labai svarbu marketingo veiklai. Įmonės marketingo makroaplinką sudaro: ekonominė, socialinė ir kultūrinė aplinkos. Ekonominė aplinka – tai marketingo makroaplinkos elementas, pasireiškiantis tam tikrais ūkio raidos dėsningumais bei tendencijoms, darančiomis įtaką marketingo sprendimams ir veiksmams. Marketingo ekonominę aplinką apibūdina tokie svarbiausi rodikliai: šalies bendrasis vidaus produktas, pirkėjų pajamos, kaupimo lygis, prekių kainų lygis, kreditavimo gavimo galimybes. Mums ji yra labai svarbi, kuo didesnės žmonių pajamos, tuo didesnė tikimybė, kad mūsų siūloma prekė bus perkama. Ekonominės krizės metu, norint išlikti rinkoje, teks mažinti kainas, bet pasistengti išlaikyti aukštą kokybės lygį, taip pritraukiant dar mokius klientus. Socialinė ir kultūrinė aplinka – tai elementas, atspindintis visuomenės poveikį įmonei, jos marketingo sprendimams bei jų įgyvendinimui. Socialinę ir kultūrinę aplinką pirmiausia apibūdina demografiniai rodikliai. Jų tyrimas leidžia nustatyti potencialių pirkėjų (vartotojų) skaičių, jų sudėtį pagal lytį, amžių, šeimos sudėtį, išsilavinimą, gyvenamąją vietą, profesiją, tautybę ir kt. Įmonei tai labai svarbūs rodikliai, ypač svarbi jų dinamika. Mokslinė – technologinė aplinka – tai marketingo programos aplinkos komponentas, apimantis mokslo žinių ir jų praktinio taikymo poveikį marketingui. Technologinės – mokslinės aplinkos poveikis marketingui daugiausiai reiškiasi jaujų produktų kūrimu ir jau sukurtų tobulinimu. Be to technologinės aplinkos plėtra sukuria naujus poreikius. Sukūrus naujas medžiagas bei gamybos metodus, mažėja prekių gamybos kaštai ( savikaina). Tai leidžia mažinti prekės kainą, užtikrinti pelną, ar sutaupytas lėšas panaudoti marketingui spartinti ir plėsti. Mokslinės aplinkos svarba ypač padidėjo, ryškėjant pasaulinei krizei. Šios krizės atspindys marketinge – padidėjusi nedaug energijos vartojančių prekių gamyba ir pabrangimas žaliavų, kurioms išgauti reikia daug energijos. Technologinė aplinka tai pat įtakoja įmonės marketingą, naujų prekių kūrimą ir esamų prekių tobulinimą. Tai mums yra svarbu, nes asortimentas bus nuolat atnaujinamas naujais produktais, atspindinčiais naujausias šiuolaikinės baldų rinkos tendencijas. Kompanijos projektuotojai ir konstruktoriai balduose stengys įkūnyti pačias moderniausias ir drąsiausias idėjas. Šiuolaikinės technologijos leidžia pirkėjams už prekes atsiskaityti įvairiais būdais: grynaisiais, kreditinėm kortelėm, išsimokėtinai, internetu. Tai yra patogu ir praktiška. Prekių transportavimas įmonei yra taip pat gana svarbus. Ne visi žmonės įsigiję baldus gali nusivežti juos į namus. Transportavimo paslaugos sumažina pirkėjų rūpesčius norint parsigabenti prekę į namus. Gamtinė aplinka – tai marketingo makroaplinkos elementas, apimantis klimato sąlygų, gamtos išteklių, jų naudojimo ir aplinkosaugos priemonių įtaką marketingo sprendimams ir veiksmams. Įmonių vadovai ir specialistai turi atsižvelgti į didėjantį visuomenės ekologinį išprusimą ir marketingo gamtinės aplinkos kitimą. Gamtos aplinka šiais metais labai veikia mūsų marketingą, apsirūpinti gamtiniais ištekliais vis sunkiau: energija, kuras-brangsta, mediena rinkoje pabrango ir sumažėjo jos kiekis. Politinė - teisinė aplinka tai visų juridinių aktų poveikis marketingui. Aktus ir įstatymus reikia gerai išmanyti ir laiku panaudoti žinias. Įvairus normatyviniai aktai reguliuoja darbo valandas, kai daug užsakymų reikia gerai apgalvoti ir suplanuoti darbą. Tai irgi mums yra svarbu, kartais buna daug užsakymų – reikės dirbti viršvalandžiu, kartais jų bus tik keli, todėl svarbu tinkamai sudaryti darbo grafikus – mes atsakome už tai, kad prekė pasiektų klientą laiku. Socialinė - kultūrinė aplinka neturi įtakos, baldai reikalingi visiems ir visada. 1.5. „Geras baldas„ ĮMONĖS RINKOS LIETUVOJE ANALIZĖ UAB „Geras baldas“ veikia baldų projektavime ir gamybos srityse. Šių prekių gamybos šakoje veikia daug įmonių. Dauguma mūsų konkurentų teikia tokias pat paslaugas, kaip ir mes Didžiausi Lietuvoje baldų gamybos srityje yra „Klaipėdos baldai“, „Vilniaus baldai“, „Venta“ - jie gamina ir minkštus ir korpusinius baldus. Kiekviena bando praplėsti savo vartotojų ratą papildomomis paslaugomis, tokiomis kaip dizainerio nemokamas atvykimas, nemokamas projektavimas, baldų surinkimas, pristatymas, užnešimas. Siaurinant paieškos ratą, pagrindinį dėmesį skirsime projektavimui ir gamybai, šioje srityje lideriauja „Emira“, „Vesida“, „Komandor“, „Alsotana“ - jos nėra tokios didelės kaip „Klaipėdos baldai“, bet jų profilis palyginimui mums tinka – korpusinių baldų projektavimas ir gamyba. Savo gamyboje jie naudoja naujas technologijas. Kainos priklauso nuo pačio produkto. Jei tai paprasta (standartinė spinta vastomomis durimis) skirta plačiajam vartotojui, tai kaina yra prieinama, bet jei tai spinta, gaminama pagal individualų užsakymą ir parinktos medienos rūšys arba slankiojančios sistemos turi būti užsakomos Vokietijoje, užsakymo įvykdymas užtrunka ilgiau ir kainuoja brangiau. Konkurentų prekės yra supakuotos į popierines, kartonines dežes, mes nebandysime išsiskirti ryškiu ar krentančiu į akį įpakavimu, bet pasistengsime, kad prekė klientą pasiektų nesugadinta, naudosime specialią plevelę, apsaugančia nuo daužymo. Durų sistemos bus įpakuojamos atskirai. Ant įpakavimo bus ženklinimas – paaiškinantis kas įeina, kiek dalių, instrukcija, gamintojo rekomendacijos, būtinai nurodytas nemokomas kokybės telefonas ir pan.. Mūsų didieji konkurentai bendradarbiauja su parduortuvėmis ( „Baldų Rojus“, PC „Akropolis“, „Ermitažas“, „Senukai“, „SBA baldai“, interjero studijos „Liquid“, „Stiliaus namai“, „Interjero dekoro studija“). Taip pat su internetinėmis svetainėmis (www.pigu.lt, www.topshop.lt, www.baldonesis.lt, www.tuktuk.lt), kur galima nusipirkti standartinę produkciją ( paprastą spintą ) ar sukomplektuoti visą sekciją. Daro nuolaidas pavyzdžiui tiems, kas perka dvi spintas vienu metu. Platina reklaminius lankstinukus ir informaciją apie turimus modelius, vykstančias akcijas (lankstinukai tiesiog įmėtami į pašto dėžutes, info apie įmonė skelbimo lentoje, reklama „Lietuvos ryte“, „Respublikoje“, „Alio“). 