Darbo aktualumas. Lietuvai tapus Europos Sąjungoje nare iškilo nevienodo tarptautinės teisės harmonizavimo bei diegimo ir administracinio prisitaikymo problemų. Šiais klausimais skelbiama nemažai straipsnių, išleista monografija [1], tačiau saugios laivybos problema, netyrinėta arba apžvelgta nesistemiškai.
Analizuojant saugios laivybos užtikrinimo iššūkius, atsirandama sudėtingų problemų sankirtoje: būtina išnagrinėti tarptautinių susitarimų dėl saugios laivybos santykį su Europos Sąjungos teise, išsiaiškinti Europos Sąjungos nuostatas dėl saugią laivybą užtikrinančių administracinių institucijų statuso.
Didelių krovinių kiekių ir didelio skaičiaus keleivių vežimas jūra, net ir tokiu atveju kai taikomos pažangios technologijos, natūraliai yra pavojinga veikla. Dar visai neseniai šimtai žmonių žuvo keltų avarijose (“Estonia”, “Herald of Free Enterprise” ir “Expres Samina”), o dar tūkstančiams teko susitaikyti su nelaime ir gyventi toliau. Daug jūrininkų žuvo arba buvo sužeisti kitose avarijose, o jų pasekmes pajuto ir daugybė kitų žmonių net ir tiesiogiai nesusijusių su jūra. Be to daugelį dešimčių gyventojai kentė taršos poveikį netoli jų pakrančių atsitiktinai išsiliejus arba tyčia išliejus, arba po laivo avarijos išsiliejus naftai ar naftos produktams. Ir Baltijos jūros pakrantės ties Klaipėda neliko nepaliestos naftos ir mazuto taršos. Kiekvienais metais įvyksta šimtai mažesnių laivų avarijų ir tūkstančiai incidentų, o tikroji ir potenciali visų šių problemų ekonominė kaina didėjančio eismo intencyvumo sąlygomis yra milžiniška1.
Apskaičiuota, kad apie 80 procentų laivų avarijų jūroje įvyksta dėl žmonių klaidų. Tokių dažniausiai pasitaikančių klaidų pavyzdys yra nukrypimai nuo valstybės leistinų laivų kontrolės normų, klaidingi sprendimai, kuriuos priima laivuose dirbantys jūrininkai, ypač sudėtingomis navigacinėmis arba oro sąlygomis. Savaime suprantama, kad avarijos, gali įvykti ir visiškai su tuo nesusijusiais dalykais, kap pavyzdį galima pateikti variklių ar kitos laivo įrangos gedimą.
Analizuojant statistinius duomenis darbe matysime, kad laivų avaringumo, žmonių žūties ir taršos įvykių prognozuoti neįmanoma, galima tik siekti juos mažinti, o tai ir yra viena iš valstybinės laivų kontrolės uostuose užduočių. Taigi, valstybės laivų kontrolės uostuose kaip srities kuri tiesiogiai susijusi su žmonių gyvybe ir jų turto...
Šį darbą sudaro 21239 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!