Aušinimo sistema reikalinga šilumai nuvesti nuo labiausiai įkaitusių variklio detalių ir optimaliai temperatūrai palaikyti. Jei variklis nebūtų aušinamas, tada labai įkaistų alkūninio ir skirstymo mechanizmų detalės, jos būtų blogiau tepamos. Taip pat nepageidautina variklį peraušinti, nes prie cilindrų sienelių imtų kondensuotis degalai, darbinis mišinys būtų blogiau paruošiamas, užtruktų degimas.
Karbiuratoriniuose varikliuose aušinimo sistemai tenka apie 12-27 %, dyzeliniuose 15-35 % visos šilumos, išsiskiriančios cilindre per darbo ciklą. Šie šilumos nuostoliai neišvengiami. Jie gali būti didesni, jei variklis per daug aušinamas.
Skysčiu aušinamose sistemose cirkuliuojantis vanduo arba specialus techninis skystis– antifrizas, pasižymintis žema užšalimo temperatūra, paima nuo įkaitusių su variklio detalėms šilumą ir pro radiatorių atiduoda ją į aplinką. Ši sistema gali būti termosifoninė, priverstinė, atviroji ir uždaroji.
Oru aušinama sistema
Oru aušinamose sistemose variklių cilindrai ir cilindrų galvutės turi aušinimo briaunas, kurios padidina aušinimo paviršių 10-15 kartų, palyginti su jų vidiniu paviršiumi.
Privalumai:
• Pigiau pagaminti.
• Aušinamoji medžiaga niekada neužšąla.
• Greičiau įšylą variklis.
• Lengvesnis variklis.
Trūkumai:
• Varikliui dirbant sudėtingesnėse sąlygose nepakanka aušinimo.
• Variklis dirba garsiau, nes priešingai nei skysčiu aušinamoje sistemoje nėra skysčio apvalkalo aplink cilindrus.
• Dideli temperatūrų skirtumai.
Aušinimas priešpriešinio oro srautu
Aušinimas priešpriešiniu oro srautu tinka nestipriai termiškai apkrautiems varikliams. Šis aušinimas dažniausiai naudojamas motociklų varikliams aušinti.
Privalumai:
• Mažesnės gamybos sąnaudos
• Nereikalinga priežiūra
Trūkumai:
• Aušinimo intensyvumas priklauso nuo važiavimo greičio ir oro temperatūros
• Variklis visada turi būti priešpriešinio oro sraute
Savaiminio tekėjimo (Termosifoninė) aušinimo sistema
Termosifoninėje aušinimo sistemoje skystį verčia cirkuliuoti kintantis jo tankis. Įšilęs bloko ir galvutės kanaluose, lengvesnis skystis kyla ir patenka į radiatorių. Jame atvėsęs leidžiasi į variklio aušinimo ertmes. Šioje sistemoje aušinimo intensyvumas nereguliuojamas, jis kinta savaime pagal tai, kiek įkaites variklis. Šaltame variklyje skystis cirkuliuoja lėtai, o variklį apkraunant labiau – intensyviau.
Priverstinė aušinimo sistema
Priverstinės aušinimo sistemos privalumai lyginant su termosifonine:
• Mažesnis aušinamo skysčio kiekis
• Radiatorius gali būti mažesnis ir jo nereikia statyti aukščiau variklio
• Galima išlaikyti mažą temperatūrų skirtumą prieš ir po radiatoriaus (taip išvengiama variklio...
Šį darbą sudaro 904 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!