Su prekių asortimentu susiduria kiekvienas pirkėjas, nes kiekvienas prekybos taškas turi savą asortimentą. Mažose parduotuvėse jis yra siauresnis, dažniausiai neprivalomas (šiek tiek kintantis kasdien), o prekybos centrai turi privalomą asortimentą, kuris pagal parduotuvės lygį yra vienodas, neatsižvelgiant į tai, kuriame Lietuvos kampely prekybos centras randasi. Mažos parduotuvės pardavinėja pasirinktinai įvairių firmų prekes, o didieji centrai „VP Market“, „Norfos mažmena“, „Rimi“, „Iki“ turi ir tik išskirtinai jiems gaminamų prekių asortimentą. Prekių asortimentas padeda pirkėjui apsispręsti, kurią parduotuvę apsipirkimui pasirinkti, kur jis ras reikiamą prekę. Tarp prekybos centrų yra didžiulė konkurencija dėl klientų, tad jie nuolatos koreguoja prekių asortimentą, išimdami iš apyvartos užsistovėjusias, nepelningas prekes bei įvesdami naujas, paklausias. Tai naudinga ir pardavėjams, ir itin naudinga pirkėjams, nes jie turi didesnes galimybes įsigyti įvairių, nebrangių, bet kokybiškų prekių.
Norėdami išsiaiškinti kas yra asortimento politika, pirmiausia turime išsiaiškinti kas yra asortimentas. Asortimentas - tai prekių rinkinys, kurį tam tikru metu rinkai pateikia prekybos įmonė. Taigi, asortimentas yra prekybos įmonės pasiūla. Platesne prasme prekybos įmonės asortimentas apima ir jos teikiamas paslaugas. Asortimento politika - tai visi sprendimai ir veiksmai, kuriais siekiama sudaryti prekybos įmonės asortimentą, formuoti jos pasiūlą. Asortimento politika lemia prekybos patalpų poreikį ir jų įrengimą bei įrangą, prekių pirkimo politiką, kainodarą, komunikacijos priemones ir t.t. Todėl asortimento politika yra labai svarbi kiekvienos prekybos įmonės veiklos sritis. Prekybos įmonėse parduodama daugybė įvairiausių prekių. Atsižvelgiant į keliamus tikslus, jos įvairiai skirstomos, klasifikuojamos. Prekybos įmonių marketinge prekių klasifikavimo tikslas - sudaryti galimybę efektyviau valdyti asortimentą, priimti racionalius asortimento politikos sprendimus [2]. Pagal prekių paskirtį pirmiausia jas tikslinga skirstyti į dvi dideles grupes :
• vartojimo (asmeninio vartojimo) prekes;
• gamybinės paskirties prekes.
Pagal prekės vartojimo trukmę asmeninio vartojimo prekės skirstomos į trumpalaikio vartojimo (greit suvartojamas) ir ilgalaikio vartojimo prekes. Pagal paklausos dažnumą prekes galima suskirstyti į kasdienines (visos maisto prekės, kojinės, puskojinės, apatinis trikotažas, galanterijos, parfumerijos bei kosmetikos, ūkinės,...
Šį darbą sudaro 4099 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!