1 lentelė „GERAS BALDAS „ įmonės rinkos analizė ( palyginimas ) POŽYMIAI Konkurentas A Konkurentas B Konkurentas C Konkurentas D Mūsų įmonė 1 2 3 4 5 6 Įmonės pavadinimas, juridinis tipas UAB „Emira“ ( Kanados UAB“EURO CONNECTION“ dukterinė įmonė). Rinkoje nuo 1995m. UAB „Vesida“, įsteigta 1994 m. vietinis kapitalas Koncernas „Komandor“, įkurtas bendrai Amerikos ir Europos kapitalo 1980 m. UAB „Alsotana“, įkurta vietinio kapitalo 2003m. UAB „Geras baldas“, įkurta vietinio kapitalo 2009m. Adresas Šiltnamių g. 28 LT-04131 Vilnius Ukmergės g. 283 LT-06313 Vilnius Laisvės pr.88 LT-06125 Vilnius Pramonės g. 35c LT-62175 Alytus Kalvarijų g. 143 LT-08221 Vilnius Įmonės dydis didelė vidutinė didelė maža vidutinė Prekių asortimentas 1 siauras - įmonės veiklos kryptis – sieninių 2 platus - įmonės veiklos kryptis –individualių ir 3 siauras - įmonės veiklos kryptis – spintų 4 platus - įmonės veiklos kryptis – virtuvės, 5 platus - įmonės veiklos kryptis – korpusinių 6 (platus, siauras) spintų, drabužinių ir pertvarų tarp patalpų gamyba standartinių baldų gamyba ir projektavimas projektavimas ir gamyba biuro, sieninių spintų gamyba ir projektavimas.Lenkijos ir Vokietijos gamintojų baldų pardavimas baldų gamyba ir projektavimas Papildomai teikiamos paslaugos Dizainerio ir projektuotojo paslaugos - nemokamos, baldų atvežimas ir surinkimas – už papildomą mokestį Projektuotojo paslaugos mokamos, baldų atvežimas, užnešimas ir surinkimas – už papildomą mokestį Projektavimas – nemokamas, baldų atvežimas, užnešimas ir surinkimas – už papildomą mokestį Projektuotojo paslaugos, baldų atvežimas, užnešimas ir surinkimas – už papildomą mokestį Baldų gamyba – dėmesys spintų gamybai, nuo išmatavimų, projektavimo (nemokomai) , gamybos iki pristatymo. Papildomai garantija - 10 metų garantija - 5 metai garantija - 10 metų garantija - 3 metai garantija - 15 metų Kainos (aukštos, žemos) Labai aukštos, nėra galimybės pirkti išsimokėtinai Vidutinės, nėra galimybės pirkti išsimokėtinai Aukštos, nėra galimybės pirkti išsimokėtinai Prieinamos, bet negaliu sakyti, kad žemos, nėra galimybės pirkti išsimokėtinai Kainos bus prieinamos visiems, jei suma viršis 1 000 Lt – bus galimybė pirkti išsimokėtinai Papildomai Prekė skirta klientui su daugiau, nei vid. pajamom Prekė skirta klientui su vidutinėm pajamom Prekė skirta klientui su daugiau, nei vid. pajamom Prekė skirta klientui su mažomis pajamomis Prekė bus galimybė įsigyti turint minimalias pajamas, t.y. lizingo sutartis su banku Pateikimas (didmeninė, mažmeninė prekyba) Daugiausia mažmeninė prekyba Ir didmeninė, ir mažmeninė prekyba Mažmeninė prekyba Mažmeninė prekyba Didmeninė ir mažmeninė prekyba Rėmimo elementai: Reklamos priemonės Reklama internete, ekspozicijos interjero studijose Reklama per TV, internetinė svetainė, akcijų skelbimas Reklama per TV, žurnaluose, internetinė svetainė Tik internetinė svetainė ir akcijų skelbimas internete Reklama TV, žurnaluose, laikraščiuose ir jų prieduose, skrajutės 1 2 3 4 5 6 Asmeninis pardavimas, priemonės Pirkėjų konsultavimas Pirkėjų konsultavimas ne Pirkėjų konsultavimas Taip, eisim per darželius, mokyklas ir pan. ir siūlisime savo paslaugas ir prekes. Pirkėjų konsultavimas. Jokio tiesioginio asmeninio bendravimo, išskyrus konsultavimą, jokių skambučių, e-mailų ir pan. Pardavimo skatinimo būdai Loterijos, akcijos, nuolaidos pastoviems klientams Išpardavimai, akcijos, nuolaidos Akcijos, nuolaidos perkant 2-ą kartą Išpardavimai Atidarymo progą – loterijos, akcijos, perkant suteikiama nuolaida, vėliau – akcijos ir išpardavimai Ryšiai su vartotojais priemonės Ryšių palaikymas konsultuojant, e-mailų siuntimas (jei pageidauja seni klientai), telefonų iškilant klausimui arba per info-paštą Konkurentas stiprus, silpnas Stiprus, bet kainos ... Stiprus Stiprus, bet kainos... Silpnas Stiprus 1 diagrama. Konkurentai Lietuvos rinkoje. ( bendra 2008 – 2009 m. pagal „Spinter tyrimai“ duomenis) 1.6. VARTOTOJŲ RINKOS SEGMENTAVIMAS 1.6.1 Rinkos demografija. Didžiuosius Lietuvos miestus, t. y. regionus su didžiausia rinkos koncentracija, UAB „Geras baldas“ aptarnaus pati. Tokiu būdu įmonei bus lengviau dirbti tikslingai paskiriant kaštus, bei efektyviau aptarnauti vartotojus ir tarpininkus (salonus, studijas, darželius, mokyklas, parduotuvės ir pan). Neretai pasitaikis, jog „Geras baldas“ prašys pagalbos savo tarpininkų aptarnauti tolimesnius regionus, mažesnius miestelius, kur vartotojas ar pardavimo tarpininkas yra sunkiau pasiekiamas ir gyvena toliau nuo didžiųjų miestų. Mūsų produkcija gales naudotis bet kokio amžiaus žmonės, nuo kūdykių iki senjorų amžiaus. Rinkos geografija (atstumas iki vartotojų) UAB „Geras baldas“ turi didelės reikšmės paskirstant savo produkciją. Kadangi tarp įmonės (gamintojo) ir kai kurių jos vartotojų yra gan dideli atstumai (atokiausi Lietuvos miesteliai; planuosime plėstis ir į užsienio rinkas), yra pasitelkiami tarpininkai. Tarpininkų naudojimas įmonei yra naudingas, nes paskirstyti prekes į užsienio rinkas ar tolimesnius Lietuvos regionus būtų brangu tiek finansiškai, tiek laiko atžvilgiu. Taigi UAB „Geras baldas“ tarpininkai tiek Lietuvoje, tiek užsienyje padėtų įmonei mažinti paskirstymo kaštus, o tuo tarpu plėsti rinkas. Taip pat tarpininkų pagalba, gabensime žaliavas iš Lenkijos ir Vokietijos miestų, kas vėl mažins gamybos kaštus. Pagal geografinį segmentavimą tai bus: Lietuvos respublikos miestai – 48%, Lietuvos rajonai - 40%, kaimo tipo gyvenvietės12% (perkamumo galimybės pagal 2008 m. „Spinter tyrimai“ duomenis). Pagal psichografinius kriterijus vartotojai skirstomi pagal pajamų didį; pagal vidaus elgesio kriterijus - panaudojimo laipsnis; pagal demografinius kriterijus - pagal amžių. 