Ne kiekviena valstybės organizacinė veikla gali būti pavadinta administravimu. Administravimas vyksta tada, jei: 1) valdymo organizavimo veikla remiasi biurokratine sistema, 2) ta veikla apima plačią visuomeninės reikšmės klausimų sritį, 3) ji yra reguliuojama bendrųjų ( visuotinių) teisės normų. Šie elementai pirmiausia atsirado vadinamose Rytų despotijose.
ADMINISTRACIJA
Europoje profesionalių valstybės tarnautojų sluoksnis ėmė formuotis atsirandant absoliutinei monarchijai. Tam tikros išimtys, tiesa, buvo ir anksčiau. Tai - Bizantijos imperija ir Sicilijos karalystė. Pastarosios valdovas Frydrichas II Štaufas (1220 - 1250), sakoma, šimtmečiais pralenkė kitas šalis kurdamas biurokratinę administraciją, nes norėjo paversti Siciliją kitų valdovų pavydo objektu ir pavyzdžiu kitoms karalystėms. Tačiau šis bandymas dar buvo pernelyg ankstyvas Europai. XVIII a. imta reikalauti, kad valdininkai negautų jokių pajamų, išskyrus valstybės mokamą piniginį atlygį. T.y., pradėta kovoti su tuo reiškiniu, kuris dabar vadinamas korupcija. Nors pareigų pardavinėjimas išliko dar ilgą laiką. Pavyzdžiui, Anglijoje karininkų pareigos (laipsniai) buvo perkamos - parduodamos iki 1871 m. Vienas išskirtinių XVII ir XVIII amžiaus administracijos bruožų buvo kolegialumas. Manyta, kad kolegialus valdymas, kada kolegijos nariai abipusiškai vienas kitą kontroliuoja, apsunkina administracijos korupciją ir neleidžia jai nusižengti teisės normoms ar politinės valdžios direktyvoms.
2
1.3 Valdymo tobulinimas Prūsijoje
Toliau plėtojamą Frydricho II Štaufo valdymo modelį tobulino pirmiausia Prūsijoje. Prūsijos valdovai, siekdami palaužti žemvaldžių ir biurgerių galią, subūrė profesionalių valstybės tarnautojų korpusą. Bet ir Prancūzijoje valstybės tarnautojų būrys jau buvo didelis. Ima klostytis skirtingas valstybės tarnybos supratimas. Prūsijoje susiklostė samprata, kad valstybės tarnautojo statusas išlaikomas visą gyvenimą. Atlyginimas čia buvo mokamas net ir nustojus eiti pareigas. T. y. atlyginimas buvo traktuojamas ne tik kaip atlyginimas už darbą bet ir kaip apdovanojimas už pasirengimą tarnauti valstybei. Teisė į atlyginimą buvo prarandama tik tada, jeigu valstybės tarnautojas padarydavo nusikaltimą, kuris buvo išnagrinėtas teismo ar specialios disciplinarinės komisijos. Prancūzijoje, skirtingai nuo Prūsijos, pasikeitus vyriausybei buvo galima pakeisti neribotą skaičių valstybės tarnautojų.
1.4 JAV VALDYMO MODELIS
JAV apskritai ilgą laiką nebuvo atskiro...
Šį darbą sudaro 6872 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!