Biblioteka – vienas žymiausių ir įdomiausių reiškinių. Biblioteka egzistavo dar prieš mūsų erą ir yra ta vieta, kur surenkama, laikoma ir saugojama žmonijos išmintis, perduodama iš kartos į kartą. Tradiciškai, tai yra knygų saugykla ir vieta ramioms studijoms. Žinių saugyklos koncepcija – bet kokios bibliotekos pagrindas. Bibliotekos kaupia informaciją, ją rūšiuoja, saugo ir pateikia dabartiniam ir ateities vartotojui. Šiuolaikinėje visuomenėje biblioteka užima ypač svarbią vietą pateikiant informaciją ir žinias vartotojams. Jau neapsiribojama vien popierinėmis dokumentų (knygos, spauda) versijomis. Biblioteka privalo užtikrinti vartotojams galimybę naudotis informacinėmis technologijomis: prieiga prie interneto, kompiuterizuotos darbo vietos darbuotojams ir vartotojams.
Problema yra ta, kad ne visos bibliotekos turi galimybę atlikti visas bibliotekos sampratai būdingas funkcijas, todėl ne kiekvienas visuomenės narys yra tinkamai informuotas apie bibliotekų veiklą. Dėl to daugelis žmonių nesinaudoja bibliotekos paslaugomis, o ieškosi informacijos kitur, tam išleisdami daugiau pinigų. Problema kyla dėl visuomenės nusistatymo bei klaidingos informacijos skleidimo ir valstybės nepakankamai skiriamų lėšų institucijų finansavimui.
Šio darbo tikslas aptarti įvairias bibliotekų funkcijas bendruoju aspektu bei istorijos raidoje.
Archyvinė.
Archyvinės funkcijos paskirtis – kaupti, saugoti informaciją.
Socialinė.
Be šių pagrindinių funkcijų bibliotekos atlieka dar keletą svarbių funkcijų visuomenei:
Švietimo funkcija – žinios, įgūdžiai, klasifikacija, išsilavinimas yra paklausūs darbo rinkoje. Žinios ir informacija greitai sensta, todėl šiandieninis žmogus turi mokytis visą gyvenimą. Informacinė visuomenė – nepertraukiamo viso gyvenimo mokymosi visuomenė. Švietimo ir mokymosi šaltiniai išsiplečia ir apima ne tik tradicines institucijas, bet ir firmas, organizacijas, namus, bendruomenes. Ši mokymosi funkcija įgyvendinama per mokyklinį lavinimą, suaugusiųjų švietimą. Informacinėje visuomenėje ypač daug kalbama apie bibliotekininko, kaip edukatoriaus vaidmenį. Pabrėžiant naujas šios profesijos galimybes, reikia mokyti vartotojus naudotis elektroninės informacijos ištekliais, diegti informacinio raštingumo įgūdžius. Švietimo funkcija labiau būdinga viešosioms bibliotekoms. XIX amžiaus bibliotekų raidą neabejotinai sąlygojo švietimo sąjūdžio plėtra, kai biblioteka suvokta kaip esminė švietimo ir savišvietos sistemos grandis. Švietimo funkcija yra viena svarbiausių viešosios bibliotekos funkcijų ir mūsų dienomis. Tai, be viso kito,...
Šį darbą sudaro 1501 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!