2 lentėle Vartotojų rinkos segmentavimas (pagal psichografinius, demografinius ir vidaus elgesio kriterijus ) Psichografinis kriterijus Perkamumo galimybės , % iki 1 000 Lt 1 000 – 3 000 Lt 3 000 – 5 000 Lt Nuo 5 000 Lt Vidaus elgesio kriterijus 1 2 3 4 5 Daug prekių perkantys 0 5 12 14 Perkantys nedaug prekių 4 32 12 15 1 2 3 4 5 Neperkantys šios prekės 5 1 0 0 Demografinis kriterijus Amžius, metai iki 25 1 4 4 7 25 - 37 7 11 15 6 37 – 50 15 12 7 3 nuo 50 2 5 3 1 Vartotojų vidaus elgsys. Klientų įpročiai ir nuostatos taip pat įtakos įmonės prekių paskirstymą. Žmonės mažuosiuose miesteliuose bei kaimuose, kaip taisyklė labai retai išvažiuoja į sostinę, todėl labai maža tikimybė, kad jie apsilankys mūsų parduotuvėje, nebent užsakynes internetu. Tuo tarpu didžiuosiuose miestuose vartotojai tai padaryti gali, todėl apsilanko daugumoje baldų parduotuvių kol išrenka jiems tinkamą prekę. UAB „Geras baldas“, atsižvelgdama į tokį vartotojų elgesį, koncentruos savo prekybą didesniuose miestuose. Taip pat įmonė atsižvelgdama į tai, jog žmonės taupydami laiką, dažniausiai kreipiasi konsultantus (gyventojai įpratę klausytis jų nuomonės) bendradarbiaus ir su jais. Mūsų produkciją bus galima rasti visose didžiosiose prekybos centruose, baldų salonuose ir interjero studijose. 1.6.2. Tikslinė rinka. Norėdamos sėkmingai konkuruoti rinkoje, įmonės turi pasirinkti ne visą rinką, o tam tikras rinkos dalis, kurias gali aptarnauti geriausiai. „Geras baldas“ įmonė naudos diferencijuotą rinkodaros strategiją. Įmonė gamins tik korpusinius baldus. Ji puikiai žinos savo vartotojų poreikius ir turėtų užimti gan stiprią poziciją rinkoje. Įmonė didins savo gamybos apimtis, plėsdama savo asortimentą ir tokiu būdu pritraukdama dar daugiau klientų. Kiekvienai tikslinei rinkai bus pateikiamos skirtingos prekės, tures ką pasiūlyti ir kuo pritraukti pirkėją. Mūsų prekių vartotojų tikslinė rinka bus labai plati, nes palnuojame plataus asortimento produkciją paleisti į rinką. Kaip jau minėjau didžioji dauguma tai 25-50 metų amžiaus žmonės, turintys šeimas. Dėl nedidelės kainos (net mažesnės, negu pas konkurentus), mūsų prekė bus prieinama pensiinio amžiaus žmonėms, bei šeimoms su nedidelėmis pajamomis. Plėsti mūsų prekių vartotojų ratą palanuojame, teikdami papildomas paslaugas. Tokias kaip pristatymas į namus: prekę galės užsisakyti atokiausių vietų gyventojai. Individualūs užsakymai: galėsime suteikti galimybę pasirinkti iškirtinę prekę. Pirkti išsimokėtinai. 1.7. VARTOTOJO ELGESYS. IŠORĖS ir VIDAUS FAKTORIAI Mūsų įmonei vartotojo elgesio faktoriai turės įtakos prekių pirkimui nes savo reklama bandysime sukelti jaukumo, komforto, simpatijos jausmą. Atsižvelgiant į ekonominę situaciją, kai ne kiekvienas gali leisti sau vienu mostu išleisti „n“ pinigų sumą iškarto, mes siūlysime pirkti mūsų produkciją išsimokėtinai. Perkantiems ne pirmą kartą galėsime pasiūlyti didesnes nuolaidas, nuolaidos bus teikiamos ir darantiems didelius užsakymus, pvz. darželiams, mokykloms, prekybos centrams. Projektuotojo, matuotojo darbai norintiems užsakyti pagal individualų modelį bus nemokomi. Įmonės politika – geriau parduoti už mažesnę kainą, nei išvis neparduoti. Bandysime įsiklausyti į kiekvieno kliento nuomonę, atsižvelgsime į keliamus reikalavimus, gal galesime pasiūlyti norimą prekę, bet iš pigesnės žaliavos ar pan. Išoriniai faktoriai: • Kultūta, nes kiekvienas žmogus turi savo gyvenimo būdą,vertybes, ypročius, stilių, todėl pirkdami baldus jie atsižvelgs į visa tai. • Socialinė padėtis, nes yra įvairios visuomeninės klasės, įmonei svarbu žinoti, kiek pinigų gali skirti baldams įsigyti. Vidiniai faktoriai: • Amžius, nes skirtingų amžiaus žmonių skiriasi požiūris ir nupmonė, todėl baldus rinksis taip pat nevienodai. Mes daugiau orientuosimės į 25 - 50 metų žmones. • Ekonominė padėtis, nes ji turi įtakos perkamajai galiai. Mūsų prekes pirks asmenys gaunantys 1 000-3 000 Lt per mėnesį, tada jie nepirks labai pigių ir prastos kokybės baldų. • Gyvenimo būdas, nes kiekvino žmogaus skirtingi interesai, veikla, nuomonė, demografiniai bruožai. Perkant baldus žmonėms įtakos turės visi šie išvardinti kriterijai. • Poreikis. Nors kiekvienas žmogus skirtingas, tačiau poreikiai yra panašūs. Spintos reikalingos susidėti daiktams, knygoms ir t.t. • Patirtis, nes kiekvienas vartotojas savaip supranta kokias prekes pirki ir kaip jas vartoti, todėl ir baldus rinksis tokius, kokie jiems atrodys geriausi. • Nuomonė. Svarbu, kad vartotojas susidarytų gerą nuomonę apie baldus, kad baldai jiems atrodytų geresni negu kitose konkurencinėse parduotuvėse. Stengtis, kad baldai atitiktų vartotojų lūkesčius, tuomet jie bus perkami. 1.8. PREKĖS POLITIKA 1.8.1. 3 lentelė Prekių charakteristikos ( palyginimas ) Prekės lygmenys Prekė A Prekė B Prekė C 1 2 3 4 Nauda Patogi ir paprasta, galima pritaikyti ir bute ir ofise, ir mokykloje ar pan. Reguliuojamas lentynų kiekis. Graži, asketiškasi ir patogi. Patogi talpi spinta. Reguliuojamas pakabų strypo aukštis, lentynų kiekis. Naujausios mados. Talpi, lengvai atsidaranti, lengva, praktiška. Reguliuojamas pakabų strypo aukštis, lentynų kiekis. Šiolaikiško dizaino. 