XVIIIa. Europoje feodalizmas perėjo į vėlyvąją stadiją.Kapitalistinis gamybos būdas sudarė sąlygas atsirasti naujiems visuomeniniams ir politiniams santykiams, paspartino kultūros ir meno raidą.
Iki XVIIIa. Karaliaus dvaras turėjo neribotą valdžią, o vėlyvuoju feodalizmo laikotarpiu praturtėjusi buržuazija jau nebenorėjo tenkintis feodaline monarchija.Ji taip pat atkakliai siekė valdžios.Tuo tarpu aristokratija pasitraukė iš ekonominio gyvenimo ir tapo dykinėjančia kasta.Kiekvienoje šalyje šie procesai vyko savaip ir priklausė nuo nacionalinių bei istorinių aplinkybių.XVIIIa. išryškėjo tam tikri prieštaringumai.Viena vertus , daugelyje šalių ekonomika buvo atsilikusi ir ypač skurdo valstietyje, antra vertus suklestėjo švietėjų ideologija.Iškilo dešimtys genijų ir daugybė gabių žmonių – filosofų, poetų, muzikų, dailininkų.Svarus vaidmuo teko literatūrai , muzikai , dailei.
XVIIIa. Prancūzų drabužių raidai labai didelę įtaką turėjo meno stilių kaita:barokas , kuris tęsėsi iki 1715m., rokokas (apie 1720 - apie 1770) ir atgimstantis klasicizmas(XVIIIa. II pusė).Klasicizmo bruožus įkūnijo Prancūzijos didžiosios revoliucijos (1789) ir direktorijos (1795 – 1799)laikų moterų apranga.1715 metais ,atėjus į valdžią mažamečiui Liudvikui XV, prasidėjo naujas prancūzų kultūros etapas.
Versalio dvaras žėrėjo prabanga , o pats karalius ir jo dvariškiai gyveno pagal principą: ,,po mūsų – nors ir tvanas”.Dvariškiai be saiko švaistė iždo lėšas, nerūpestingai linksminosi, kėlė ištaigingas puotas. Tarsi norėdami pabėgt nuo realaus gyvenimo, aristokratai užsidarė savo jaukiame, intymiame prabangių interjerų ir daiktų pasaulyje.Mene įsitvirtino vėlyvojo baroko atmanai – rokokas, kuris ypač suklestėjo amžiaus II pusėje.Rokoko tapybos pradininkas buvo A.Vato (Watteau).Savo paveiksluose jis vaizdavo galantiškas scenas su laibomis damomis ir su moteriškėjusiais kavalieriais.Madingas buvo ir madam Ž.A.Pompadur (Pompadour) globojamas tapytojas F.Bušė (Boucher) , sukūręs manieringų scenų su įvairiomis pikantiškomis detalėmis.
XVIIIa. II pusėje Prancūzijoje paplito vadinamasis šviečiamasis klasicizmas.Jį formavo švietėjų veikla , iškilusios buržuazijos racionali pasaulėžiūra, siekimas praktiškumo, natūralaus paprastumo.Be to, to meto archeologiniai kasinėjimai leido pažinti antikos paminklus (atkasta Pompėja ir Herkulanas) ir žadino susidomėjimą antikos menu.Dailininkai įkvėpimo ieškojo antikinėje kultūroje. Savo darbuose jie sieke paprastumo, aiškumo, konkretumo.Pirmiausia klasicizmo stilius pasireiškė architektūroje: atsirado iškilmingumas...
Šį darbą sudaro 4755 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!