3. K l a s i c i z m a s, jo ryšys su antikos paveldu, italų renesansu, prancūzų racionalizmo filosofija ir absoliutizmu. Bendrieji estetikos principai. F. de Malherbe’o (Malerbo), Prancūzų akademijos, J. Chapelaine’o (Šapleno) vaidmuo. N. Boileau (Bualo) "Poezijos menas".
1515 m buvo laikomi klasicizmo pradžia, kai Trisinas sukūrė „Sofonisbę“ remiantis antikos kanonais. Šiuo laikotarpiu valstybėje stiprėjo absoliutizmas ir Prancūzija tapo stipriausia valstybe. Filosofija – racionalizmas. Pažinumo teorija :protas turi savarankišką pažinimo galią, nepriklausomą nuo patyrimo. Būdinga logika, racionalaus apibendrinimo metodika. Klasicistai kuria estetiką ,kuria pratesiami seni teiginiai ir principai.
1) Antikos imitacijos principas.Gražu tai,kas turi antikinio kūrinio formų.Laikui bėgant grožio samprata nekinta,o grožio idealas buvo sukurtos antikos laikais.Aristotelis ir Vergilijus tampa neginčyjamais autoritetais. Kreipiamas dėmesys į siužetus,kurie turi santykį su jų dabartimi.
2)gamtos imitacijos principas. Gamta suvokiama kaip nekintantis darinys.Joje egzistavo reiškiniai,kurie atskirti vienas nuo kito ir nekinta. Ji sukūrė žmogų ir charakterių įvairovę. Menininkas turi rodyti žmonių elgesį ,kada matomos aistros,o per jas žmogaus prigimtis ir gamtos dėsniai.
3) tikroviškumas. Gražu tai,kas tikra. Tikroviškumas atspindi gamtos dėsnius. Menininkas turi rodyti tai,kas pasikartoja,bet ne atsitiktinius dalykus.
4) harmonija. Logika,nuoseklumas,paprastumas ir aiškumas.
1)aukštiehi žanrai (negalėjo būti buitinės kalbos).Patetinė k.
2)žemieji žanrai – tai kas žemiška.Komedijos,epigramos,satyros,pasakos. Šnekamosios kalbos stilius.
Stilius turėjo atitikti žanrą. Visi dramaturgų kūriniai turėjo būti eilėmis ,su viena siužeto linija,vienoje vietoje ir veiksmas turėjo vykti ne daugiau kaip 24h. Svarbus tiesioginis žiūrovo santykis su tuo,kas rodoma scenoje. Drama – mėgstamiausia prancūzų klasicizmo forma.Tragedija turi kelti malonų siaubą ir skatinti užuojautą,o komedija juoką. Menas turi taurinti žmones.
6. Asmeninių ir visuomeninių interesų santykis P. Corneille’io "Side". Karaliaus ir Infantos vaidmuo.
Laikomas prancūzų klasikinės tragedijos tėvu. Pierre Corneille (Pieras Kornelis) gimė Prancūzijos šiaurėje, Ruene, 1606 metais. Mokėsi jėzuitų gimnazijoje, buvo stropus, su pagyrimu baigė lotynų kalbą ir teisę. Aštuoniolikos tapo diplomuotu teisininku. Kurį laiką dirbo advokatu, bet nė karto nedalyvavo teisme. Dar mažas būdamas domėjos teatru. 1629 metais...
Šį darbą sudaro 6795 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!