1 Reali prekė Spinta su varstomomis durimis „RUSTIC“. Spinta su stumdomomis durimis “COMFORT“. Spinta su slankiojančiomis durimis „QUALITY“. Besikeičiantis dizainas, priklausantis nuo mados. Besikeičiantis dizainas, priklausantis nuo mados. Besikeičiantis dizainas, priklausantis nuo mados. Įpakavimas: dalys 2 pateikiamos kartoninėse dėžėse su firmos ir gaminio logotipais, ženklais, naudojimo instrukcijom. Įpakavimo viduje - surinkimo instrukcija, kiekių važtaraštis, gamintojo rekomendacijos. Įpakavimas: dalys 3 pateikiamos kartoninėse dėžėse su firmos ir gaminio logotipais, ženklais, naudojimo instrukcijom. Įpakavimo viduje - surinkimo instrukcija, kiekių važtaraštis, gamintojo rekomendacijos. Įpakavimas: dalys 4 pateikiamos kartoninėse dėžėse su firmos ir gaminio logotipais, ženklais, naudojimo instrukcijom. Įpakavimo viduje - surinkimo instrukcija, kiekių važtaraštis, gamintojo rekomendacijos. Savybės: tvirta, ilgaamžė, visada ir visur tinkanti medinė spinta. Savybės: tvirta, madinga, patogi, ilgaamžė medinė spinta. Savybės: tvirta, ilgaamžė, madinga, patogi medinė spinta veidrodinėmis durelėmis. Kokybė: vidutinė. Kokybė: aukšta. Kokybė: aukšta. Kaina: nuo 399 Lt. Kaina: nuo 1 000 Lt. Kaina: nuo 2 000 Lt. Prekė su pastiprinimu Erdvės matavimo ir baldų projektavimo darbai nemokomi Erdvės matavimo ir baldų projektavimo darbai nemokomi Erdvės matavimo ir baldų projektavimo darbai nemokomi Prekei suteikiama 10 metųgarantija, durų tvirtinimo elementams 15 metų garantija Prekei suteikiama 15 metų garantija, durų tvirtinimo elementams 15 metų garantija Prekei suteikiama 15 metų garantija, durų tvirtinimo elementams 15 metų garantija Galimas pristatymas iružnešimas į namus ar biurą, jei klientas to pageidauja už tam tikrą mokestį, jei perkama daugiau nei už 2000 Lt – pristatymas 2 nemokamas, virš 3 000 Lt pristatymas ir surinkimas - nemokomai Galimas pristatymas iružnešimas į namus ar biurą, jei klientas to pageidauja už tam tikrą mokestį, jei perkama daugiau nei už 2000 Lt – pristatymas 3 nemokamas, virš 3 000 Lt pristatymas ir surinkimas - nemokomai Galimas pristatymas iružnešimas į namus ar biurą, jei klientas to pageidauja už tam tikrą mokestį, jei perkama daugiau nei už 2000 Lt – pristatymas 4 nemokamas, virš 3 000 Lt pristatymas ir surinkimas - nemokomai Surinkimas nemokamas, jei atvežama į namus jau surenktą iš pardavimo vietos Surinkimas nemokamas, jei atvežama į namus jau surenktą iš pardavimo vietos Surinkimas nemokamas, jei atvežama į namus jau surenktą iš pardavimo vietos Kreditas: sudarėme sutarti su Ūkio Banko Lizingu, todėl galime pasiūlyti įsigyti prekę išsimokėtinai. Kreditas: sudarėme sutarti su Ūkio Banko Lizingu, todėl galime pasiūlyti įsigyti prekę išsimokėtinai. Kreditas: sudarėme sutarti su Ūkio Banko Lizingu, todėl galime pasiūlyti įsigyti prekę išsimokėtinai. Aptarnavimas pasibaigus garantijai, renkamas minimalus mokestis. Aptarnavimas pasibaigus garantijai, renkamas minimalus mokestis. Aptarnavimas pasibaigus garantijai, renkamas minimalus mokestis. Nauda: graži, tvarkingą spinta (atsižvelgsime į visus klienti keliamus reikalavimus). Kokybė: aukšta, bus suteikiama net 15 metų garantija. Savybės: įvairių tipų pasirinkimas (nuo pigiausios MDP iki prabangiausių medienos rūšių). Stilius: pagal užsakymą, įvairiausių stilių. 1.8.2. Prekių indentifikavimo elementai Logotipas (dažnai vadinamas logo) – grafinis ženklas, kurį gali sudaryti: 1. Specialiai parinktu šriftu parašytas pavadinimas ar santrumpa; 2. Pavadinimas ar santrumpa, sudaranti visumą su grafiniu elementu ar simboliu ; 3. Tik grafinis elementas arba simbolis be teksto ar santrumpos. Logotipo kūrimo esmė - įkūnyti kompanijos dvasią, išskirti ją iš konkurentų tarpo, būti lengvai suvokiamu bei atpažįstamu bei lengvai pritaikomu visuose media kanaluose (nuo spaudos iki interneto). Logotipai neretai derinami su kompanijų šūkiais. Logotipas ir firminis stilius – sudėtinė kompanijos, produkto ar institucijos komunikacijos ir rinkodaros dalis. GERAS BALDAS! 1paveikslas. Įmonės logotipas. Prekės simbolis – tai prekės identifikavimo priemonė, neturinti tekstinės informacijos. Didžiausias prekės simbolio privalumas – simbolio suvokimas nepriklauso nuo vartotojo mokamų kalbų ir netgi nuo jo raštingumo. Pagrindinis prekės ženklo tikslas – identifikuoti įmonės prekes ir paslaugas bei išskirti jas iš konkurentų prekių. Prekės ženklai gali būti labai vertinga prekės įvaizdžio dalis, jei vartotojai suvokia jų savybes kaip geresnes, negu konkurentų. Tai galima paversti kainos pranašumu: prekė, turinti žinomą ženklą, yra mažiau jautri konkuravimui per kainą. Tačiau, jeigu dėl kokių nors priežasčių prekės ženklo įvaizdis sužlunga, tai gali turėti labai rimtas pasekmes įmonei. Tyrimais nustatyta, kad pirkėjai už prekę su žinomu vardu (angl. brand) yra pasirengę sumokėti daugiau pinigų, nei sumokėtų už bevardę, tačiau visiškai tokią pačią prekę. Prekės vardas sukuria pridėtinę vertę, kurią galima pamatuoti pinigais. Apie tai, ką ir kaip daryti, kad prekės vardas taptų žinomas ir perkamas, kas dieną mąsto šimtai rinkodaros bei reklamos specialistų. Mąstyti iš tiesų yra apie ką, nes investicijos į prekės vardą yra didelės.Prekės vardas bei jo sukeliami jausmai tampa svarbiausiu veiksniu, kuris lemia pirkėjo sprendimą. Prekės ženklas – grafiškai pavaizduotas ženklas, žymintis ir atskiriantis vienam asmeniui (įmonei) priklausančias prekes nuo kitam asmeniui (įmonei) priklausančių prekių. Prekinis ženklas yra vienas rinkodaros, reklamos elementų. Geras prekės ženklas gamintojui ar prekybininkui duoda nemažai naudos. Prekių ženklas gali būti įvairūs simboliai, jų derinys bei kitokia vizuali