• sugebėjimas panaudoti emocijas siekiant motyvuoti, skatinti, savo ir kitų emocijų reguliavimas.
• Savo jausmų pažinimas.
* Savivoka, pasireiškiančio jausmo atpažinimas yra emocinio intelekto pamatas.
*Nesugebėjimas suvokti savo tikrųjų jausmų paverčia mus priklausomus nuo jų.
* Savo jausmus suvokiantys žmonės geriau orientuojasi gyvenime, sėkmingiau tvarko svarbiausius reikalus.
Emocinis intelektas
2. Emocijų valdymas.
*Gebėjimas valdyti savo jausmus, pakreipti juos tinkama linkme labiausiai priklauso nuo savivokos.
* Tai gebėjimas nuslopinti kylantį nerimą, išsklaidyti liūdesį ar susierzinimą.
* Stokojantys šio gebėjimo žmonės be paliovos priešinasi nevilčiai, o turintys jo su kaupu, užklupus gyvenimo negandoms, greit atgauna pusiausvyrą.
Emocinis intelektas
3. Gebėjimas siekti tikslo.
*Emocinė savitvarda, pasireiškianti sugebėjimu atidėti pasitenkinimą ir slopinti impulsyvumą, yra laimėjimų visose srityse pamatas.
4. Gebėjimas įžvelgti kitų žmonių jausmus.
* Empatija, gebėjimas įsijausti į kito žmogaus būseną, yra dar viena iš emocinės savivokos kylanti savybė, būtina bendraujant.
* Gebantys įsijausti į kitų jausmus žmonės turi geresnę socialinę klausą, leidžiančią geriau suvokti kitų poreikius ir troškimus.
Emocinis intelektas
5. Žmonių tarpusavio santykiai.
* Bendravimo menas labai glaudžiai susijęs su gebėjimu valdyti kitų žmonių jausmus.
* Mokėjimas bendrauti padeda įgyti populiarumą, užmegzti gerus santykius su kitais žmonėmis, pelnyti lyderio statusą.
Emocinio intelekto samprata
Žumbakienė (2009) emocinį intelektą įvardija, kaip trijų sudedamųjų dalių derinį:
• savęs pažinimas – ką jaučiu ir kaip su tuo tvarkausi;
• kitų pažinimas – sugebėjimas suprasti, ką jaučia kiti;
• savireguliacija – sugebėjimas suderinti savo jausmus ir poreikius su kitų jausmais ir poreikiais taip, kad visi galėtume jaustis gerai ir pasiektume tai, ko trokštame.
Emocijos – kaip emocinio intelekto raiška
Emocijos yra būdas
* atpažinti, suprasti ir pasirinkti, kaip mąstyti, jausti ar veikti, tai asmens sugebėjimui sėkmingai susidoroti su aplinkos reikalavimais;
* atpažinti bei įvardyti savo ir kitų emocijas.
Ikimokykliniame amžiuje, t.y. maždaug tarp 3–5 metų amžiaus, vyksta sparti vaiko emocinė raida.
Ikimokykliniame amžiuje, t.y. maždaug tarp 3–5 metų amžiaus, vyksta sparti vaiko emocinė raida.
Šiame tarpsnyje patirtos emocijos ir įgyti gebėjimai jas kontroliuoti vėliau lemia, kaip vaikui seksis bendrauti mokykloje, rasti draugų ir net apskritai prisitaikyti tolimesniame...
Šį darbą sudaro 2094 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!