Siekiant įvertinti įmonių veiklos efektyvumą, plyginti jį su kitomis įmonėmis bei visos pramonės šakos rodikliais, į pagalbą paprastai pasitelkiami santykiniai finansiniai rodikliai. Tai dviejų ar daugiau absoliutinių dydžių santykis, objektyviai įvertinantis finansinę situaciją įmonėje.
Renkantis santykinius finansinius rodiklius, būtina atsižvelgti į analizės tikslą. Svarbu pasirinkti logiškai ir matematiškai susijusius rodiklius. Formulės, kuria remiantis skaičiuojamas santykinis rodiklis, skaitiklis ir vardiklis turi būti teisingai įvertinti ir išmatuoti, būti to paties laikotarpio. Būtina vengti pseudosantykinių rodiklių – nelogiško, nesusijusių absoliutinių dydžių santykio. Santykiniai rodikliai tampa ypač reikšmingi, kai jie yra lyginami su agreguotais šalies ekonominiais rodikliais, pagrindinių konkurentų rinkoje rodikliais, tos pačios ūkio šakos rodikliais bei tos pačios įmonės rodikliais laiko kontekste (Mackevičius, 2006).
Pasitelkę įmonių balanso, pelno (nuostolių) bei pinigų srautų ataskaitas galime apskaičiuoti gana nemažai sanykinių rodiklių, tad siekiant išvengti painiavos, būtų tikslinga juos susisteminti – sujungti į tam tikras grupes. Tai palengvina finansų analitikų darbą, o ir informacijos vartotojams lengviau atsirinkti, kokie rodikliai tinkamesni tam tikriems operatyviniams ar perspektyviniams valdymo sprendimams priimti. Įvairūs užsienio ir Lietuvos autoriai pateikia skirtingą santykinių finansinių rodiklių klasifikaciją. Skiriasi ir rodiklių grupių pavadinimai, ir grupių išdėstymo tvarka, ir grupių bei rodiklių tose grupėse skaičius. Išnagrinėjęs įvairių autorių darbus bei išsikėlęs sau tikslą ištirti įmonės turto, įsipareigojimų bei nuosavo kapitalo būklę, nusprendžiau į pagalbą pasitelkti pelningumo, mokumo bei turto valdymo santykinių rodiklių grupes. Tyrimo objektu pasirinkau gerai žinomą Ispanijos parduotuvių tinklą „INDITEX Group“, kasmet pateikinatį gana išsamias pelno (nuostolių), balanso bei pinigų srautų ataskaitas internete. Siekiant objektyviai ir išsamiai įvertinti situaciją įmonėje, pasidomėjau paskutinių 4 metų duomemis, panagrinėjau jų kaitos dinamiką, galimas to priežastis. Rodiklių interpretacijoje rėmiausi visuotinai priimta praktika bei lyginimu su vidutiniais šakos rodikliais.
„INDITEX Group“ – tai vienas didžiausių drabužių, aksesuarų bei namų dekoro pardavimo tinklų pasaulyje, savo klientams atveriantis 8 skirtingų mados centrų duris. Tai „Zara“, „Pull & Bear“, „Massimo Dutti“, „Bershka“, „Stradivarius“, „Oysho“, „Zara...
Šį darbą sudaro 9534 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!