informacija: žodžiai, pavardės, šūkiai, raidės, skaitmenys, piešiniai, emblemos, pačios prekės erdvinės charakteristikos – vaizdas, pakuotė, forma, spalva, spalvų derinys arba šių išvardintų elementų derinys. Prekės ženklą gali sudaryti prekės vardas (raidinė prekės identifikavimo priemonė) bei prekės simbolis (kita vaizdinė, tekstinės informacijos neturinti priemonė). Prekės ženklas neturėtų būti painiojamas su įmonės logotipu, kuris identifikuoja pačią įmonę, tačiau įmonė gali naudoti bendrą ženklą, tokiu atveju ir logotipas, ir prekės ženklas yra toks pats. Prekės ženklo privalumai: • palengvina prekių identifikavimą. Vartotojas gali užsisakyti prekę ar paslaugą pagal jų aprašymą; • garantuojama prekės kokybė. Vartotojas ateityje galės įsigyti to paties ženklo gerą prekę; • aišku, kuri įmonė gamina prekę ar teikia paslaugą; • vartotojui pripažinus prekės ženklą, padidėja prekės prestižas; • vartotojams atrodo, kad jie mažiau rizikuoja pirkdami prekę, kurios ženklą gerai žino; • gerai žinomi prekės ženklai pritraukia daugiau pateikimo kanalo dalyvių; • naudojant daugybę prekės ženklų, pritraukiami skirtingų rinkos segmentų vartotojai. LR Prekių ženklų įstatyme prekių ženklas yra apibrėžiamas kaip bet koks žymuo, kurio paskirtis – atskirti vieno asmens prekes arba paslaugas nuo kito asmens prekių arba paslaugų ir kurį galima pavaizduoti grafiškai. Šiame įstatyme prekių ženklui prilyginamas ir ženklas, skirtas paslaugoms žymėti. Prekės ženklai bus paprasti, juos sudarys tik vienas žodis, kuris suteiks visą reikiamą informaciją ( kas supranta anglų kalba) : „RUSTIC“ - paprastumas, asketiško dizaino; „COMFORT“ - jaukumas, patogumas; „QUALITY“ - kokybė, neįvertinamos kokybės. 1.8.3. Prekių įpakavimas ir elementai Etiketė - tam tikro dydžio ir formos gaminys (popierinė, plastikinė kortelė ar lapelis, audeklo skiautė, skardos lakštas), pritvirtinamas prie taros (pakuotės) arba gaminio, kuriame surašyta esminė informacija apie gaminį. Mūsų etiketė bus popierinė. Etiketėje bus surašyta: • gaminio gamintojo pavadinimas • gamintojo adresas • brūkšninis kodas • gaminio sudėtis • vartojimo ypatumai • gaminio pavadinimas, svoris, unikalus kodas Etiketės tvirtinimas: • Priklijuojamos, bus naudojami vandeniniai ar drėkinamieji klijai - etiketė klijų neturi, todėl tepama vandeniniais klijais, arba padengta klijais, kurie atgauna lipnumą sudrėkinti vandeniu. Etiketės bus tvirtinamos rankiniu būdu. GERAS BALDAS 2 paveikslas. Įmonės etiketė. Instrukcija – dažniausiai vaizdinė pagalba pirkėjui apie prekes naudojimą. Mūsų atveju tai bus spintos surinkimo schema, kur tiksliai nurodama veismų seka. Žemiau parodyta ištrauka iš surinkimo instrukcijos. Surinkimo instrukcija 1. Surinkimo eiliškumas turi atitikti paveikslelių numeravimą. 2. Durų tvirtinimas – galimybė tvirtinti varstymo sitemas kairėje arba dešinėje. 3. Amortizatoriau klijuojami vidinėje pusėje, priešais durų kampus. 4. Gamintojas pasilieka teisę keisti surinkimo techninę dalį ar eiliškumą. 2 schema. Surinkimo instrukcijos ištrauka. Komplektavimo aprašymas Spintos korpusas: 1. Šoninė siena 2 vnt. 2. Apatinis dangtis/dugnas 2 vnt. 3. Lentynos 3 vnt. 4. Nugarinė siena 1 vnt. 5. Tvirtinimo elementas 1 pak . 5.1. Draigtas M 4,2 x 16 DIN 7983 28 vnt. 5.2. Poveržlė M 5,02 28 vnt. 3 paveikslas. Komplektavimo pavyzdys . ! Gamintojo priežiūros rekomendacijos: • Būtina kas trys mėnesiai patikrinti ir suveržti bet kurias jungiamąsias detales (pvz., varžtus, medvaržčius ir pan.). Instrukcijas ir surinkimo įrankius laikykite saugioje vietoje, kad prireikus galėtumėte skubiai jais pasinaudoti. • Medienos ir faneros baldus nuo įbrėžimų apsaugosite staltiesėmis, staltiesėlėmis, taip pat jei naudosite padėklus. Tiesiai ant baldų paviršiaus nestatykite karštų ar drėgnų daiktų. • Daugelio prekybos centruose parduodamų poliravimo ir blizginimo priemonių sudėtyje yra daug silikono ir naftos distiliacijos produktų. Jie taip pat gali pakenkti baldų paviršiui. Blizginkite kas 3–6 mėnesiai. Prieš blizgindami, nuo baldo nuvalykite dulkes. • Neišmeskite pirkimo sutarties ir garantinio talono! Pakuotė - tai talpa arba kitas prekės apvalkalas, atliekantis prekės apsaugos, identifikavimo ir rėmimo bei papildomų patogumų suteikimo funkcijas. Pakuotę galima laikyti prekės sudedamąja dalimi. Seniausia pakuotės paskirtis- talpinti tas prekes, kurių kitaip apskritai būtų neįmanoma parduoti. Prekės įpakavimas- vienas iš svarbiasių procesų, be kurių šiandieninė prekė būtų nebaigta. 4 paveikslas. Įpakavimas. Prekės įpakavimas- vienas iš svarbiausių prekės atributų. Jis būdingas daugumai prekių ir dažnai sudaro reikšmingą dalį prekės kainoje. Vartotojas sutinka mokėti šią dalį, nes įpakavimas suteikia prekei papildomų privalumų. Gamintojui taip pat naudinga skirti tam tikrą lėšų dalį įpakavimui, nes jis atlieka ir firmai naudingas funkcijas. Dažniausiai pabrėžiamos tokios įpakavimo funkcijos: 1. Prekės apsauga: kiekio ir kokybės 2. Prekės identifikavimas ir rėmimas Prekės įpakavimas laikomas vienu iš svarbių procesų, be kurių prekė būtų nebaigta ir neparduota. Esant intensyviai konkurencijai, daugelio įmonės prekių pasidaro panašios, neišsiskiriančios savo savybėmis. Dažnai vartotojas renkasi prekes ne pagal jų savybes, o pagal pakuotės patrauklumą ar patogumą. Mūsų atveju, svarbu parduoti prekę, o jos įpakavimas prekės pardavimui įtakos neturės, todėl pakuotės kaina nesudarys didelės dalies prekės kainos. Vartotojui nereikės mokėti perdėtinės prekės kainos.Mūsų įmonės įpakavimas atliks sekančias funkcijas: Apsaugos: 1. prekių kiekio ( natūralios netekties sumažinimas, grobstymo sumažinimas); 2. prekių kokybės ( apsauga nuo išorinio