Japonijos kultūra, skirtingai nei Indijos ir Kinijos, neturi tokių senų tūkstantmečius aprėpiančių tradicijų. Jos raida tiesiogiai siejosi su kitomis Tolimųjų Rytų civilizacijomis. Svarbiausias šio arelao kultūros centras daugelį tūkstantmečių buvo didžioji kinų civilizacija, iš kur į kaimynines šalis sklido naujos idėjos, kultūros ir meno laimėjimai. Kinijoje nuo žilos senovės viešpatavo pasitikėjimas savųjų kultūros tradicijų galia. Tai, kad kinai daugelį šimtmečių buvo pagrindinis pasaulinės civilizacijos vedlys ir architektas, įvairiose kultūros, mokslo, technologijos srityse gerokai aplenkęs Vakarų tautas, negalėjo nepaveikti kinų mentaliteto ir požiūrių į kitas jiems pažįstamas tautas.
Japonijos kultūra atviresnė ir imlesnė išorinėms įtakoms, kultūriniam pliuralizmui, pokyčiams, novacijoms. Ši atskirtose nuo Azijos žemyno salose išsidėsčiosi šalis buvo apsaugota nuo kitas Rytų civilizacijas niokojusių klajoklių tautų įsiveržimų. Gilinantis į Japonijos estetikos ir meno istoriją stebina jos gyventojų prisirišimas prie savo kultūros tradicijų ir kartu nenugalimas naujovių potraukis. Nuo pirmųjų ryšių su žemyno kultūra jie noriai periminėjo ir asimiliavo idėjas, skolinius, vertybes, keitė savo socialinio gyvenimo institucijas, religiją, teisę, valstybinio gyvenimo principus, filosofijos, literatūros, dailės ir kitas kultūros formas. Greitas ir kūrybingas kitų tautų kultūros tradicijų perpratimas ilgainiui tapo japoniškojo mentaliteto bruožu. Tačiau, periodiškai perėminėjusi galingus kinų civilizacijos impulsus, japonų kultūra pasuko savitu keliu ir sukūrė daug unikalių kultūros, estetinės minties bei meno formų, kurių rafinuotumas neretai lenkė ir buvusių mokytojų laimėjimus.
Pradedant brandžiaisiais viduramžiais šalyje matyti nuoseklus estetikos ir meno skverbimasis į įvairias žmogaus gyvenimo sritis. Skirtingai nei vakaruose, kur estetika ir menas neretai virsdavo abstrakčių teorinių spekuliacijų objektu, Japonijoje šios dvi dvasinės veiklos sritys tapo itin svarbia kasdieninio gyvenimo kultūros dalimi. Jos sakralizuota daugybę europiečiams nepastebimų buities aspektų ir todėl kasdieninio gyvenimo kultūra, dizaino estetika čia ilgainiui pasiekia aukštesnį lygį nei bet kurioje mums žinomoje šalyje. „Menas, - rašo Masaharu Anesaki, - paplitęs kiekvienoje Japonijos gyvenimo srityje, nes įkvėpimo ir meno motyvų Japonijai semiasi iš gamtos. Japonas gėrisi ir džiaugiasi laukų gėlės...
Šį darbą sudaro 3625 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!