Svarbiausias įmonės pelningumo veiksnys – jos produktų paklausa. Paklausa – tai polinkis pirkti [ve], kuris remiasi norėjimu ir galėjimu pageidaujamas prekes ar paslaugas įsigyti. Ekonomikos analizėje sąvoka “galėjimas” reiškia pirkėjo sugebėjimą sumokėti už suteiktas paslaugas ar parduotas jam prekes. Vartotojų bendrąją paklausą atspindi paklausos kreivė.
Paklausos kreivė – linija, rodanti ryšį tarp prekės kainos ir paklausos apimties per tam tikrą laikotarpį. Paklausos apimtis – tai nupirktas prekių kiekis už tam tikrą kainą.
Paklausos kreivės leidžiasi žemyn (1 pav. ), kadangi mažėjant prekės kainai, vartotojai yra linkę pakeisti ja kitas, brangesnes ir padidina atpigusios prekės pirkimą t.y. paklausą.
Paklausa priklauso nuo šių veiksnių: prekės kainos, vartotojų pajamų, skonio ir pirmenybės teikimo, alternatyvių prekių kainų, kainos pasikeitimo lūkesčių. Vykstant ekonomikos pokyčiams (ne kainų, nes tuomet kinta ne paklausa, o tik jos kiekis), paklausa keičia padėtį – slenkasi į kairę arba dešinę. Pavyzdžiui, padidėjus pajamoms, paklausos kreivė slenkasi į dešinę ir tai reiškia, kad paklausa pasidarė didesnė, negu anksčiau ir atvirkščiai.
Pasiūla – produkto kiekis, kurį firmos padaro prieinamą parduoti [ž]. Pasiūla grindžiama noru ir galėjimu parduoti [ve].
Ekonominė analizė pasiūlą atspindi pasiūlos kreivėje.
Pasiūlos kreivė – linija, rodanti santykį tarp prekės kainos ir per tam tikrą laiką pateikto prekių kiekio. Pasiūla reiškia visą prekės ar paslaugos kiekį, kurį firmos pasirengusios parduoti tam tikra kaina. Tipiška rinkos pasiūlos kreivė slenka aukštyn iš kairės į dešinę, rodydama, kad didėjant kainoms pasiūla didėja (2 pav.).
Pasiūla priklauso nuo šių veiksnių: kainos, alternatyvių prekių kainos, technologijos, išteklių kainos, mokesčių, subsidijų. Pasiūlos kreivė, kaip ir pasiūlos, braižoma laikantis ceteris paribus principo. Tačiau jei kuris nors veiksnys tuo metu kis (išskyrus kainą), keisis pasiūlos kreivės padėtis. Pavyzdžiui, sumažėjus gamybos sąnaudoms, pasiūlos kreivė pasislinks į dešinę ir t.t.
2. ELASTINGUMO TEORIJA EKONOMIKOJE
2.1. Paklausos ir pasiūlos elastingumas
Kaip minėta ankstesniame skyriuje, pasiūlos bei paklausos kiekis rinkoje kinta. Didėjanti kaina ar gyventojų pajamos atitinkamai sąlygoja paklausos arba pasiūlos mažėjimą bei...
Šį darbą sudaro 3003 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!