poveikio, apsauga nuo neigiamų prekės savybių pasireiškimo). Papildomų patogumų: 1. transportuojant; 2. sandėliuojant; 3. perkant ir vartojant. Pakuotė atlieka prekės apsaugos funkciją. Ji apima prekės kiekio ir kokybės išsaugojimą. Pakuotė dalinai bus naudojama kaip vartotojų informavimo priemonė. Ant pakuotės nurodomi prekės ženklas, kiekis bei kita prekės etiketei būdinga informacija. Dauguma prekių pasieks vartotojus ne iš karto po pagaminimo. Jos tam tikrą laiką sandėliuojamos ir transportuojamos. Pakuotė prekes apsaugo nuo išorinių veiksnių, įgalina geriau užpildyti sandėliavimo ir transportavimo erdves. Tuo pačiu, pakuotė padėdama perduoti prekes iš gamintojo vartotojui, atlieka ir paskirstymo funkciją. Pakuotės forma ir spalva turi atitikti gamintojų ir vartotojų reikalavimus. Pagal visus reikalavimus ant mūsų įpakavimo bus specialus ženklinimas ir įmonės etiketė. „iš perdirbtų medžiagų“ „gerbkite valytojos darbą“ „stiklas“ „į viršų“ „netto svoris“ įpakavimas įpakavimo medžiagos svarbu transportuojant 5 paveikslas. Įpakavimo ženklinimas. 1.9. KAINŲ POLITIKA Įmonėje kainodaros klausimai bus nagrinėjami jos bendrame marketingo veiklos kontekste. Tai reiškia, kad, prieš pradedant spręsti kainodaros klausimus, įmonė turės apsispręsti, kokios rinkos yra perspektyvios, kokiais išskirtinumais įmonė disponuoja, kas yra jos tikslinis vartotojas ir t.t. Tik išsisprendus šiuos klausimus bus galima pradėti galutinai formuoti kainų politiką įmonėje. Pats kainų politikos procesas apims tokius pagrindinius etapus: • tikslų nustatymas; • kainos formavimą įtakojančių veiksnių vertinimas; • kainų nustatymo metodo parinkimas; • kainų strategija ir jų keitimas. Kainų politikoje tikslus galima suskirstyti į dvi pagrindines grupes: susijusius su įmonės finansiniais-ekonominiais aspektais (pvz. pelningumas, kapitalo grąža) ir su konkurencija rinkoje (pvz. rinkos dalis, pardavimų augimas). Kainų politikos tikslų nustatymą galima suskirstyti į išorinius ir vidinius. Prie vidinių priskiriama: prekių strategija, marketingo komplekso strategija, kaštai, organizaciniai veiksniai (kas priima galutinį sprendimą). Prie išorinių priskiriama: paskirstymo kanalo dalyviai, konkurencinė aplinka, teisiniai-ekonominiai veiksniai. Įmonė turi galimybę pasinaudoti viena iš kelių galimų kainos nustatymo būdų: remtis kaštais arba sukurti pridėtinę prekės vertę. Jeigu nepavyksta pabrėžti prekės išskirtinumo, nustatoma jai kaina artėja prie žemutinės ribos - savikainos. Sugebėjus apčiuopti suvokiamą prekės vertę vartotojui, galima nustatyti premijinę kainą. Tarp šių dviejų polių, nubrėžiamų atsižvelgiant į konkurentų kainas ir kitus vidinius bei išorinius faktorius, ir vyksta prekės galutinės kainos formavimas. Taikomi kainos nustatymo metodai skirstomi į tris grupes: • remiantis kaštais. Suskaičiuojama savikaina ir pridedama norima pelno marža; • orientuojantis į paklausą. Pirmiausia išsiaiškinama, ar apskritai mūsų prekei yra vartotojas ir kokią vertę prekė jam sudaro. Toliau vertinama, ar vartotojo pasirengimas mokėti atitinkamą kainą už siūlomą prekę nėra žemesnė bent jau už prekės savikainą. Jeigu sąlygos tenkinamos, prekės bus pasiūlyta vartotojui. • orientuojantis į konkurentus. Naudojami einamų kainų, uždarų konkurencinių pasiūlymų metodai. Mums bus svarbūs visi 3 kainų nustatymo metodai. Būtinai įvertinsime konkurentų pasiūlą, pirkėjų rinką ir galimybes ir tik tada skaičiuosime savo produkcijos galutinę kainą - kiek mes galime pridėti prie savikainos. Visų išvardintųjų metodų tikslas - susiaurinti kainų diapazoną, kuriuo rėmuose bus nustatyta galutinė kaina. Bet prieš tai įmonė turi įvertinti papildomus veiksnius. Svarbus veiksnys nustatant kainą yra vartotojai. Kai kurioms individualioms prekėms ar paslaugoms kainos gali būti nustatomos priklausomai nuo vartotojo perkamosios galios. Pardavėjas turi gerai pažinti vartotoją arba bent sugebėti pagal įvairius požymius jį įvertinti. Kartais pirkėjas pats gali pasiūlyti pinigų sumą, už kurią jis pageidauja gauti tam tikros rūšies prekę. Tuomet pardavėjas ją parinks, atsižvelgdamas į sumos dydį, pirkėjo reikalavimus ir savus interesus. Pasirinkusi tikslinį rinkos segmentą, įmonė turi išsiaiškinti kainos reikšmingumą šiai vartotojų grupei, nustatyti jos jautrumą kainos pokyčiams. Svarbus ir vartotojų požiūris į konkrečias prekes. Nuo jo priklauso šių prekių kainų svyravimo ribos. Kartais į kainos pakėlimą reaguojama palankiau negu į jos sumažinimą, nes pastarąjį vartotojai sieja su kokybės pablogėjimu. Nustatant galutinę kainą, svarbu įvertinti paskirstymo kanalo struktūrą ir jo dalyvius. Kai gamintojas parduoda prekes tiesiogiai galutiniam vartotojui, tai pakanka nustatyti vieną kainą. Situacija tampa daug sudėtingesnė, kai atsiranda tarpininkų- didmenininkų ir mažmenininkų. Tokiu atveju reikia ne tik nustatyti kainą, už kurią prekė bus parduodama tarpininkui, bet ir numatyti, kokio dydžio bus kaina, kai prekė pasieks galutinį vartotoją, praėjusį pro vieną, du ar tris tarpininkus, kurie uždės savo antkainius. Taigi, kuo trumpesnis kelias nuo gamintojo iki galutinio vartotojo, tuo didesnė laisvė įmonei nustatant kainas. Be to, galimybės parduoti prekes tarpininkams nemažai priklauso nuo to, kokias nuolaidas jis gali pasiūlyti. Nuolaida - kainos sumažinimas, kurį suteikia pardavėjas pirkėjui. Dažniausiai daromos šių rūšių nuolaidos: funkcinės, kiekybinės, mokėjimo, ir sezoninės. Funkcinės nuolaidos tarpininkui kompensuoja su paskirstymu ir rėmimu susijusias išlaidas. Kiekybinių nuolaidų skaičiavimo pagrindas - tarpininko nupirktų prekių kiekis. Šių nuolaidų tikslas - skatinti tarpininkus pirkti kuo daugiau prekių iš tos pačios