Tiksliai nusakyti, kas yra elgesio etiketas, gana sunku. Ilgainiui ši samprata kito kartu su papročiais, tradicijomis, kurie iki šiol keičia bendras elgesio taisykles (Sederevičiutė, 2004). Tačiau paprastai jis apbrėžiamas kaip elgesio taisyklės ir formos tam tikroje visuomenėje (Lietuvių kalbos žodynas, 2005).
Žodis etiketas kilęs iš prancūzų kalbos. Liudviko XIV laikais prabangaus priėmimo metu svečiams įteikdavo korteles, kuriose būdavo surašytos elgesio taisyklės. Jos buvo vadinamos etiketėmis. Iš čia ir kilo terminas „etiketas“. Šiandien - tai išsiauklėjimas, geros manieros, mandagus bendravimas.
Etiketo šablonai – tai lyg kalbos frazės, reiškiančios dėmesį, pagarbą, užuojautą, gailestį, susirūpinimą ir pasirengimą padėti, palaikyti gerą nuotaiką.
Etiketo laikomasi įvairiose srityse. Viena iš jo formų yra dalykinis etiketas. Pastarojo šaknys gilios. Tam tikrų jo formų buvo laikomasi ir viduramžiais. Vergovinėje ir feodalinėje visuomenėje nelygią žmonių padėtį etiketas teisiškai ir ekonomiškai išreiškė ir įtvirtino pagarbos laipsnių hierarchija. Aukščiausia vadovo padėtis visada buvo pabrėžiama aukščiausia pagarbos forma.
Šiais laikais dalykinis etiketas turi didelį vaidmenį. Versle vis daugiau dėmesio skiriama komunikacijai ir bendravimui. Mandagūs, paslaugūs, mokantys užmegzti kontaktą ir įgyti kliento pasitikėjimą darbuotojai – ne prabanga, o būtinybė kompanijai, norinčiai išlikti ir įsitvirtinti. Pastaruoju metu net monopolinės kompanijos stengiasi apmokyti savo darbuotojus, kaip dera elgtis su klientais, bendrauti tarpusavyje, nes visi jaučia būtinybę kurti gerą savo įvaizdį. Mandagūs ir gerų manierų įmonės ar įstaigos vadovai, darbuotojai padeda formuoti palankų įstaigos įvaizdį. Nesilaikant etiketo normų, neįmanoma protingai svarstyti reikalą, keistis nuomonėmis, bendrai ieškoti tiesos ( ).
Norint sulaukti sėkmės, dalykinį etiketą svarbu išlaikyti visuose pagrindiniuose elementuose - kalbos kultūroje, išvaizdoje, gebėjime palaikyti pokalbį ir valdyti savo neigiamas emocijas. Be to bendraujant su partneriais ar klientais iš kitų šalių svarbu įvertinti kultūrinius skirtumus.
Pasisveikinimas. Kiekvienas dalykinis pokalbis prasideda nuo pasisveikinimo. Sveikintis yra taip įprasta, kad tai net nevadinama geru tonu. Tačiau darbo santykiuose reikėtų žinoti, kas sveikinasi pirmas, kas pirmas paduoda ranką. Netinkamai pasielgęs gali būti nesuprastas.
Ir įstaigose, ir namuose...
Šį darbą sudaro 6334 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!