119 straipsnis “Savivaldos teisė laiduojama įstatymo numatytiems valstybės teritorijos administraciniams vienetams. Ji įgyvendinama per atitinkamas savivaldybių tarybas.
Savivaldybių tarybų narius trejiems metams renka administracinio vieneto gyventojai - Lietuvos Respublikos piliečiai, remdamiesi visuotine, lygia ir tiesiogine rinkimų teise, slaptu balsavimu.
Savivaldos institucijų organizavimo ir veiklos tvarką nustato įstatymas.
Gramatinis aiškinimas metodas t.y pažodimnis teksto aiškinimas. Savivaldos teisė laiduojama įstatymo numatytiems valstybės teritorijos administraciniams vienetams. Įstatymo numatytiems, t.y. įstatymo leidėjas įgaliotas nustatyti valstybės teritorijos administracinius vienetus.
1. Lietuvos Respublikos Konstitucijoje nėra pateikiama savivaldybių sąrašo (baigtinio). Nenurodo ne vienos konkrečios ( Konstitucijos 17 str. “sostinė – Vilniaus miestas”, toks nurodymas nepasako, kad savivaldybė – Vilnius).
2. Lietuvos Respublikos Konstitucijoje neįtvirtinamas savivaldybių skaičius, galimo gausumo ribos. Įstatymo leidėjas nustato savivaldybių skaičių.Lietuvos Respublikos Konstitucijos preambulė įpareigoja siekti darnios visuomenės, todėl turi būti nustatytas savivaldybių skaičius, atsižvelgiant į šį siekį”Valstybės įstaigos tarnauja žmonėms.” Savivaldybių gausinimas turi būti paremtas šiuo kriterijumi.
3. Ne kiekvienas miestelis ir ne kiekviena vietovė turi teisę į vietos savivaldą. Miestas turi būti administraciniu vienetu, tik tada turės vietos savivaldos teisę. K. 10 str. “valstybė yra nedaloma”., 11 str. “valstybės administracinius vienetus nustato Seimas” Seimas įpareigojamos nustatyti administracinius vienetus, iš kurių dalis turės vietos savivaldos teisę.
4. Vyriausybės nutarimu, ar ministerijos įsakymu įsteigti savivaldybę negalima, tik- įstatymu.
Sisteminis aiškinimo metodas
K. 119 str. 1d. Savivaldos teisė įgyvendinama per atitinkamas savivaldybių tarybas. 4 d. Lietuvos Respublikos įstatymams, Vyriausybės bei savivaldybės tarybos sprendimams tiesiogiai įgyvendinti savivaldybės taryba sudaro jai atskaitingus vykdomuosius organus.
1. Konstitucija netiesiogiai vietos institucijas skirsto į atstovaujamąsias ir vykdomąsias.
2. Konstitucija nepateikia šių institucijų pavadinimų.
3. Vietos savivaldybę įkūnija savivaldybių taryba, o ne vykdomosios institucijos.
4. Tiesioginio valdymo įvedimą reglamentuojantys įstatymai nustato, kad tiesioginis
valdymas įvedamas tada, kai neįvyksta vietos savivaldos rinkimai.
Negalima pernelyg sureikšminti savivaldybių tarybų. Tačiau norint įgyvendinti vietos savivaldybių teisę būtina įkurti ir kt. savivaldybių institucijas. Tam skiriamas t.t. terminas.
5. K. 121 str.Savivaldybės sudaro ir tvirtina savo biudžetą, t.y. ne Vyriausybė ir ne Finansų...
Šį darbą sudaro 8144 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!