įmonės. Kiekybinės nuolaidos dvejopos: vienkartinės ir didėjančios. Vienkartinės nustatomos atskirai kiekvieną kartą parduodant. Kainų strategijos - iš esmės visos kainų strategijos yra skirstomos į dvi grupes: taikant naujiems produktams ir jau esamiems rinkoje. Naujiems produktams yra dvi kainų nustatymo alternatyvos: pritaikyti "nugriebimo" (pradžioje nustatoma aukšta kaina, kuri vėliau mažinama) arba taikyti skverbimosi strategiją (prekė įvedama į rinką su žemesne kaina, nei esama nusistovėjusi rinkoje). Pirmu atveju taikoma daugiau inovaciniams produktams, o antra strategija labiau priimtina stiprios konkurencijos sąlygomis. Mes pasirinksime : skverbimosi strategiją (prekė įvedama į rinką su žemesne kaina, nei esama nusistovėjusi rinkoje). Naudosime tokią rėmimo politiką, kad vartotojai pirktų mūsų prekę, ją įvertinus manau paklausos kreivė kils į viršu. Nustatysime kainą remiantis egzistuojančios paklausos lygiu. Nustatydami kainą mes lyginsime savo prekę su analogiškomis konkurentų prekėmis.Tai pat reikėtų nepamiršti konkurentų. Reikės visus metus stebėti jų kainas, ir atitinkamai reaguoti į kainų kitmą, jei toks bus. Atsižvelgdami į mūsų prekių kokybę (gaminsime geresnes prekes arba teiksime papildomas paslaugas nemokamai), dizaino skirtumas, nustatysime mažesnę kainą. Laikui bėgant bandysime gaminti labiau išskirtinę prekę ir didinsime kainą. Nustatant kaina, atsižvelgiama į psichologinius veiksnius. Nesuapvalinta kaina vartotojui maloni, mūsų įmonei tai neaktualu, mes nustatome kaina ir kokia išeina tokia ir gerai, niekad neapvalinome. Daromos nuolaidos, tai kainos mažinimas tarpininko naudai. Mūsų įmonė daro kiekybinias nuolaidos, jį priklauso nuo kiekio nupirktų prekių , tai skatina tarpininkus pirkti kuo daugiau iš mūsų įmonės. Konkurentai tai pat turi įtaka, todėl kaina reikia derinti prie konkurencinės situacijos, labai aktualu mūsų įmonei. Įmonė, nustatydama savo prekėms kainas, pirmiausia siekia padengti gamybos kaštus ir gauti pelną. Vėliau įsitvirtinus rinkoje, bus galima peržiūrėti kainų politiką 1.10. PATEIKIMO POLITIKA Paskirstymo kanalas - tai prekių pateikimo vartotojui būdas. Jūs turite priimti sprendimą, kokiais pardavimo kanalais naudositės, ar Jūsų įmonė pati organizuos pardavimus (tiesioginis prekių paskirstymas), ar patikės šią funkciją tarpininkams (netiesioginis prekių paskirstymas). Pardavimo kanalo pasirinkimą lemia įvairūs veiksniai: • Potencialių klientų skaičius, jų pirkimo intensyvumas. • Klientų pobūdis: įmonės ar privatūs asmenys. • Kokiam pirkimo būdui jie teikia pirmenybę. • Konsultacijų parduodant produktus poreikis. • Sandėliavimo trukmė. • Produkto transportavimo ypatumai. • Produkto pobūdis ir kaina. • Paskirstymo kaina. • Konkurentų naudojami paskirstymo kanalai. 3 schema. Prekių pateikimo kanalas. Tikiuosi mes galesime garantuoti tvarkingą prekių judėjimą mūsų mažmenininkams. Jie tuo pačių suteiks geras sąlygas prekių pardavimui. Mūsų prekyba veikia greit besikeičiančioje aplinkoje, tikiuosi mes spėsime kontroliuoti jos ritmą. Pateikimo strategija: selekcinis pateikimas - tai tarpinis pateikimas tarp intensyvaus ir išimties teiės; gamintojas užmezga gerus dalykinius ryšius su specialiai pasirinktais tarpininkais. Mūsų įmonė vertina tarpininkus pagal šios kriterijus: pardavimų norų laikymąsi; prekių atsargų vidutinį lygį; prekių pristatymo operatyvumo; bendradarbiavimą su įmonė, vykdant pardavimo rėmimo programos; vartotojų teikiamų paslaugų lygį. Pateikimo metodas - savo prekes įmonė „Geras baldas“ parduos pirmiausiai didmeninkams (baldų parduotuvės, kaimyninės šalis – Rusija, Lenkija, Latvija, Estija, Baltarusija) Mažmeninkai yra prekybos centrai, kaip „Akropolis“, „Ermitažas“, „Senukai“, bei tie prekybos centrai, kuriuose savitarna. Didmeninkas prekiaujantis plačiu asortimentu, parduos prekę mažmeninkui. Tesiai parduodame vartotojui arba per mažmeninė prekyba - tai veikla , susijusi su prekių ir paslaugų pardavimu tiesiogiai galutiniam vartotojui per specializuotą parduotuvę, jo asmeniniam nekomerciniam naudojimui. 1.11. RĖMIMO POLITIKA Rėmimo strategijos ir jų sudarymo principai. Rėmimo strategiją galima apibūdinti kaip sudarytą veiksmų planą, skirtą esamus ir potencialius vartotojus informuoti apie tam tikrą prekę ar paslaugą ir paskatinti juos pirkti. Paprastai rėmimo strategija yra sudaroma parenkant tam tikras rėmimo rūšis, jų derinį. Kuriant rėmimo strategiją, reikia apytiksliai numatyti kokio pločio (kiek asmenų) auditoriją norima pasiekti ir į kokią grandį bus nukreipti rėmimo veiksmai (Pranulis, Pajuodis ir kt, 2000). Kartais reikia išskirti pirminę (tikslinę) ir antrinę auditorijas ir daugiausia dėmesio skirti pirminei auditorijai (potencialiems naujiems pirkėjams) ir kartu išlaikyti esamų klientų (antrinės auditorijos) lojalumą (Nomeikienė, 2002). Literatūroje yra išskiriama ne viena rėmimo strategijos rūšis. Išskyriamos dvi tipiškos rėmimo strategijos: 1. Stūmimas - kada kiekvienas paskirstymo kanalo dalyvis rėmimo veiksmus nukreipia į artimiausią paskirstymo kanalo grandį; 2. Traukimas - kada organizacija savo rėmimo veiksmus nukreipia iškart į galutinį vartotoją ir laukia grįžtamojo ryšio. Sudarinėjant rėmimo strategiją reikia parinkti tam tikras efektyviausias rėmimo formas. Šių rėmimo priemonių parinkimas priklauso nuo kelių faktorių: - rėmimo išteklių organizacijoje; - tikslinės rinkos charakteristikų; - produkto charakteristikos (pramoninėms prekėms tinka asmeninis pardavimas, o vartotojo prekėms efektyviau yra vartoti reklamą); - kaštų; - rėmimo priemonių prieinamumo (rėmimo priemonė turi pasiekti tikslinę rinką). Vartotojas pirks prekę, kai jis bus apie ją informuotas, jos kainą, vietą ir bus paskatintas ją pirkti. UAB „Geras baldas“ reklamavimo ir stimuliavimo strategijos pradžioje bus nukreipta į įmonės atidarymą. Reklamoje bus naudojami paprasti, nesudėtingi, lengvai įsimenantys šūkiai. Pvz: „Geras baldas Jums.