Automobilių transportas yra pagrindinė transporto sistemos dalis. Automobiliai labiausiai tinka vežti kroviniams ir keleiviams. Jie manevringi, pranašūs, gali butu transportuojami įvairiomis sąlygomis.
Automobilio (Auto – pats, mobilis – judama) įdėjai jau keletas 1000-čių kai tik buvo išrastas ratas. Maždaug prieš 6000 metų žmonės stengėsi sukurti transporto priemones, kurios galėtų judėti nenaudojant žmogaus ar gyvulio raumenų jėgos.
Seniausias išlikęs garamobilio aprašymas tadauotas 1678 metais paliktas jazuitų vienuolyno Ferdinando Ferhisto sukonstruotas ir 1775 m. pagamintas garo mobilio modelis.
Tikrasis šiuolaikinių automobiliu kūrimas prasidėjo tada, kai 1768m. Džeimsas Vatas (Anglų mokslininkas ir išradėjas) išrado garo mašiną.
1769m. – 1770m. Nikolausaas dziuzefas (prancūzu inžinierius) pagamino garo mašina varomą triratį vežimėli. Jis pasiekdavo 4km/h greiti ir galėjo pervežti iki 7 tonų sverentį krovinį. 1801m. Ričardas Trveitikas (Anglų inžinierius) pagimina pirma garu varoma vežimėli keleiviams pervežti.
1862m. Nikolausas Augustas Otas išranda keturtakčio variklio veikimo principą, tačiau pirmas jo pagamintas keturtaktis variklis pasirodo nepatikimas. Todėl visas jėgas sukaupė garo mašinai.
1867m. Otas ir Oigenas Langenas pasaulinėje Paryžiau parodoje pademonstruoja 1,5kw galios dyzelini variklį, degančias ir nesiplečiančias dujas stumdo laisvai judantį stūmokli aukštyn.
1885m. Maldanas sukuria plūdinį karbiratoriu.
1885m. Kadlas Bencas užpatentuoja pirmąjį automobili pasaulyje.
1886m. Prasideda šio automobilio bandymai. Triratis Benco motorinis vežimėlis turėjo 0,9litro darbo tūrio variklį, kurio sūkio dažnis buvo lygus 400aps./min., o galia 0,65kw.
1885m. Dainleris įsatto savo variklį į dviratį 1886m. Dainleris pristato savo keturatį motorinį vežimą 0,46l. darbo tūrio ir 600aps./min. Kurio galia 0,81kw.
1892m. Rudolfas Dyzelis (vokiečių inžinierius) gauna pirmąjį patentą savaiminio užsiliepsnojimo varikliui.1897m. buvo pagamintas pirmas naudoti tinkamas Dzelio variklis
Variklio sandara. Mechanizmų ir sistemų paskirtis
Šiuolaikiniuose automobiliuose plačiausiai naudojami stūmokliniai ( šiluminiai varikliai ) vadinami vidaus degimo varikliais.
Vidaus degimo variklį sudaro mechanizmai ir sistemos atliekantys skirtingas funkcijas.
1. Alkūninis – švaistikliais mechanizmas
2. Dujų skirstymo mechanizmas ir keturių sistemų
a) aušinimo sistemos
b) tepimo sistemos
c) maitinimo sistemos
d) uždegimo sistemos
Alkūninis švaistikliais mechanizmas: stūmoklių slenkamąjį – grystamąjį judesį paverčia alkūninio veleno sukamuoju judesiu.
Dujų skirstymo mechanizmas – tam tikru...
Šį darbą sudaro 4589 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!