Dėl ilgalaikio plano formos susitaria mokyklos bendruomenė, tačiau nebūtina siekti vienodos formos. Skirtingų dalykų ar dalykų grupių ilgalaikių planų forma gali skirtis, svarbu atsižvelgti į dalyko(-ų) specifiką ir sudaryti ilgalaikį planą taip, kad jis būtų patogus ir informatyvus mokytojui, padėtų planuoti trumpesnio laikotarpio (pvz., pamokos, pamokų ciklo, savaitės) ugdymo procesą, kuriame galėtų būti nurodomi ugdomi pasiekimai, kompetencijos, sąsajos su tarpdalykinėmis temomis. Pamokų ir veiklų planavimo pavyzdžių galima rasti Lietuvių kalbos ir literatūros bendrosios programos įgyvendinimo rekomendacijų dalyje Veiklų planavimo ir kompetencijų ugdymo pavyzdžiai. Planuodamas mokymosi veiklas mokytojas tikslingai pasirenka, kurias kompetencijas ir pasiekimus ugdys atsižvelgdamas į konkrečios klasės mokinių pasiekimus ir poreikius. Šį darbą palengvins naudojimasis skaitmeniniu formatu pateikta Lietuvių kalbos ir literatūros programa Švietimo portale, kur galima patogiai naudotis mokymo(si) turinio, pasiekimų, kompetencijų ir tarpdalykinių temų sąsajomis.
Tarpdalykinės temos nurodomos prie kiekvienos mokymo(si) turinio temos. Užvedus žymeklį ant prie temų pateiktos ikonėlės atsiveria langas, kuriame matoma tarpdalykinė tema ir su ja susietos mokymosi turinio temos ar temų citatos.
Pateiktame ilgalaikio plano pavyzdyje pateikiamas preliminarus Bendruosiuose ugdymo planuose dalykui numatyto valandų skaičiaus paskirstymas. Kita spalva pažymėtas ciklas, skirtas pereinamajam laikotarpiui (2023/2024 ir 2024/2025 mokslo metais 11 ir III gimnazijos klasės mokiniai 10 klasėje bus mokęsi pagal 2016 m. lietuvių kalbos ir literatūros programą, kurios 10 klasėje nėra kai kurių Renesanso ir Baroko temų).
Pateiktame ilgalaikio plano pavyzdyje planuojama ciklais, kuriuose integruojamos visos pasiekimų sritys. Detalesnis nurodomų temų aprašymas pateiktas programoje. Kadangi skaitymui, teksto supratimui ir literatūros bei kultūros pažinimui vidurinio ugdymo pakopoje skiriama daugiausia pamokų, pateiktas plano, kurio ciklų dominantės yra ši pasiekimų sritis, pavyzdys. Tačiau ugdymo(si) procese svarbu planuoti ciklus, kurių dominantės yra ir kitos pasiekimų sritys. Pavyzdžiui, galėtų būti planuojami rašymo ir teksto kūrimo ciklai, kuriuose integruojamos literatūros ir kalbos pažinimo (teksto stiliaus ir logikos temos). Tokį ciklą tikslinga planuoti, kai siekiama išsaiškinti, kas lemia teksto vientisumą, kaip siekti teksto žanro,...
Šį darbą sudaro 1121 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!