Anglų mąstytojas Bertandas Raselas (Bertand Russell , 1872-1970) kartą yra pasakęs, kad filosofija - tai niekieno žemė tarp mokslo ir religijos.(E. Nekrašas(2006) Filosofijos įvadas. Vilnius). Ar iš tiesų taip yra? Religija padarė didelį poveikį filosofijai. Bet reikėtų giliau panagrinėti filosofijos sąsają su religija. Tad šiame darbe norima išnagrinėti filosofijos santykį su religija atsižvelgiant į tai, kaip šis santykis kito įvairiuose senovės filosofijos laikotarpiuose. Bus nagrinėjama religijos filosofija, išsiaiškintas jos uždavinys, taip pat aptarta kaip Graikijos filosofai įsivaizdavo Dievą. Išsiaiškinsime religijos ir filosofijos sąvokas ir ieškosime tarp jų bendrumo bei nesuderinamumo.
Darbo problema – koks ryšys yra tarp filosofijos ir religijos.
Darbo objektas – filosofijos sąsaja su religija.
Darbo tikslas – išanalizuoti ir įvertinti filosofijos ir religijos santykius.
• Aptarti filosofijos ir religijos suartėjimą.
RELIGINIAI TIKĖJIMAI
Tam tikri pirminės dar ikifilosofinės graikų religijos bruožai rodo, kad ji atsirado iš bejėgiškumo jausmo ir pagalbos poreikio. Nesuprantamuose, o dėl to tariamai paslaptinguose ir grėsminguose aplinkos reiškiniuose graikai įžvelgė aukštesnes už žmogų galias, prieš kurias žmogus yra silpnas ir bejėgis; ir dangus, ir žemė jiems buvo galybės, dievai: dangus buvo Dzeusas, žemė - Tetidė.
Netrukus graikų religiniai poreikiai susiliejo su kitos prigimties - poetinės, dorovinės ir pažintinės - poreikiais. Todėl iš ankstesnių grynai religinių pažiūrų formavosi religinės poetinės, religinės moralinės ir religinės pažintinės pažiūros. Jos ir viešpatavo tuo metu, kai radosi filosofija. Tad ano meto žmogaus poreikį suprasti ir pažinti pasaulį tenkino religija. Ji sukūrė mitus. Mitų forma iš pradžių taip pat buvo poetinė - jie atsirado kaip kosmogoninė poezija. Jie buvo pirmasis bandymas suprasti pasaulį.
Filosofija kelia tuos pačius klausimus kaip ir mitologija, bet ji atsako į juos kitai: užuot įvilkusi atsakymą į asmeninį vaizdą, kaip mitologija, filosofija įvelka jį į bendrą savoką. Tiek mitologijai, tiek filosofijai pasaulis yra ne iš savęs: jis yra atsiradęs iš kažkokio pirminio prado. Tačiau mitologijoje šis pradas įgyja asmens pavidalą(okeaną), o filosofijoje anas pirminis pradas...
Šį darbą sudaro 1705 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!