Tikslaus apibrėžimo, kas yra hiperaktyvus vaikas, kol kas nėra, nes tai dar ne iki galo ištirtas psichikos sutrikimas. Tačiau specialistai sutaria, kad tai – savikontrolės ir socialinio elgesio raidos sutrikimas. Jis, deja, yra nepagydomas. Šis sutrikimas neigiamai veikia vaiko gyvenimą namuose, mokykloje ir bendruomenėje. Psichiatrų duomenimis, hiperaktyvių vaikų yra 3–5 proc.
Sutrikusio elgesio vaikai suaugusiems kelia didesnį nerimą, susirūpinimą negu vaikai, turintys kitokią negalę. Niekada nekaltiname aklo, negirdinčio, paralyžiuoto vaiko, kad jis negali būti toks ,,kaip visi”, tačiau linkę manyti, kad vaikas, turintis įvairių elgesio deviacijų, gali atsakyti už savo poelgius, veiksmus. Toks suaugusiųjų požiūris apsunkina vaiko santykius su šeima, bendraamžiais, mokykla.
Vertinti vaiko elgesį kaip sutrikusį galima tik gerai susipažinus su jo vystymosi ypatumais, sąlygomis, kuriomis vaikas augo. Išvadas apie elgesio sutrikimą galima daryti tik išanalizavus elgesio pobūdį, sąlygas, kuriomis jis pasireiškia, apibendrinus įvairių specialistų (vaikų psichoneurologo, psichologo, specialiojo pedagogo, logopedo ir kt. ) stebėjimus bei išvadas. Taigi labai svarbu teisingai prognozuoti vaikų vystymosi tendencijas, ypač emocinės sferos raidą, organizuoti specialųjį mokymą taip, kad elgesio sutrikimai būtų šalinami kaip galima anksčiau arba kryptingai organizuojamas prevencinis šiems sutrikimams atsirasti darbas.
Pastaruoju metu padidėjo susidomėjimas šia problema, nes šis vaiko vystymosi variantas vis labiau plinta. Be to, tokie vaikai labai ,,nepatogūs” auklėtojams, mokytojams ir net tėvams: jie visada pridaro aplinkiniams daug rūpesčių, labai nevienodai įsisavina žinias bei įgūdžius, sunkiai adaptuojasi mokykloje.
Šiuo sutrikimu domėjosi bei tyrinėjo Rupšienė L. (1999), Ramanauskienė T. (2001), Jergičiova O. (1999), Antanaitytė E. (2001), Petkevičiūtė G. (2004), Zambacevičienė E. (2002).
Darbo tikslas: atskleisti hiperaktyvių vaikų sampratą ir ugdymo bruožus.
1. Apibrėžti hiperaktyvių vaikų sampratą, išskirti hiperaktyvumo priežastis.
2. Nustatyti sąlygas lemiančias hiperaktyvių vaikų ugdymo efektyvumą.
Darbo metodai: mokslinės ir metodinės literatūros analizė
I. HIPERAKTYVIŲ VAIKŲ SAMPRATA
Šiame skyriuje bus kalbama apie hiperaktyvių vaikų elgesio ir būdo ypatybes, šios ligos diagnozavimo požymius, hiperaktyvumo priežastis, hiperaktyvių vaikų gydymo būdus.
Dažnai suaugusieji, susidūrę su neįprastu vaiko elgesiu, laužo galvas – kas...
Šį darbą sudaro 2843 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!