• Žmogaus ir kompiuterio sąveika kaip objektinis vartotojo ir kompiuterinio teksto ryšys.
Žmogaus-kompiuterio sąveika domisi kompiuterinės vartotojo sąsajos kūrimo aspektais.
• Sąsaja (angl. interface) - tai tam tikras komunikacijos kanalas (mediatorius), per kurį užtikrinamas bendravimas tarp kompiuterio ir žmogaus.
2. Vizualinės išraiškos priemonės (įvairiausios informacijos pateikimo metaforos, tekstai, iliustracijos ir pan.).
• Programuotojams svarbus sistemos funkcionalumo (veiksmingumo) užtikrinimas, kurio jie siekia, išnaudodami technines programavimo priemonių galimybes bei kompiuterių fizinės architektūros savybes. Sąsaja, jų požiūriu, yra tam tikras tarpininkas tarp žmogaus ir kompiuterio atliekamų veiksmų.
• Žmogiškųjų veiksnių (ergonomikos) specialistai apie sąsają mąsto bihevioristinės teorijos terminais: sąsaja turėtų būti kažkoks mechanizmas, kuriame atsispindėtų galimybės sukelti vartotojo veiksmus (reakcijas) ir būtų nustatomas atitinkamas grįžtamasis ryšys. Sąsaja turi būti tinkama vartotojo užduotims spręsti (ieškoti reikiamos informacijos, skaityti tekstą, stebėti iliustracijas ir pan.).
• Grafinės sąsajos dizaineriams - tai estetiškai ir suprantamai pateiktas informacijos srautas.
• Informacijos turinio specialistams - tai išsami dalykinė informacija, pateikta įvairiomis priemonėmis.
Vartotojo sąsajos modelis
Vartotojo sąsaja yra sudaryta iš tokių elementų:
1. Koncepcinis vartotojo modelis (angl. conceptual model) - kaip vartotojas supranta savo užduotį ir ko jis siekia. Čia yra užkoduotas žmogaus individualus kompiuterinės sistemos vertinimas - kaip pasinaudodamas šia sistema žmogus galės pasiekti savus tikslus. Šis koncepcinis modelis dar vadinamas žmogaus elgesio schema.
2. Informacijos pristatymas (arba ženklų kalba), kurį žmogus mato kompiuterio ekrane (angl. presentation language) - kaip žmogus bendrauja su informacija;
3. Žmogaus veiksmų kalba (angl. action language) - kokius veiksmus, norėdamas išspręsti užduotį, atlieka žmogus. Informacijos valdymo metodus programos kūrėjas jau yra numatęs iš anksto - tai yra interaktyvumą skatinančios priemonės. Ši kalba - tai bus žodžiai ar komandos, kurias vartotojas įves iš kompiuterio klaviatūros, rinksis iš meniu, ar pasirinks kokius nors objektus su pele.
4. Įdiegimo modelis (angl. implementation model). Šia dalimi domisi kompiuterių mokslo specialistai.
Objektinė vartotojo sąsaja
• Objektinė vartotojo sąsaja - tai naujausias būdas, kuriuo vartotojo koncepcinis užduoties vaizdas yra perkeliamas į kompiuterinę terpę.
Objektinę vartotojo...
Šį darbą sudaro 5979 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!