ROKIŠKIO R. PANDĖLIO GIMNAZIJA 5 KLASĖS MATEMATIKOS ILGALAIKIS PLANAS 2020/2021 M.M. 2020-09-07 Pandėlys PROGRAMAI SKIRTA: 148 val. TIKSLAS: Ugdyti mokinių matematinį raštingumą ir specialiuosius gebėjimus, susijusius su konkrečiomis matematikos temomis parodant matematikos praktinę naudą, padedant kiekvienam mokiniui tobulinti savo matematinius gabumus. PAGRINDINĖS MOKYMO(SI) PRIEMONĖS: • Sičiūnienė V. ir kt. Formulė. Matematikos vadovėlis V klasei (pirmoji ir antroji knygos). Kaunas: Šviesa. 2008. • Sičiūnienė V. ir kt. Formulė. Matematikos pratybų sąsiuvinis. V klasei (pirmasis ir antrasis sąsiuviniai). Kaunas: Šviesa. 2008. • Sičiūnienė V. ir kt. Formulė. Matematikos kontroliniai darbai. V klasei. Kaunas.: Šviesa. 2008. • Sičiūnienė V. ir kt. Formulė. Matematika V klasei. Mokytojo knyga (pirmoji ir antroji dalys). Kaunas: Šviesa. 2008. • Vodčicienė I. Formulė. Matematikos uždavinynas. V klasei. Kaunas: Šviesa. 2008. TURINYS: Eil.Nr. Pamokų ciklas (tema ar kelios temos pagal BP) Val.sk. Laukiami pasiekimai (pagal BP) Vertinimo formos 1. Pažintis su vadovėliu, programos aptarimas, supažindinimas su vertinimo tvarka. Kaip susikrauti kuprinę matematikos pamokai. Susipažinkime 2 2. Natūralieji ir dešimtainiai skaičiai 1. Natūralieji skaičiai 2. Dydžiai kasdienybėje 3. Skaičiai su kableliu 4. Skaičių spindulys 5. Mažiau, daugiau, lygu 6. Apvalinimas Pakartokime 17 Mokės perskaityti ir užrašyti natūraliuosius skaičius iki 10 milijonų, dešimtainius skaičius, pavaizduoti skaičius skaičių spindulyje, palyginti vienodo tipo skaičius, įrašius tarp jų ženklą , suapvalinti skaičius iki šimtųjų, dešimtųjų, vienetų, dešimčių, šimtų. Gebės spręsti paprasčiausius uždavinius, kuriuose reikia naudoti įvairius matavimų rezultatus. Pateikdami pavyzdžių, mokės paaiškinti sąvokas ,,skaitmuo“, ,,skaičius“ ir paaiškinti, kaip skaitmens skaičiuje reikšmė priklauso nuo jo vietos rašant natūraliuosius skaičius. Žinos ilgio, masės, pinigų ir laiko matavimo vienetus bei jų ryšius. Mokės dydžius apibūdinti matiniais skaičiais. SD KD Nr.1 3. Matavimas ir brėžimas 1. Liniuotė 2. Skriestuvas 3. Kampainis 4. Matlankis 5. Vertiname iš akies Pakartokime 11 Gebės atpažinti ir pavaizduoti atkarpą, spindulį, kampą, apskritimą, skritulį. Mokės liniuote išmatuoti atkarpos ilgį, matlankiu – kampo didumą, naudojantis matlankiu, liniuote ir kampainiu, nubrėžti nurodyto ilgio atkarpą, nurodyto dydžio kampą, skriestuvu nubrėžė apskritimą, kai žinomas jo spindulio ilgis. Mokės spręsti paprasčiausius uždavinius, kuriuose reikia naudoti įvairius matavimo rezultatus. Paprastais atvejais be matavimo įrankių gebės įvertinti artimiausios aplinkos objektų ar daiktų parametrus (ilgį, kampo didumą). Atpažins brėžinyje ir aplinkoje smailųjį, bukąjį ir statųjį kampus. SD KD Nr.2 4. Natūraliųjų ir dešimtainių skaičių sudėtis ir atimtis 1. Kaip apskaičiuoti greičiau? 2. Kaip greičiau sudėti ir atimti dydžius? 3. Sudėtis stulpeliu 4. Atimtis stulpeliu 5. Rezultato spėjimas 6. Sudėti ar atimti? 7. Kaip užrašyti sprendimą? Pakartokime Ekskursija į parduotuvę (skaičiuojame ir planuojame dovanas) 19 Mokės sudėti ir atimti natūraliuosius ir dešimtainius skaičius. Gebės pasirinkti tinkamą veiksmą ir skaičiavimo būdą paprasčiausiems uždaviniams spręsti. Mokės numatyti ir pasitikrinti skaičiavimo rezultatus. Mokės,taikydami sudėties ir atimties dėsnius, mintinai apskaičiuoti skaitinių reiškinių reikšmes. Mokės užrašyti uždavinio sprendimą. SD KD Nr.3 5. Plokščiosios ir erdvinės geometrinės figūros 1. Stačiakampis ir kvadratas 2. Stačiakampio gretasienio elementai ir savybės 3. Stačiakampio gretasienio išklotinė 4. Kubas ir jo išklotinė 5. Kubo ir stačiakampio gretasienio vaizdavimas 6 Šventinė kraitė Pakartokime Integruota pamoka su informacinėmis technologijomis 12 Gebės atpažinti ir pavaizduoti kvadratą ir stačiakampį bei kubą ir stačiakampį gretasienį. Žinos stačiakampio ir kvadrato savybes, mokės jas pritaikyti, sprendžiant paprasčiausius uždavinius. Mokės pavaizduoti kubo išklotinę. Mokytojui padedant, gebės pagaminti kubo ir (ar) stačiakampio gretasienio modelį. Pristato, naudojant geometrines figūras, pagamintus kalėdinius atvirukus, kubo ir stačiakampio gretasienio modelius bei iš jų sukurtus eglutės žaisliukus. 6. Rinkiniai 1. Kodavimas 2. Galimybių vaizdavimas 3. Iš kelių variantų pasirinkti? 4. Amžinosios laikmenos Pakartokime 8 Sprendžiant paprasčiausius uždavinius, gebės sudaryti dviejų elementų rinkinių aibę, kai poros elementai imami iš skirtingų aibių, ir nurodyti rinkinių variantų skaičių. Mokės nubraižyti galimybių medį dviejų elementų rinkiniams sudaryti, kai bendras rinkinių skaičius neviršija 12. Mokės paaiškinti kaip koduojami elementai ir jų poros. Savo amžiaus mokiniams skirtuose šaltiniuose gebės rasti informacijos apie matematikos mokslo raidą, ją apibendrinti ir pristatyti kitiems. Vertinti įgyjamas matematikos žinias ir gebėjimus, įžvelgti jų pritaikomumą, naudingumą. SD KD Nr.4 7. Natūraliųjų ir dešimtainių skaičių daugyba ir dalyba 1. Taip skaičiuoti patogiau 2. Dauginame stulpeliu, dalijame kampu 3. Dalyba su liekana 4. Dešimtainių skaičių daugyba 5. Dešimtainių skaičių dalyba 6. Dauginti ar dalyti? Pakartokime 21 Mokės natūraliuosius ir dešimtainius skaičius dauginti stulpeliu ir dalinti kampu. Gebės pasirinkti tinkamą veiksmą ir skaičiavimo būdą paprasčiausiems uždaviniams spręsti. Atliekant veiksmus su skaičiais, mokės taikyti daugybos ir dalybos dėsnius SD KD Nr.5 8. Visuma ir jos dalys 1. Dydis ir jo dalys 2. Skritulys ir jo dalys 3. Stačiakampė ir skritulinė diagramos 4. Kaip rasti visumos dalį? 5. Procentai Pakartokime Integruota pamoka su informacinėmis technologijomis Praktinis darbas „Akcijos mūsų parduotuvėje“ 12 Mokės perskaityti ir užrašyti trupmeninius skaičius, vartoti sąvokas ,,trupmenos vardiklis“ ir ,,trupmenos skaitiklis“. Paprastąją trupmeną supras kaip dalmenį, apskaičiuos vieną ar kelias skaičiaus dalis. Mokės paaiškinti kuri skaičiaus dalis vadinama procentu, kaip surasti pusę(50%), ketvirtadalį(25%), penktadalį(20%), dešimtadalį(10%) skaičiaus (dydžio) Paprasčiausiais atvejais mokės taikyti žinias apie skaičiaus dalį ir procentą. Gebės skaityti informaciją, pateiktą skrituline diagrama diagrama , pavaizduoti surinktus ir (arba) pateiktus duomenis nurodyto tipo diagrama. SD KD Nr.6 9. Perimetras ir plotas 1. Figūros perimetras 2. Stačiakampio ir kvadrato perimetras 3. Figūros plotas 4. Stačiakampio ir kvadrato plotas 5. Stačiakampio gretasienio matmenys 6. Stačiakampio gretasienio ir kubo paviršiaus plotas Pakartokime Mokyklos teritorijos ir joje esančių statinių plotų skaičiavimas 14 Mokės apskaičiuoti (tiksliai arba nurodytu tikslumu) figūros perimetrą; kvadrato, stačiakampio, stačiojo trikampio plotą; kubo ir stačiakampio gretasienio paviršiaus plotą. Mokės spręsti paprasčiausius uždavinius, kuriuose reikia naudoti įvairius matavimo rezultatus. SD KD Nr.7 10. Trupmeniniai skaičiai. Skaičių tiesė l. Paprastųjų trupmenų pertvarkymas ir prastinimas 2. Paprastosios ir dešimtainės trupmenos 3. Paprastųjų trupmenų vaizdavimas skaičių spindulyje 4. Mišrieji ir dešimtainiai skaičiai 5. Taisyklingosios ir netaisyklingosios paprastosios trupmenos 6. Skaičių tiesė 7. Koordinačių sistema Pakartokime Turistinė kuprinė 18 Mokės kai kurias dešimtaines trupmenas paversti paprastosiomis ir atvirkščiai, supras kokie skaičiai vadinami mišriaisiais, kurios trupmenos yra taisyklingosios , kurios netaisyklingosios. Mokės palyginti paprastąsias trupmenas, pavaizduoti jas skaičių ašyje. Savais žodžiais mokės paaiškinti kaip prastinamos trupmenos. Supras kokius skaičius vadiname teigiamaisiais, kokius neigiamaisiais, mokės juos pavaizduoti skaičių tiesėje. Mokės nusakyti taško padėtį koordinačių sistemoje, pažymės tašką koordinačių sistemoje, kai duotos jo koordinatės. SD KD Nr.8 11. Rezervinis laikas. 14 VERTINIMAS: Mokiniai vertinami vadovaujantis Rokiškio r. Pandėlio gimnazijos mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo tvarkos aprašu ir Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo matematikos pamokose aprašu. Įsivertinimui naudoju lentelę: Mėnesio dienos Žinau, moku, gebu (1-10) Aš jaučiuosi pamokoje ▲puikiai, ►normaliai, ▼sutrikęs Įsivertinimo lentelė gali būti keičiama į kitą formą mokslo metų eigoje. Matematikos vyr. mokytoja Rita Meiluvienė
Šį darbą sudaro 1048 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!