Elastingumas – tai rodiklis, kuris apibūdina pirkėjų ir pardavėjų reakciją į kainų pokyčius. Ekonomistai skiria paklausos elastingumą ir pasiūlos elastingumą. Paklausos elastingumas apibūdina pirkėjų reakciją į kainų pasikeitimus, o pasiūlos elastingumas rodo pardavėjų reakciją į kainų pokyčius. Paklausos ir pasiūlos elastingumas yra sąlygojamas tam tikrų veiksnių, kurie parodo kokia elastinga tampa paklausa arba pasiūla veikiant šiems veiksniams.
Paklausos elastingumą lemiantys veiksniai
Kaip žinome, atskirų prekių paklausos ir pasiūlos elastingumas yra nevienodas. Kyla klausimas: kokie veiksniai ir kaip lemia paklausos ir pasiūlos elastingumą? Paklausos elastingumo veiksniai yra šie:
1) Substitucija (pakeičiamumas). Labai svarbus veiksnys, sąlygojantis paklausos elastingumą - galimybė įsigyti prekę - substitutą. Jeigu tam tikra prekė turi artimą substitutą, tai šios prekės paklausa paprastai būna sąlygiškai elastinga, nes žmonės gali visiškai patenkinti savo poreikius pirkdami ir vartodami pakaitalą, jei šios prekės kaina kyla. Priešingai, jei prekė neturi artimų substitutų, jos paklausa paprastai yra neelastinga.
Šis bendras principas turi dvi pasekmes:
a) prekės paklausa bus tuo elastingesnė, kuo konkrečiau apibūdinta ši prekė. Pavyzdžiui, kavos paklausos elastingumas yra labai menkas. Tačiau tam tikros konkrečios kavos, pavyzdžiui, "Jacobs", paklausa bus elastingesnė, nes, kylant "Jacobs" kavos kainai, žmonės gali jos atsisakyti ir pirkti kitos rūšies kavą;
b) tam tikros firmos gaminamos prekės (tarkime, sviesto) paklausa paprastai yra elastingesnė, nei tos pačios prekės rinkos paklausa. Pavyzdžiui, sviesto paklausa yra santykinai neelastinga. Tuo tarpu tam tikro pieno kombinato gaminama sviesto paklausos elastingumas bus didesnis. Taip yra todėl, kad žmonės gali laisvai pakeisti, pavyzdžiui, "Žemaitijos pieno" sviestą į Biržų akcinės pieno bendrovės gaminamą sviestą, jei pirmasis gamintojas padidintų šios prekės kainą.
2) Paklausos elastingumas priklauso ir nuo prekės paskirties. Prabangos ir būtiniausių prekių paklausos elastingumas yra skirtingas. Būtiniausių prekių, pavyzdžiui, maisto produktų, drabužių ir pan., paklausa yra neelastinga, nes tokios prekės yra gyvybiškai svarbios žmogui, be tokių prekių žmonės negali apsieiti. Tačiau prabangos prekių paklausa yra labai elastinga.
3) Paklausos elastingumas priklauso nuo vartotojo biudžeto...
Šį darbą sudaro 941 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!