“ „Kas geriausia Jums.“ „Visą kas geriausia mūsų pirkėjui.“ „Pirkėjui tik ekologiškas produktas už mažiausią kainą.“ Norint atkreipti potencialių pirkėjų dėmesį, manau reikės pradėti nuo televizijos. Tam tiks Baltijos televizijos laida „Namų darbai“. Netempdami gumos pasistengsime greita ir suspaustai papasakoti apie baldų gamyba, siūlomus modelius, akcentuoti dėmesį į pasirinkimą ir apmokėjimo galimybes. Reklamai taip pat bus naudojamos tokios priemonės, kaip: reklaminiai bukletai, reklama specializuotuose žurnaluose, reklama internete. Pirmaisiais metais (liko nepilni metai) reklamai skirsime 50 000 Lt į metus ( pagal preliminarią sąmatą – 47 284 Lt ). Pradiniu momentu, įmonei tik pradėjus savo veiklą, numatomas intensyvesnis paslaugų propogavimas, bus siekiama atkreipti dėmesį į naujos įmonės sukūrimą. Savo įmonei siūlyčiau mišrią traukimo - stūmimo strategiją. Abi strategijos geros, traukimo strategiją skatina galutinio vartotojo poreikių didinimą, stūmimo strategija siekia suinteresuoti prekių įsigijimui artimiausius prekių pateikimo kanalo dalyvius. Reklaminis pranešimas: „Geras baldas Jums!“ 4 lentelė „Geras baldas“ įmonės rėmimo biudžetas Rėmimo priemonės Kaina, Lt Kiekis, vnt Suma, Lt 1 2 3 4 Reklama žurnale „Nedelia“ Paskutinis puslapis, reklamos matmenys 132 x 280 mm, kaina 5 Lt/cm². Po 3 kartojimų teikiamos nuolaidos. Bendra kaina: 1 848 Lt. Užsakomi 26 kartai ( kiekvieną savaitę ). Kartojant daugiau kaip 10 kartų, taikoma 30 % nuolaida. 33 634,00 Lt Reklama „Respublikos priede „Pastogė“ Foto + straipsnis Kaina: 300 Lt Kas mėnesį, 7 kartai 2 100,00 Lt Reklama kataloge „Namas ir aš“ Foto + straipsnis Kaina: 500 Lt Kas mėnesį, 7 kartai 3 500,00 Lt Reklama laikraštyje „Alio“ Nemokomai Kas savaitę 0,00 Lt Reklama laidoje „Namų darbai“ Laidos trukmė: 30 min . Laidos kaina: 2 500 Lt 1 kartas – mokomas, laidos kartojimas – nemokomas 2 500,00 Lt 1 2 3 4 www.gerasbaldas.lt puslapio kurimas Puslapio kurimas: 500 Lt Internetinės prekybos svetainės kurimas: 2 500 Lt Mėnesinė įmoka už priežiūrą: 100 Lt Užsakomas puslapio kurimas, tolimesnė techninė priežiūra ir turinio papildymas ( kiekvieną mėnesį ) 3 600,00 Lt Skrajutės Užsakant didesnį kiekį, didesnė nuolaida, 1 spalvoto vnt kaina 0,02 Lt Užsakysime 10 000 vnt 200,00 Lt Lankstinukai Spalvoti dvipusiai A3 formato 0,35 Lt/vnt Užsakysime 5 000 vnt 1 750,00 Lt Iš viso: 47 284,00 Lt IŠVADOS Mūsų produkto rinka yra labai dinamiška ir dėl didelio panašios produkcijos kiekio įmonėms, gaminančioms produkcija šioje šakoje sunku konkuruoti tarpusavyje, o vartotojams vis sunkiau atsirinkti tokius produktus, kurių kokybė tikrai atitinka kainą ir išvengti galimų poveikio priemonių iš produkcijos gamintojų (klaidinanti reklama, neatitinkanti tikrovės informacija) Pastebėta, kad vartotojai linkę vertinti produktą palankiau jau vien dėl to, kad jis pagamintas Lietuvoje. Mum labiau reikėtų akcentuoti šį bruožą. Įmonė siūlo prekę, kurios kaina aukšta, pateikimas tiesioginis ir per tarpininkus, naudojame reklamą ir pardavimų skatinimą (nuolaidas pastoviems klientams). Paslaugas teiksime nulinio ir pirmo lygio kanalais, t. y. gamintojas – vartotojas, gamintojas – tarpininkas - vartotojas. Naudojime traukimo - stūmimo strategiją. Savo paslaugas reklamuosime laikraštyje, žurnale, televizijoje, skrajutėmis. Rėmimo biudžetui per likusius metus mes išleisime 47 284 Lt ( 12 mėn. - 100 000 Lt). Kompanija siekia, efektyviai išnaudoti įmonių resursus, tapti sparčiausiai besivystančia baldų gamybos įmonė, bei gauti kuo didesnį pelną artėjančiais metais. Taip pat šį įmonė, žino vartotojų poreikius, naudoja diferincijuotą rinkodaros strategiją , kuri padeda didinti įmonės gaunamas pajamas. Taigi naudoja prekės ženklo strategiją. Taigi, konkurentai įpareigoja įmonę nuolat sekti ir tobulinti savo veiklą, nepaisant konkurentų veiklos siekti aukštų rezultatų. Kiekvienas vartotojas skiriasi savo skoniu, charakteriu, norais ir įpročiais. Tik analizuojant vartotojo poreikius galima pateikti jam tai, ko jis nori, ką gali įvertinti ir ką gali apmokėti. Mes manom, kad siekdami įgyvendinti aukščiausius tikslus, įmonės turėtų didinti reklamos apimtis, gerinti savo įvaizdį, kelti personalo kvalifikaciją, tobulinti užsakymų sistemą. LITERATŪROS SĄRAŠAS Knygos: 1. GUDAVIČIENĖ, Rasa ir BUČIŪNIENĖ, Ilona. Prekių paskirstymas. Kaunas 2003. 2. JUŠKEVIČIUS, A. ir SŪDŽIUS, V. Marketingo žinynas. Vilnius. Vilniaus universitetas, 1991. 3. POVILIŪNAS, Antanas. Marketingo pradmenys.Vilnius, 1993. 4. VIRVILAITĖ, R. Marketingas. Kaunas, 1997. ISBN 9986-13-453-6. 5. URNIEŽIUS, R. Ūkinės veiklos ekonominė analizė. Vilnius, 2004. 6. BALTRŪNIENĖ, Violeta. Bendrosios studijų darbų ir reikalų raštu rengimo rekomendacijos. Vilnius: Vilniaus kolegija, 2003. ISBN 9955 519-16-9. Elektroniniai dokumentai: • Microsoft – portalas skirtas verslui [interaktyvus], pardavimas ir rinkodara, plano kurimas [žiūrėta 2009 m. birželio 16 d.]. Prieiga per internetą:

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 8191 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Šaltiniai
✅ Šaltiniai yra
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
38 psl., (8191 ž.)
Darbo duomenys
  • Rinkodaros namų darbas
  • 38 psl., (8191 ž.)
  • Word failas 759 KB
  • Lygis: Universitetinis
  • ✅ Yra šaltiniai
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį namų darbą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt