Įvairios sistemos automobiliuose skirstomos į dvi dalis: aktyvaus ir pasyvaus saugumo. Kai kurios iš pirmųjų sąrašo dar galėtų būti vadinamos komforto sistemomis – tai yra tinkama oro temperatūra salone, patogi sėdynės padėtis, masažas. Kitaip sakant – viskas, kas naudojama kiekvienos kelionės metu ir veikia tam, kad padėtų išvengti avarijos. Prie aktyvaus saugumo sistemų taip pat priskiriama elektroninė stabilumo kontrolė, stabdžių antiblokavimo sistema, aktyvi kruizo kontrolė ir daug kitu sistemu kurios padeda išvengti eismo įvykio.
Pasyvaus saugumo sistemos yra tos, kurių efektyvumo išbandyti geriau netektų. Tai yra oro pagalvės, saugos diržai, automobilio deformacijos zonos ir kiti dalykai, kurių efektyvumu galima įsitikinti tik kritiniu atveju.
Ši sistema buvo sukurta 1987 metais, tačiau praktiškai naudoti buvo pradėta tik po 10 metų. Šios sistemos paskirtis sustabdyti automobilį slidžiame arba intensyvaus eismo kelyje. Stabdžių antiblokavimo sistema (ABS) padeda sustabdyti automobilį, esant sudėtingoms kelio sąlygoms. Ant slidžių paviršių, net ir profesionalūs vairuotojai negali greitai sustoti be ABS, kaip ir vidutiniai vairuotojai su ABS.
Stabdžių, turinčių ABS, teorija yra gana paprasta. Ant slidaus kelio, besisukantys automobilio ratai neturi traukos. Taip yra todėl, kad slydimo kontaktas yra santykinis su ledu. Sustabdant slydimą, antiblokavimo stabdžiai yra naudingi dviems būdais: greičiau sustabdomas automobilis ir geresnis jo valdymas stabdant.
1. Greičio jutikliai. Dažniausiai jie yra sumontuoti ant kiekvieno rato.Jų dėka, ABS žino, kada reikia blokuoti ratą.
2. Vožtuvai. Jie išlaisvina stabdžių spaudimą.
3. Siurblys. Tą patį spaudimą sugrąžina atgal.
4. Reguliatorius. Tai automobilio kompiuteris, kuris stebi greičio jutiklius ir kontroliuoja vožtuvus.
Reguliatorius nuolat stebi greičio jutiklius ir ieško rate lėtėjimo. Ratas, prieš užsiblokuodamas, patirs greitą lėtėjimą. Jei reguliatoriaus nebūtų ir ratai nebūtų patikrinti, tuomet jie sustotų per daug greitai, taip, kaip pats automobilis net negali. Sustabdyti automobilį, kuris važiuoja normaliomis kelio sąlygomis ,maždaug 100 km/h greičiu, reikia 5 sekundžių. O dėka ABS, automobilį galima sustabdyti greičiau nei per 1 sekundę.
ABS reguliatorius „supranta“, kad toks greitas sustojimas yra neįmanomas. Todėl...
Šį darbą sudaro 3534 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!