1
DĖMESIO TRŪKUMO IR HIPERAKTYVUMO SUTRIKIMAS
Medicininė charakteristika
DĖMESIO TRŪKUMO IR HIPERAKTYVUMO SUTRIKIMAS - vaikų neurologinis vystymosi
sutrikimas, dažnai besitęsiantis ir suaugus. Taip šis sutrikimas apibrėžtas Amerikos psichiatrų asociacijos (angl.
American Psychiatric Association, APA).
Tai vienas dažniausiai diagnozuojamų vaikų psichologinių lėtinių sutrikimų C, 2015). Laikui bėgant
simptomai gali mažėti arba likti visam gyvenimui.
Šį sutrikimą turintys vaikai dažnai būna nedėmesingi ir (ar) hiperaktyvūs ir impulsyvūs, o tai trukdo jų raidai.
Šie lėtiniai simptomai pasireiškia įvairioje aplinkoje (pvz., namie, mokykloje, darbe, bendruomenėje ar kitos
veiklos metu), įsiterpia į socialinę, mokyklos ar darbo veiklą.
Sutrikimui nustatyti nėra vieno testo ar būdo, todėl specialistai naudoja daugybę įvairių technologijų
diagnozei nustatyti. Specialistai, galintys patvirtinti dėmesio trūkumo ir hiperaktyvumo sutrikimo diagnozę,
yra psichologai, gydytojai ar socialiniai darbuotojai. Vertinimą atlikti atrinktas specialistas remsis tėvų,
ugdymo specialistų pastebėjimais. Dažniausiai taikomi vertinimo metodai yra interviu, reitingavimo skalės
(pvz., Conners-3; Conners, 2008) ir fizinis įvertinimas, apimantis regos ir klausos patikrinimą.
Paprastai dėmesio trūkumo ir hiperaktyvumo sutrikimas siejamas su dėmesio stoka, hiperaktyvumo
padidėjimu ir sunkumais kontroliuojant vaikų elgesį, bet dėmesio trūkumo ir hiperaktyvumo sutrikimas yra
kur kas sudėtingesnė negalia.
Pasak Barkley, (2015) dėmesio stoka, hiperaktyvumas gali būti suprantami kaip vykdomųjų funkcijų ir (ar)
savireguliacijos trūkumų šalutiniai rezultatai.
Vykdomųjų funkcijų ir savireguliacijos trūkumų analizė gali padėti ištirti vaikų dėmesio trūkumo ir
hiperaktyvumo priežastis.
Nesant vieningos teorijos, paiškinančios sutrikimo priežastis, Barkley’o teorija, konceptualiai pristatydama
dėmesio trūkumo ir hiperaktyvumo sutrikimą kaip savireguliacijos stoką, suteikia daugiausia naudos
akademiniame kontekste CBarkley, 2015; Reid, 2012).
Savireguliacijos elgsena ir procesai: savivoka, susilaikymas, darbinė atmintis ir savęs motyvavimas, pasak
Barkley.
Barkley’o teorija (2006) koncentruojasi į keturis psichinius gebėjimus, kurie yra svarbiausi elgsenos
savireguliacijai: (1) susilaikymas; (2) darbinė atmintis; (3) emocijų kontrolė bei (4) planavimas ir problemų
sprendimas.
Susilaikymas – viena iš pirminių funkcijų, padedančių individui pagalvoti prieš ką nors darant.
Darbinės atminties gebėjimas apima labai svarbų vaikų kalbėjimosi su savimi metodą, gebėjimą naudoti
Šį darbą sudaro 1054 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!