KONFLIKTUS PRISTATYMAS
Mokinys tarpininkas (mediatorius) – tai asmuo, mokantis padėti besiginčijantiems ieškoti išeities. Jis skatina bendrauti ir geriau suprasti vienas kitą, o tai neretai padeda rasti abi šalis patenkinantį sprendimą. Paauglystėje mokydamiesi valdyti konfliktus, mokiniai įgyja vertingų įgūdžių, kurie praverčia vėliau gyvenime (Shaphiro D., 1996).
Mokinių tarpininkavimas (mediacija) – tai struktūruotas procesas, kuris mokiniams, patiriantiems problemų ar dalyvaujantiems konflikte, suteikia galimybę pasiekti abiems pusėms naudingą sprendimą dalyvaujant trečiam neutraliam asmeniui, kuris prižiūri, kad būtų laikomasi tam tikrų taisyklių (Sellman E., 2002).
Bendraamžių tarpininkavimo projektai (toliau-„BTP“) – tai įvairios programos, kurių metu mokiniai tarpininkai teikia pagalbą savo bendraamžiams: tarpininkaudami sprendžiant konfliktines situacijas, išklausydami ar mokydami kitus (Povilaitis R., 2006).
Bendraamžių palaikymo programos gali būti taikomos įvairiose mokyklose kaip prevencinės veiklos dalis. Šios programos yra naudingos, siekiant ugdyti vaikų socialinius įgūdžius, didinti saugumą mokykloje, stiprinti moksleivių tarpusavio bendravimą.
Bendraamžių palaikymo programų esminiai bruožai :
• šios programos pagrįstos savanoriškumo principu;
• yra vykdomos tarp panašaus amžiaus vaikų;
• yra pagrįstos tuo, kad vaikai neretai lengviau pasakoja apie kylančius sunkumus bendraamžiams, nei suaugusiems žmonėms;
• moksleiviai yra specialiai apmokomi ir paruošiami dalyvavimui programoje;
• mokiniai atlieka „klausytojų", „patikėtinių" vaidmenį.
Pagrindinės mokinių tarpininkavimo funkcijos (pgl. Shaphiro D, 1996):
1. Padėti rasti būdų spręsti konfliktui.
Aktyviai padėdami savo bendraamžiams įveikti konfliktus, mokiniai gali pasiekti kur kas daugiau, negu suaugusieji.
2. Paversti konfliktą teigiamu, konstruktyviu procesu.
Daugelyje konfliktinių situacijų žmonės įsitraukia į taip vadinamus „pozicinius ginčus“ (viskas arba nieko arba laimėti/pralaimėti). Tarpininkavimas skatina mokinius bendradarbiauti, todėl padaugėja bendrų sprendimų (laimi abi pusės). Remdamasis Michael G. Jacobsen (1992) atliktais trimais, Shaphiro D. pažymi, kad užsienio šalių (JAV) mokyklose įdiegus mokinių tarpininkavimą pagerėjo mokinių lankomumas, sumažėjo vandalizmo ir pašalinimo iš mokyklos atvejų.
3. Padėti gerinti santykius.
Kadangi tarpininkavimas yra sistemingas procesas, besiginčijantys mokiniai gauna galimybę išsakyti savo mintis ir išklausyti vienas kitą. Tarpininkų dalyvavimas sušvelnina įtampą ir priešiškumą. Tarpininkavimo konfidencialumas skatina mokinius būti atviresniais, teikia pasitikėjimo. Remdamasis Kressel ir Pruitt (1985) išsakytomis mintimis Shaphiro D....
Šį darbą sudaro 1921 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!